Instagram idzie w e-commerce. Powstaje zupełnie nowa aplikacja od Facebooka

News/Biznes 05.09.2018
Instagram idzie w e-commerce. Powstaje zupełnie nowa aplikacja od Facebooka

Instagram idzie w e-commerce. Powstaje zupełnie nowa aplikacja od Facebooka

Facebook coraz mocniej wchodzi w e-commerce. Ich Instagram buduje swoją piątą aplikację – tym razem taką, która połączy sklepy i zakupoholików. 

Jak dowiedział się The Verge, aplikacja ma się nazywać IG Shopping. Od zwykłego Instagrama będzie się różniła tym, że za jej pomocą będziemy mogli przeglądać kolekcje produktów od marek i sklepów, które obserwujemy, a następnie kupować je bezpośrednio w aplikacji.

Nie jest to pierwszy krok Instagrama w kierunku e-commerce’u.

Już od dwóch lat na zdjęciach można oznaczać prawdziwe produkty i kierować użytkowników do sklepów. W fazie testów znajduje się podobna funkcja, ale dla Stories.

O tym jak wielki potencjał finansowy drzemie w kupowaniu na Instagramie świadczyć może, że już teraz sprzedawcy korzystają z aplikacji Four Sixty czy Shopify, które ułatwiają zarządzanie treściami na tej mobilnej platformie.

Instagram rozszerza gamę produktów.

Oprócz oryginalnej aplikacji ze sklepów można pobrać również:

  • IGTV –  mobilny format krótkiego wideo, który może być atakiem na pozycje YouTube’a.
  • Boomerang – umożliwia wykonywanie bardzo szybkiej serii zdjęć, która następnie jest zapętlana do formy krótkiego filmu wyglądającego niczym gif.
  • Layout – apka do kolaży (dla tych, którzy mają problem z kwadratowymi zdjęciami).
  • Instagram Lite – odchudzona wersja aplikacji (niedostępna w Polsce).

Jakby tego było jeszcze mały społecznościowy gigant pracuje również nad oddzielnym komunikatorem – Direct. Jakby komuś mało było Messengera…

Instagram idzie po Pinteresta?

Dotychczas to właśnie Pinteresta stawiano najczęściej za wzór idealnej platformy dla e-commerce, która wygląda wręcz jak zbiór ciekawostek, które można na siebie wrzucić albo postawić w domu. Ponad 300 mln aktywnych użytkowników (głównie kobiet) miało być nawet o 10 proc. bardziej skłonne do robienia zakupów na Pintereście niż w innych mediach społecznościowych.

Ruch ze strony Instagrama, choć przewidywalny, może znacząco zmniejszyć obroty sprzedawców stawiających tylko na jedno medium społecznościowe. Z drugiej strony zapewne kwestią czasu jest powstanie aplikacji dla sprzedawców, które łączyły będą różne społecznościówki z e-commerce’owym zacięciem.

Dołącz do dyskusji