REKLAMA

Tak zmieni się twój profil na Instagramie. Najpierw człowiek, później cyferki

Jeżeli zaczniesz widzieć nowe profile użytkowników na Instagramie, trafiłeś do grupy testowej. Serwis będzie sprawdzał, w którą stronę poprowadzić redesign.

22.11.2018 11.04
odchodzą założyciele Instagrama
REKLAMA
REKLAMA

Zmiana wyglądu strony użytkownika może wydawać się błahostką, ale dla Instagrama jest dużym wyzwaniem i jednocześnie ryzykiem. Instagram cały czas notuje duże wzrosty użytkowników, a niewłaściwa zmiana interfejsu mogłaby mieć dla serwisu opłakane skutki.

Najważniejsza informacja: siatka z trójpodziałem nigdzie się nie wybiera.

Jakiś czas temu pojawiły się doniesienia o tym, że Instagram zamierza wprowadzić nowy rodzaj podglądu zdjęć w siatce, bazujący na czterech kolumnach. Głosom sprzeciwu nie było końca. Bardzo wielu użytkowników oraz kont firmowych od lat kreatywnie wykorzystuje siatkę z trzema kolumnami. Można zobaczyć panoramy rozciągnięte na trzy zdjęcia, albo duże fotografie składające się z 9 zdjęć. Efekt widać tylko w widoku siatki. Po zmianie liczby kolumn, wszystkie takie posty straciły sens.

instagram nowe profile class="wp-image-843464"

Tym razem Instagram testuje kilka różnych układów nowej strony użytkownika, ale żaden nie narusza siatki zdjęć. Najmocniej zmieni się górna część profilu, która wyeksponuje nazwę użytkownika, a informacje o liczbie obserwujących znajdą się niżej.

Profile firmowe zyskają też szereg nowych przycisków, dających możliwość złożenia zamówienia, włączenia nawigacji kierującej do danego lokalu, czy kontaktu poprzez wiadomość, telefon lub e-mail. Pojawi się też zakładka „Sklep” eksponująca produkty.

instagram nowe profile class="wp-image-843467"

Najpierw ludzie, później cyferki.

REKLAMA

Zmiana rozkładu elementów w profilu ma bardzo ludzki wymiar. Wyeksponowanie danych i nazwy użytkownika kosztem statystyk to krok, o który nie podejrzewałbym Instagrama. Oczywiście nie ma u żadnej rewolucji wywracającej do góry nogami to, co znamy. Instagram nadal będzie intuicyjny i prosty w obsłudze, a przy tym stanie się odrobinę bardziej uporządkowany.

Ta ludzka twarz zachodzących zmian na pewno ma mocne podparcie biznesowe, bo w końcu Instagram to żyła złota. Serwis ma przeszło miliard użytkowników, a z sekcji Stories korzysta już ponad 400 mln osób dziennie. Z takimi liczbami nie można igrać, więc wcale się nie dziwię, że zmiany są tak zachowawcze.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA