YouTube stawia na dłuższą datę ważności. Stories na YouTubie właśnie stały się faktem

News/Social media 30.11.2018
YouTube stawia na dłuższą datę ważności. Stories na YouTubie właśnie stały się faktem

YouTube stawia na dłuższą datę ważności. Stories na YouTubie właśnie stały się faktem

Google jak zwykle nieco spóźnione, jeśli chodzi o media społecznościowe, wreszcie dogoniło resztę stawki. Najgorętszy format ostatnich lat pojawi się także na YouTubie.

Platforma pojawienie się tego formatu zapowiadała już w sierpniu. Do tej pory jednak dostęp do niego mieli tylko wybrani partnerzy, którzy testowali, eksperymentowali i publikowali. Google tymczasem zbierał informacje, poprawiał i oceniał. Testy musiały wypaść pomyślnie, bo Stories właśnie wypłynęło na szerokie wody.

Dłuższa data ważności. Stories na YouTubie nie będzie wygasać przez 7 dni.

Stories na YouTubie nie różnią się wiele od tego, do czego przyzwyczaił nas Snap, Instagram czy Facebook. Sam format jest zresztą prosty jak budowa bardzo kolorowego, poobklejanego naklejkami i grającego, kiedy się go naciśnie, cepa, więc trudno tu o wiele modyfikacji. Główną zmianą, wprowadzoną przez YouTube, jest wydłużenie czasu życia nagranej relacji. Zamiast wygasać po zaledwie dobie, YouTube’owe stories będzie dostępne aż przez 7 dni.

To zmiana, która wynika z charakterystyki medium. Żeby otworzyć Instagrama, Facebooka czy Messengera i sprawdzić, co nowego opublikowały obserwowane przez nas osoby, wystarczy tylko kilka minut ukradzionych w oczekiwaniu na autobus, czy w kolejce do kasy w warzywniaku. Inaczej rzecz się ma z YouTubem. Większość filmów udostępnianych na platformie wymaga czegoś więcej niż nieco dłuższego ogonka ludzi spragnionych świeżych ogórków na wagę. Treści na YouTubie są po prostu bardziej wymagające niż te w mediach społecznościowych, które do tej pory zaadaptowały relacje. Jednodniowe Stories szłoby pod prąd przyzwyczajeń zwykłych użytkowników serwisu Google’a.

Jak wygląda stories w YouTube

Stories będą mogli publikować tylko twórcy z minimum 10 tys. subskrypcji.

Nie wszystkim jednak będzie dane komunikowanie się w ten sposób z widzami. Stories będą mogli publikować tylko twórcy z ponad 10 tys. obserwujących.

Stories na YouTubie z pewnością wzbogaci komunikację twórców z fanami. Dzięki nim autorzy będą mogli przekazywać szybko jakąś informację lub podzielić się czymś spontanicznie, bez konieczności nagrywania całego filmu lub korzystania z innych kanałów komunikacji. Nie wszyscy śledzimy naszych ulubionych YouTuberów także na Facebooku, Instagramie czy Twitterze.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji