Lidl będzie sprzedawał przez Internet. Zakupy odbierzesz w Paczkomatach, które staną pod sklepami

Artykuł/Biznes 30.08.2018
Lidl będzie sprzedawał przez Internet. Zakupy odbierzesz w Paczkomatach, które staną pod sklepami

Lidl będzie sprzedawał przez Internet. Zakupy odbierzesz w Paczkomatach, które staną pod sklepami

Inpost, właściciel Paczkomatów, nie bierze jeńców! Zaledwie kilka dni temu firma ogłosiła prestiżową współpracę z Allegro, a teraz – jak dowiedział się Spider’s Web – zaczyna długoterminowy projekt z Lidlem. To właśnie dzięki Paczkomatom Lidl rozpocznie w Polsce sprzedaż online.

Lidl idzie w online

Jak dowiedział się Spider’s Web, Lidl planuje w 2019/2020 r. wystartować w Polsce ze sprzedażą online. Popularna sieć dyskontów w dużej mierze oprze swój handel przez Internet o wygodne i coraz popularniejsze Paczkomaty.

Docelowo pod wybranymi sklepami Lidla mają stanąć maszyny Inpostu, w których klienci będą mogli łatwo odebrać swoje zakupy. Pierwsze Paczkomaty już postawiono w Wielkopolsce – pod sklepami Lidla w Poznaniu przy ul. Palacza, ul. Zamenhofa oraz w Plewiskach.

Lidl i Inpost dzielą się kosztami inwestycji. Lidl bierze na siebie infrastrukturę – daje teren oraz zapewnia media. Inpost stawia maszynę oraz odpowiada za logistykę. Finalnie obie firmy na tym zyskują – Inpost będzie miał nowe Paczkomaty w popularnych i często odwiedzanych przez Polaków miejscach, a Lidl zyska osoby, które przyjadą na jego parkingi, aby odebrać paczki. Takiej osobie zawsze można coś sprzedać.

Paczkomaty, czyli taki McDrive, ale dla Lidla

Najprawdopodobniej już w przyszłym roku, a najpóźniej w 2020 r., Lidl wykorzysta Paczkomaty pod swoimi sklepami do uruchomienia i obsługi własnej sprzedaży online. Klienci będą przez Internet dokonywać zakupów, a potem np. w drodze z pracy do domu podjeżdżać pod sklep, aby odebrać gotowe zamówienie.

Spider’s Web dowiedział się, że 40 proc. pojemności Paczkomatów stojących pod Lidlami ma być do ich dyspozycji. Czyli prawie połowa maszyny będzie wolna i Lidl będzie mógł wykorzystać ją do obsługi e-zakupów swoich klientów.

Lidl będzie sprzedawał przez Internet. Zakupy odbierzesz w Paczkomatach

Niewykluczone również, że za pomocą Paczkomatów Lidl będzie próbował w jakiś sposób obejść zakaz handlu w niedziele. Obecnie tylko pierwsza i ostatnia niedziela jest handlowa. Jednak plan rządu zakłada, że od 1 stycznia 2020 r. wszystkie niedziele będą wolne od handlu. Lidla ma jeszcze trochę czasu, żeby się przygotować.

Jeśli Lidlowi nie uda się jednak przechytrzyć zakazu handlu w niedziele, to na pewno za pomocą Paczkomatów i uruchomieniu sprzedaży online w jakiś sposób zrekompensuje sobie stratę wynikającą ze zmiany przepisów.

Lidl wyda na Paczkomaty 8 razy więcej, niż planował

Jak podaje informator Spider’s Web, negocjator Inpostu miał zapewniać Lidl, że koszty podłączenia jednego Paczkomatu kształtują się na poziomie 1000 zł. Pierwsze wdrożenia, które przeprowadzono już w Poznaniu pokazują, że średni koszt podłączenia maszyny wynosi 8000 zł.

Różnice mają wynikać z tego, że rozdzielnie elektryczne przy Lidlach są w różnych miejscach. Jeśli są blisko miejsca, gdzie ma stanąć Paczkomat, to koszty są niższe. Jeśli daleko, to kwota, którą Inpost podał Lidlowi szybko rośnie i to wielokrotnie.

Nie ma pewności, czy Lidl nauczony doświadczeniami po instalacji pierwszych Paczkomatów będzie chciał renegocjować warunki umowy z Inpostem. Można jednak się spodziewać, że z powodu wielokrotnie wyższych kosztów proces stawiania Paczkomatów zajmie więcej czasu niż planowano.

Współpraca: Przemek Pająk

Dołącz do dyskusji