Od dzisiaj w Biedronce zapłacisz Blikiem

Artykuł/Technologie 17.09.2018
Od dzisiaj w Biedronce zapłacisz Blikiem

Od dzisiaj w Biedronce zapłacisz Blikiem

Kilka lat temu Pekao SA podjął współpracę z siecią sklepów Biedronka w temacie płatności mobilnych. W tym roku ten sam bank podjął współpracę z Polskim Standardem Płatności. W efekcie od dzisiaj za zakupy w Biedronce zapłacimy Blikiem.

Możliwość skorzystania z Blika przy kasach Biedronki ma pojawić się już dzisiaj. Od jutra z kolei powinna ruszyć akcja informacyjna dla klientów. Sam rynek podjętą współpracą raczej zdziwiony nie jest. Po pierwsze, chyba nikogo szczególnie nie zaskakuje aktywność Blika. Ta forma płatności mobilnych bije w naszym kraju kolejne rekordy popularności, o czym świadczą chociażby ostatnie, kwartalne wyniki finansowe Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika. Po drugie alians z Biedronką jest czymś jak najbardziej naturalnym krokiem. Zwłaszcza patrząc też na ostatnie wyniki Biedronki. Dochody sieci jakby wyhamowały, ale i tak sprzedaż w drugim kwartale 2018 osiągnęła poziom 12,5 mld zł.

Teraz dwaj potentaci łączą siły i w efekcie już od dzisiaj w Biedronce zapłacimy Blikiem. Tak naprawdę to finał podjętych jeszcze parę lat temu działań. W 2013 r. gruchnęła wiadomości, że portugalski właściciel Biedronki spółka Jeronimo Martins Polska szykuje się do wprowadzenia w swoich polskich sklepach płatności mobilnych opartych na PeoPay Banku Pekao SA.

Od 2014 r. klienci Biedronki nie musieli już kląć na czym świat stoi, gdy kasjerka na widok ich karty płatniczej stanowczo kręciła głową jednoznacznie wskazując, że tak u niej nie zapłacą. Sieć otworzyła się na płatności mobilne, także te realizowane telefonem z NFC.

Biedronka jest z nami od 1995 r. Dwa lata później Jeronimo Martins odkupiło od Elektromisu 210 sklepów. Ale Polacy jeszcze długo potem traktowali sieć nieco po macoszemu. W końcu przyszedł czas na zmianę priorytetów. Parę lat temu portugalski właściciel bardziej skoncentrował się na unowocześnianiu i dostosowywaniu do potrzeb klienta funkcjonujących już sklepów niż kupowaniu kolejnych. Tylko w 2016 taki los spotkał 220 Biedronek.

Ta zmiana trwa do dzisiaj. Sieć zdecydowanie staje się nowocześniejsza. W sklepach pojawia się oświetlenie LED, nowoczesne urządzenia chłodnicze, wykorzystujące CO2.

W Biedronce zapłacisz Blikiem.

Plan Jeronimo Martins Polska był bardzo prosty. Podjąć działania, dzięki którym Biedronka dla wielu klientów stanie się najważniejszym sklepem. Zachęcać do zakupów mają nie tylko ceny, ale też wystrój sklepów czy wreszcie rozszerzone możliwości płatnicze. Zadanie dosyć trudne, które trzeba było zacząć realizować od ponownego budowania marki. Bez dwóch zdań przysłużyła się temu (przy prowadzonej równolegle akcji unowocześniania wystroju sklepów) umowa sponsorska z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Od sierpnia 2018 r. umowę przedłużono do 2022 r.

Ale ładniejsze sklepy i logo Biedronki na koszulkach naszych piłkarzy, nawet jeżeli lubiliśmy ich bardziej przed rosyjskim mundialem, to jeszcze nie wszystko. Stąd wakacyjne testy współpracy z Yanosikiem, która bardzo możliwe, że będzie kontynuowana. Udostępnienie wszędobylskiego Blika swoim klientom jest niczym innym, tylko kolejnym krokiem w obranym wcześniej kierunku. Podobnie jak otwarcie nowej Biedronki w Warszawie przy ul. Dolnej. Z ekranami prezentującymi produkty, kasami samoobsługowymi i systemem informacji głosowej.

Dołącz do dyskusji