Szykujcie grabie, łapcie za motyki. Jedna z najbardziej uzależniających gier trafi w tym miesiącu na iPhone’a

News/Gry 10.10.2018
Szykujcie grabie, łapcie za motyki. Jedna z najbardziej uzależniających gier trafi w tym miesiącu na iPhone’a

Szykujcie grabie, łapcie za motyki. Jedna z najbardziej uzależniających gier trafi w tym miesiącu na iPhone’a

Dokładnie 24 października niezwykle wciągające Stardew Valley pojawi się w App Store. Kapitalna gra polegająca na prowadzeniu gospodarstwa rolnego podbiła serca milionów graczy na komputerach i konsolach. Teraz będę mógł tracić kolejne godziny na zbieraniu ziemniaków również na smartfonie.

Jeżeli nie graliście wcześniej w Stardew Valley, musicie to zmienić. Gra jest czymś znacznie lepszym niż wszystkie „farmerskie“ gry mobilne pokroju Farmville. Mamy do czynienia z wielką, skomplikowaną, uzależniającą produkcją, która czerpie z kultowej serii Harvest Moon, a następnie dodaje wiele od siebie. Stardew Valley to najlepsze połączenie rolniczego symulatora z grą cRPG, jakie kiedykolwiek powstało. Wielkie słowa, ale nie rzucam ich na wiatr. Pamiętam czasy pierwszego Harvest Moona na PSX-a i spędziłem zdecydowanie zbyt wiele czasu na hodowaniu wirtualnych bakłażanów.

Stardew Valley to gigantyczny hit sceny niezależnej, który pojawił się m. in. na PC, PS4, XONE i Switchu.

Podczas swojej komputerowej premiery, Stardew Valley było jedną z najlepiej sprzedających się gier na Steam oraz GOG.com. W ciągu zaledwie dwóch tygodni od debiutu gra znalazła ponad 400 000 nabywców. To kapitalny wynik jak na grę indie. Do końca 2017 r. program kupiono ponad 3,5 miliona razy, zarówno na komputerach jak i na konsolach. Tytuł okazał się również najczęściej pobieranym hitem Nintendo Switcha w skali całego miesiąca. Wielu niezależnych deweloperów oddałoby duszę za takie wyniki.

Jako osoba z kilkudziesięcioma godzinami na koncie w Stardew Valley, kompletnie nie dziwię się sukcesowi tej gry. Tytuł wciąga od pierwszego momentu. Jako znudzony miejskim życiem spadkobierca podupadającej farmy, trafiamy na wieś i rozpoczynamy swoją przygodę z gospodarstwem rolnym. SV umiejętnie miesza rozgrywkę podzieloną na dni oraz godziny z elementami cRPG. Tutaj zawsze jest coś do zrobienia, a wielka swoboda idzie w parze z fabularnymi celami stawianymi przed graczem.

Stardew Valley po prostu cieszy. Pierwszym wydanym plonem. Pierwszym sprzedanym owocem. Pierwszą krową, dzięki której jesteśmy w stanie przetrwać surową zimę. Kopanie kolejnych poletek ziemi, zbieranie jajek oraz chodzenie na ryby nie nudzi. Każda czynność zachęca do następnej. Niczym lawina zbierająca coraz więcej śniegu po drodze, gra odblokowuje coraz to nowe możliwości. Rozwój własnej farmy napawa dumą, a przygodowy wątek fabularny (jest nawet machanie mieczem i zwiedzanie podziemi) stanowi ciekawą odskocznię. Do tego można wchodzić w interakcje z innymi mieszkańcami wioski, zawierać małżeństwa… możliwości jest cała masa.

Już niebawem wielki świat Stardew Valley (choć skromny wizualnie) zmieści się do kieszeni spodni.

Najpopularniejsza i jednocześnie najlepsza gra polegająca na prowadzeniu gospodarstwa rolnego trafi na urządzenia Apple’a. Już 24 października aplikacja Stardew Valley pojawi się w App Store, gdzie będą mogli ją kupić posiadacze iPhone’ów oraz iPadów. Jak to często bywa, użytkownicy Androidów będą musieli poczekać nieco dłużej na swoją kolej. Twórcy obiecują, że zielony robot dostanie swoją wersję „niedługo potem“.

Chociaż za mobilną odsłonę odpowiada zewnętrzne studio, twórca Stardew Valley obiecuje, że na smartfonach zagramy w dokładnie tę samą rozbudowaną produkcję. Bez żadnych cięć oraz kompromisów. Różnice będą wymuszone wyłącznie dotykowym sterowaniem, co znajduje swoje przełożenie na interfejs, wygląd ikon i tak dalej. Wzorem wersji na PC i konsole, w aplikacji nie pojawią się żadne mikro-transakcje. To kapitalna wiadomość.

Stardew Valley na iPhone’a oraz iPada będzie kosztować 38 zł. Sporo jak na grę mobilną, ale możecie mi wierzyć – ten tytuł jest wart każdej wydanej na niego złotówki. Gra zadebiutuje w App Store w wersji 1.3. Oznacza to, że będzie pozbawiona (przynajmniej na premierę) modułu wieloosobowego, który jest już dostępny na komputerach osobistych. Co kapitalne, gracze na PC będą mogli przenieść swoje stany zapisu na iPhone’a oraz iPada za pomocą iTunes.

Stardew Valley ma już swoją kartę produktu w polskim App Store, gdzie można składać zamówienia przedpremierowe na grę. Aplikacja o wielkości 260 MB wymaga do działania systemu iOS w wersji 10.0 lub nowszej.

Dołącz do dyskusji

Advertisement