Samsung miał odkupić smartfony od klientów i dać głośniki bluetooth, ale tego nie zrobił? Wyjaśniamy

Artykuł/Technologie 15.10.2018
Samsung miał odkupić smartfony od klientów i dać głośniki bluetooth, ale tego nie zrobił? Wyjaśniamy

Samsung miał odkupić smartfony od klientów i dać głośniki bluetooth, ale tego nie zrobił? Wyjaśniamy

Samsung co jakiś czas ponawia promocję polegającą na odkupie starych telefonów od swoich klientów. Dzięki temu osoby, które zdecydują się na zakup nowego Samsunga, mogą liczyć na zastrzyk gotówki, który przyda się tuż po tym, gdy kupiły nowego Galaxy. Docierają do nas jednak sygnały, że Samsung nie robi tego, co obiecał.

Do naszej redakcyjnej skrzynki wpadło kilka maili z informacjami, że Samsung nie wywiązał się z obiecanych warunków promocji.

Samsung nie wywiązuje się gwarantowanych warunków promocji. Jest to najzwyczajniej w świecie akcja naciągania ludzi i bardzo jestem ciekawa, czy Samsung jakoś by się do tego ustosunkował, ponieważ nas zwykłych Kowalskich po prostu olewa, co widać nawet na fanpage’u na Facebooku. Nie odpowiadają też na maile, a ludzie na infolinii nie są w stanie udzielić żadnych informacji. Sprzedali telefony po 3000 zł, a Samsung siedzi cicho i liczy że nie rozpęta się z tego burza. Na dwóch telefonach zakupionych w czasie trwania promocji nie przyszły propozycje ani na odkup, ani na gwarantowane głośniki! ( …) Mimo wydanych 7000 zł Samsung nie jest w stanie ogarnąć tematu i to jest mój problem, a nie ich. Ja się czuję ewidentnie oszukana. Na fanpage’u też można przeczytać, że ludzie mają ten sam problem – napisała do nas czytelniczka Patrycja.

Postanowiliśmy to dokładnie sprawdzić, ponieważ promocje są dwie.

Promocja z głośnikiem

Promocja „Razem Bardziej” pozwalała na odebranie głośnika bezprzewodowego Marshall (model Killburn, Acton lub Major – zależnie od dokonanego zakupu), jeśli tylko kupiło się objęty promocją model Samsunga Galaxy.

Regulamin promocji (dostępny tutaj w PDF) mówi jednak jasno, że:

4. Promocja – sprzedaż premiowa telefonów Samsung Galaxy S9/S9+, Samsung Galaxy A8 oraz Samsung Galaxy A6/A6+ organizowana i prowadzona na zasadach opisanych w niniejszym regulaminie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 9.08.2018, godz. 00:01 do dnia 30.09.2018, godz. 23:59 lub do wyczerpania puli Nagród, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

W innym miejscu regulamin definiuje liczbę głośników dostępnych w promocji:

5. Liczba Nagród w Promocji jest ograniczona i wynosi:
a) Marshall Killburn GB – 550 sztuk
b) Marshall Acton– 6000 sztuk;
c) Marshall Major III BT, stanowiący Nagrodę na Urządzenia Samsung Galaxy A6/A6+ – 3000;
d) Marshall Major III BT, stanowiący Nagrodę na Urządzenia Samsung Galaxy A8– 1600;

Jak dowiedział się Spider’s Web, zainteresowanie promocją było tak duże, że Samsung postanowił dodatkowo zwiększyć pulę głośników w promocji. Mimo tego ich liczba szybko się wyczerpała.

Taką ewentualność reguluje oczywiście regulamin:

10. Kody wyświetlane będą według kolejności aktywacji Urządzeń, do wyczerpania puli Kodów. O wyczerpania puli Kodów, Organizator poinformuje w Aplikacji Samsung Members. 

11. Nagrody przyznawane będą według kolejności przesyłania prawidłowo wypełnionego formularza, o którym mowa w ust. 1 pkt d) powyżej, do wyczerpania puli Nagród. Organizator poinformuje na Stronie internetowej o wyczerpaniu puli Nagród.

Odpowiednia informacja została umieszczona na stosownej stronie internetowej 3 października.

Samsung obiecał odkupić smartfony od klientów i miał im dać głośnik bluetooth, ale tego nie zrobił? Wyjaśniamy

Promocja Razem Bardziej cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród naszych klientów. Zgodnie z regulaminem pula nagród była ograniczona, a nagrody przyznawane były klientom wedle kolejności rejestracji w promocji. W dniu 3 października pula dostępnych nagród została wyczerpana a stosowna informacja została zamieszczona na stronie internetowej razem.samsung.pl – powiedział w rozmowie ze Spider’s Web Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska.

