Allegro wprowadza małą zmianę na stronie głównej, która sporo mówi o strategii tej platformy handlowej

News/Biznes 06.11.2018
Allegro wprowadza małą zmianę na stronie głównej, która sporo mówi o strategii tej platformy handlowej

Allegro wprowadza małą zmianę na stronie głównej, która sporo mówi o strategii tej platformy handlowej

Zmieni się część strony internetowej Allegro. Platforma zastąpi reklamę panelem klienta z informacją o liczbie monet czy promocjach Allegro Smart.

Zmiana wygląda na kosmetyczną. Box z reklamą zastąpiony zostanie spersonalizowanym panelem klienta, który każdego dnia zobaczy ok. 2 mln użytkowników (tyle odwiedza stronę główną Allegro).

allegro

Panel wyeksponuje Monety i Allegro Smart.

Czym są Monety? To rodzaj programu lojalnościowego Allegro. Monety dostaje się za zakupy na platformie i korzystanie z płatności z góry w Allegro Finanse. Później można je wymienić na zniżkę przy kolejnej transakcji. Moneta równa się wtedy złotówce.

Allegro Smart to zaś nowy program umożliwiający abonentom kupowanie produktów z darmową dostawą do Paczkomatów. Od wczoraj nie posiada on już ograniczenia liczby przesyłek i daje możliwość subskrybowania jedynie na miesiąc, a nie na pół roku. Kosztuje wówczas 8,99 zł.

Allegro zapowiedziało również, że abonenci uzyskają dostęp do Smart! okazji, czyli przecen niedostępnych dla innych kupujących. W ten sposób mają oni łatwiej znaleźć informacje o możliwości wymiany kuponu, a także później ocenić zakup.

Chcemy klientom pokazywać wszystkie korzyści, jakie mają dzięki zakupom na Allegro i wiemy, że to im jest bardzo potrzebne. Dzięki nowemu panelowi klienta każdy zalogowany użytkownik może w mgnieniu okaz zobaczyć ile ma monet i z jakich promocji i narzędzi uprzyjemniających zakupy może skorzystać – mówi Michał Bonarowski z Allegro.

Czy odejście od reklam i skupienie się na powracających użytkownikach oznacza ofensywę Allegro?

Poniekąd można to tak rozumieć. Oferta Smart została bardzo miło przyjęta przez klientów i zapewne sprawi, że z usług największego w kraju portalu e-commerce będą korzystali jeszcze częściej.

Allegro nie ma raczej innego wyboru jak tylko „uciekać do przodu” i ulepszać ofertę. Polacy coraz częściej kupują przecież w innych miejscach – na AliExpress czy na Amazonie. O wejściu tego drugiego do Polski mówi się już od dawna. Polski hegemon musi być więc przygotowany na walkę z o wiele większym przeciwnikiem.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji