Odwiedziliśmy w Tokio salon IQOS Brand Store, który przypomina sklepy Apple’a – fotorelacja

Relacja/Sprzęt 03.11.2018
Odwiedziliśmy w Tokio salon IQOS Brand Store, który przypomina sklepy Apple’a – fotorelacja

Odwiedziliśmy w Tokio salon IQOS Brand Store, który przypomina sklepy Apple’a – fotorelacja

Podczas wyjazdu do Japonii na premierę podgrzewacza do tytoniu nowej generacji zajrzałem do salonu firmowego IQOS. Skojarzenia z Apple Store nasuwały się same.

Spacerując ulicami Tokio, zwróciłem uwagę na to, że marka IQOS jest w Japonii szalenie popularna. W co drugim sklepie podgrzewacze i wkłady Heets widać było na witrynie, nierzadko vis-a-vis albo obok automatów z analogowymi papierosami. Nie jest też rzadkim widok osoby używającej podgrzewacza na ulicy w strefach dla palaczy (palenie poza wydzielonymi palarniami jest tutaj zabronione).

Czytaj też: Styl i ergonomia przede wszystkim. IQOS 3 i IQOS 3 Multi – pierwsze wrażenia

Podgrzewacze od Philip Morris zdobyły w tym kraju ogromną popularność – japoński rynek jest większy niż wszystkie pozostałe razem wzięte pod względem liczby klientów, którzy przestali palić zwykłe papierosy – firma postanowiła otworzyć w Tokio swoje salony firmowe. Pod względem wystroju wnętrza i bogactwa sprzedawanych w nim akcesoriów, IQOS Brand Store przypomina salony producenta iPhone’ów.

IQOS Brand Store niczym Apple Store

Jadąc do IQOS Brand Store w Tokio mijałem zresztą lokalny sklep Apple’a. W obu salonach produkty są eksponowane na drewnianych stołach, w obu ma się wrażenie obcowaniu z produktami premium i w obu klient nie jest przytłoczony ekspozycją. Philip Morris nie atakuje potencjalnego odbiorcy setkami modeli, jak to często producenci elektroniki często mają w zwyczaju.

W ofercie Philip Morris jest tak naprawdę tylko jeden główny produkt, który zmienia się wraz z kolejnymi rewizjami. Dostępny jest w kilku różnych kolorach. Większą część ekspozycji zajęły natomiast liczne akcesoria: etui, futerały, wymienne końcówki itp. Jest tego naprawdę sporo w najróżniejszych kolorach – niczym pasków i bransolet od Apple Watchy.

Do salonu IQOS Brand Store pojechaliśmy z samego rana – jeszcze przed konferencją, na której zostały zaprezentowane IQOS 3 i IQOS 3 Multi.

iqos brand store tokio japonia

Na miejscu pracownik wyjaśniał, jakiego typu produkty można tutaj znaleźć.

iqos brand store tokio japonia

W centralnej części sklepu umieszczono kwadratowe stoły, na których prezentowane były IQOS-y oraz akcesoria.

iqos brand store tokio japonia

Dużą część oferty stanowią najróżniejsze case’y i etui – podobnie jak w sklepach ze smartfonami.

iqos brand store tokio japonia

Akcesoria mają najróżniejsze kształty i kolory, a w salonie można nabyć od razu całe zestawy, w tym takie z dwoma podgrzewaczami.

iqos brand store tokio japonia

Etui wykonane są z najróżniejszych materiałów. Niektóre to tworzywa sztuczne.

iqos brand store tokio japonia

Nie brakuje jednak dodatków ze skóry, w tym etui, które mieszczą nie tylko IQOS-a, ale też wkłady Heets.

iqos brand store tokio japonia

Na tym możliwości personalizacji się nie kończą. Dostępne są różne końcówki.

iqos brand store tokio japonia

Oprócz tego można kupić stacje dokujące oraz pojemniki na zużyte wkłady.

iqos brand store tokio japonia

Sklep jest dość przestronny, a oprócz stanowisk prezentujących IQOS-y i akcesoria znalazły się lady, przy których stają sprzedawcy.

iqos brand store tokio japonia

Przy jednym z takich stanowisk można przyjrzeć się ofercie wkładów. Na japońskim rynku jest ich dużo więcej niż w Polsce.

iqos brand store tokio japonia

Pierwszy poziom sklepu z ekspozycją to zresztą nie wszystko. Na piętrze zlokalizowana została dodatkowa przestrzeń oraz… kawiarnia.

iqos brand store tokio japonia

Po wejściu na piętro widać kolejną ekspozycję z kasą, na które prezentowane są akcesoria w kolejnych wzorach i kolorach.

iqos brand store tokio japonia

Philip Morris współpracuje z najróżniejszymi projektantami, a efekty ich pracy można tu podziwiać.

iqos brand store tokio japonia

Jeśli ktoś chce spróbować własnych sił, może samodzielnie zaprojektować wzór etui do IQOS-a w aplikacji mobilnej na tablecie.

iqos brand store tokio japonia

Po obejrzeniu ekspozycji można w wydzielonej przestrzeni napić się kawy.

iqos brand store tokio japonia

Obsługa chętnie tłumaczy też osobom, które nie wiedzą, czym jest IQOS, jak działa to urządzenie.

iqos brand store tokio japonia

Klienci mający swoje podgrzewacze mogą na piętrze salonu IQOS Brand Store wypróbować różne rodzaje wkładów.

iqos brand store tokio japonia

Dołącz do dyskusji

Advertisement