REKLAMA

Wielki sukces polskich studentów. Ich solarny pojazd Eagle Two wygrał iLumen European Solar Challenge

Polscy studenci odnieśli kolejny sukces w wyścigach prototypowych aut elektrycznych. Łódź Solar Team, czyli grupa studentów działających w ramach SKN Miłośników Motoryzacji Instytutu Maszyn Przepływowych Wydziału Mechanicznego Politechniki Łódzkiej, wygrała 24-godzinny wyścig iLumen European Solar Challenge.

27.09.2018 13.37
eagle two ilumen european solar challenge
REKLAMA
REKLAMA

Polscy studenci wystartowali w klasie Cruiser, czyli w klasie pojazdów miejskich. Ich projekt, Eagle Two, przygotowany był doskonale do 24-godzinnego wyścigu, o czym opowiedział nam Paulina Miziołek, główny mechanik Orła Dwa:

iLumen European Solar Challenge - 193 okrążenia w deszczu

eagle two ilumen european solar challenge class="wp-image-810517"

Sam wyścig polegał na przejechaniu jak największej liczby okrążeń na torze Circuit Zolder w Belgii. Drużyny mogły liczyć na dodatkowe punkty za większą liczbę osób w samochodzie oraz za… jak najmniejszą liczbę awarii podczas wyścigu. Drużyna z Łodzi wystartowała w czteroosobowej drużynie i przez cały wyścig musiała ładować swój pojazd zaledwie dwa razy. Z lawety nie skorzystali ani razu. Łącznie udało się im przejechać 193 okrążenia.

To dało im 68 punktów w klasyfikacji generalnej i zasłużone pierwsze miejsce w zawodach. Warto wspomnieć, że piąta edycja iLumen European Solar Challenge odbywała się w dość trudnych warunkach. Przez prawie cały wyścig padał deszcz, przez co nawierzchnia toru Circuit Zolder była bardzo śliska.

Łódź Solar Team planuje kolejne udoskonalenia swojego Orła.

Polski Eagle Two to pojazd pięcioosobowy, napędzany dwoma silnikami BLDC o mocy 5kW. Napęd zasilany jest przez akumulator o pojemności 14,5 kWh, który w trakcie jazdy ładowany jest dzięki panelom fotowoltalicznym zamontowanym na dachu. Ich łączna powierzchnia to aż 5 m kw. Jak na konstrukcję, która jest w stanie pomieścić aż 5 osób, Eagle jest też niebywale lekkim pojazdem - waży zaledwie 380 kg. Nie jest to oczywiście finalna wersja projektu:

REKLAMA

Eagle Two został wyposażony również w system bezprzewodowego przesyłania wszystkich danych dotyczących parametrów pojazdu, dzięki czemu zespół mechaników mógł monitorować jego stan bezpośrednio podczas wyścigu. Ten system przyda się też w przyszłości - łódzcy studenci planują wykorzystać algorytmy maszynowego uczenia się, które umożliwią im przewidywanie potencjalnych usterek, związanych np. z przegrzewaniem się silników.

Trzymam kciuki za rozwój tego projektu i życzę sukcesów w przyszłości. Mam również nadzieję, że zespół odpowiedzialny za konstrukcję Eagle Two pomyśli w przyszłości o czymś, co mogłoby trafić do seryjnej produkcji.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA