Fani Fortnite na iPhonie zostawiają twórcom 2 mln dol. przychodu. Dziennie

News/Gry 25.07.2018
Fani Fortnite na iPhonie zostawiają twórcom 2 mln dol. przychodu. Dziennie

Fani Fortnite na iPhonie zostawiają twórcom 2 mln dol. przychodu. Dziennie

O tym, że Epic Games śpi na pieniądzach, nikogo nie trzeba przekonywać. Jeżeli wydawca gry lekką ręką rzuca osiem mln dol. nagrody dla niezobowiązującego wakacyjnego turnieju, to wiadomo, że za Fortnite stoją gigantyczne pieniądze. Część z nich sumiennie wypracowują posiadacze iPhone’ów oraz iPadów.

Fortnite pobił kolejny finansowy rekord. Kilkanaście dni temu w module Battle Royale rozpoczął się piąty sezon rozgrywek. Wraz z nim pojawiła się nowa kosmetyczna zawartość do odblokowania oraz kupienia. Fani gry wzięli szturmem cyfrowy sklep, wymieniając prawdziwą walutę na fikcyjne V-dolce, za które kupuje się równie fikcyjne przedmioty. W dniu rozpoczęcia piątego sezonu gracze na iOS nagrodzili Epic Games aż trzema mln dol.

Od tamtego momentu dzienny przychód z Fortnite na iOS utrzymuje się na poziomie 2 mln dol.

Przypomnijmy, że iOS to tylko jeden z wielu systemów, na którym obecna jest ta gra. Niezwykle popularny moduł Battle Royale jest dostępny również na Windows, macOS, PlayStation 4, Xboksie One oraz Nintendo Switchu. W przeciągu kilku tygodni/miesięcy swoją aplikację dostaną również posiadacze Androida.

Elastyczny silnik Unreal Engine 4 pozwala Epic Games przeprowadzać jednoczesne aktualizacje zawartości dla wszystkich platform. Oczywiście na każdej z nich działa cyfrowy sklep, który jest głównym źródłem przychodu wydawcy. To w nim kupuje się skórki, tańce, gesty, emotki, naklejki i lotnie. Plotki mówią, że niebawem będzie się tutaj również nabywało karoserie dla pojazdów.

Trendy pokazują, że dzienny przychód w Fortnite na iOS stale rośnie.

W poprzednim sezonie szczytowe 24 godziny przyniosły Epic Games ponad 2 mln dol., z kolei przeciętny dzienny przychód na iOS oscylował wokół 1,2 mln dol. Teraz przeciętny dzienny przychód wynosi 2 mln dol., z kolei w szczytowych 24 godzinach fani pozostawili w grze 3 mln dol. Różnice między dwoma następującymi po sobie sezonami doskonale pokazują, jak wielki potencjał drzemie w Fortnite. Epic Games wciąż może zarabiać na tej grze więcej.

Baza aktywnych graczy stale się powiększa. Zwiększa się także intensywność transakcji w przeliczeniu na jednego gracza. Eksperci szacują, że gdy w Fortnite pojawi się możliwość przekazywania prezentów (np. skórek), przychody wejdą na jeszcze wyższy poziom. Bardziej zasobni w portfelach klienci zostawią więcej środków w cyfrowym sklepie, obdarowując przedmiotami kosmetycznymi nie tylko własne awatary, ale również konta mniej bogatych znajomych i przyjaciół.

Dołącz do dyskusji