Facebook uczcił po swojemu 300 mln osób korzystających dziennie z Relacji. Wprowadzi w nich reklamy

News/Social media 27.09.2018
Facebook uczcił po swojemu 300 mln osób korzystających dziennie z Relacji. Wprowadzi w nich reklamy

Facebook uczcił po swojemu 300 mln osób korzystających dziennie z Relacji. Wprowadzi w nich reklamy

Zgodnie z przewidywaniami format rośnie w siłę i staje się coraz popularniejszy. Czas na tym zarobić. Teraz także na Facebooku pojawiają się reklamy w Relacjach. 

Format nie chwycił od razu na Facebooku. Platforma musiała zacząć kombinować, żeby zachęcić swoich użytkowników do korzystania i polubienia specyficznego sposobu komunikacji, jakim są znikające po 24 godzinach relacje. Teraz, jednak gdy to się udało, czas zebrać owoce swojej pracy. Do Relacji na Facebooku wchodzą reklamy.

Z relacji korzysta dziennie 300 mln osób na Facebooku i Messengerze.

W wypromowaniu Relacji na Facebooku z pomocą przyszedł Instagram. Społeczność tego medium przyzwyczajona była do skopiowanych ze Snapchata funkcji szybko przyswoiła sobie nowy sposób ekspresji, oparty w końcu na bliskich im zdjęciach. Format po prostu znacznie bardziej pasował do tego medium niż do jego większego brata, ale to nie przeszkodziło w agresywnym przeszczepianiu go wszędzie.

Po niezbyt udanym starcie Stories na Facebooku, włodarze serwisów zdecydowali się wykorzystać popularność funkcji na Instagramie i zaczęli promować udostępnianie Relacji z niego także na Facebooku. Dzięki temu ten ostatni teraz chwali się, że z Relacji korzysta już 300 mln osób dziennie. Co więcej, według badań zleconych przez firmę, zdecydowana większość użytkowników coraz chętniej korzysta z tej formuły. W trzech różnych aplikacjach używa jej regularnie aż 68 proc. badanych, a 63 proc. deklaruje, że chce z nich korzystać w przyszłości jeszcze częściej.

Czas na tym zarobić. Na Facebooku pojawiają się reklamy w Relacjach.

Ponieważ relacjom na Facebooku udało się zdobyć duże grono użytkowników, a nawet entuzjastów, głupio byłoby z tego nie skorzystać i nie zamienić ich w kolejne źródło zarobku. W związku z tym w Relacjach w głównym serwisie i na Messengerze pojawią się reklamy. Facebook obiecuje, że nie będą przeszkadzać użytkownikom.

Na Instagramie reklamy w Relacjach są obecne już od marca zeszłego roku. Ich pojawienie się nie wpłynęło na nagły odpływ użytkowników, więc raczej nie ma co się bać, że na Facebooku będzie inaczej.

Dołącz do dyskusji