Olaf Krynicki przypomniał też, że o tym, kto otrzyma nagrodę, decyduje kolejność zgłoszeń – regulamin dokładnie reguluje tę kwestię. Wiemy również, że liczba zgłoszeń jest ogromna – wiele tysięcy, więc wszyscy oczekujący na głośniki powinni uzbroić się w cierpliwość. Organizatorzy promocji mają wiele pracy.

Dodatkowo informujemy, że klienci, którzy spełnili warunki udziału w promocji i otrzymania nagrody przez wyczerpaniem puli nagród, trudności z jej otrzymaniem mogą zgłaszać mailowo na adres razem@oexebusiness.com – sugeruje Olaf Krynicki.

Promocja z pieniędzmi przy odkupie

Druga promocja to „Samsung Odkup”, w której klienci, którzy kupią wybrane modele Samsungów Galaxy, mogą sprzedać swoje stare telefony, a dzięki wygenerowaniu w aplikacji Samsung Members odpowiednich kodów – ponieść wartość wyceny swojego telefonu.

W tej promocji, według Samsunga, nie została wyczerpana pula przeznaczona na vouchery (informacja aktualna w momencie publikacji tego tekstu). Klienci mogą nadal korzystać z aplikacji Samsung Members, generować kody i sprzedawać swoje stare smartfony odbierając przy tym bonus finansowy.

Osoby zainteresowane promocją powinny zawsze sprawdzać na odpowiedniej stronie internetowej, czy ta jeszcze trwa. Regulamin promocji „Samsung Odkup” (tutaj dostępny w PDF) wyjaśnia szczegóły:

7. Vouchery przyznawane będą według kolejności aktywacji Urządzeń, o której mowa w ust. 3 pkt b) powyżej, do wyczerpania puli Voucherów. Organizator poinformuje na Stronie internetowej o wyczerpaniu puli, o której mowa powyżej. O kolejności zgłoszeń decydować będzie data dokonania aktywacji Urządzeń, zaś w przypadku takiej samej daty – godzina i minuta aktywacji.
8. O zakończeniu Promocji w przypadku wyczerpania puli Nagród Organizator poinformuje niezwłocznie na Stronie internetowej www.odkup.samsung.pl.

Bardzo ważne jest również to, gdzie zakupimy nowego Samsunga Galaxy. Aby skorzystać z „Samsung Odkup” należy kupić telefon od jednego za sprzedawców wymienionych w regulaminie promocji:

1. Orange Polska S.A.
2.P4 Sp. z o.o.
3.Polkomtel Sp. z o.o.
4.T-Mobile S.A.
5.EURO-net Sp. z o.o.
6.Media Expert (TERG S.A.)
7.Media Markt oraz Saturn (Media Saturn Holding Polska Sp. z o.o.)
8.NEONET S.A.
9.Komputronik S.A.
10.x-kom sp. z o.o.
11.Samsung Brandstores oraz sklepsamsung.pl (I-Terra Sp. z o.o.)
12.Vobis (I-Terra Sp. z o.o.)
13.Samsung Brandstores (Matrix Media Sp. z o.o.)
14.matrixmedia.pl (Matrix Media Sp. z o.o.)
15.MORELE.NET Sp. z o.o.
16.Redcoon.pl sp. z o.o.
17.Auchan Polska sp. z o.o.
18.Max Elektro (Galicja Tomaszek sp. z o.o.)
19.My Center S.A.

Osoby, które kupią telefon na dziwnej aukcji na Allegro, w niemieckim Amazonie lub innej BestCenie, mogą zapomnieć o skorzystaniu z tej promocji.

U jednej z naszych czytelniczek wystąpił jednak błąd, gdzie mimo zakupu u odpowiedniego sprzedawcy, w aplikacji Samsung Members nie pojawiła się opcja generowania kodów zwiększających wartość kwoty przy odkupie starego telefonu. Przedstawiciel Samsunga obiecał sprawdzić ten przypadek osobiście.

Protip od Spider’s Web

Spider’s Web dowiedział się, że dość częstym problemem podczas sprzedawania starych telefonów przez klientów jest fakt, że zawyżają oni wartość posiadanych sprzętów. Klienci, którzy odsprzedają używany telefon, chcą uzyskać za niego jak najlepszą cenę i zaznaczają w formularzu online bardzo dobry stan techniczny oraz wizualny urządzenia. Lubią ignorować rysy i przymykać oko na małe otarcia, aby w ten sposób uzyskać lepszą wycenę.

To jednak tak nie działa. Zanim firma rzeczywiście odkupi telefon i odeśle klientowi pieniądze, najpierw sprawdzi stan techniczny przesłanego do niej urządzenia. Wtedy może okazać się, że wartość sprzętu zostanie obniżona, a klient dostanie mniej pieniędzy, niż oczekiwał.

Dlatego należy rzetelnie i bez koloryzowania wypełniać formularz przekazania telefonu do odkupu, aby uniknąć przykrych niespodzianek.

Dołącz do dyskusji

Advertisement