Instagram pompuje nowy format wideo. Serwis będzie polecać nam kanały IGTV

News/Social media 26.06.2018
Instagram pompuje nowy format wideo. Serwis będzie polecać nam kanały IGTV

Instagram pompuje nowy format wideo. Serwis będzie polecać nam kanały IGTV

IGTV to nie jedyna zmiana na Instagramie, która ma zachęcić nas do spędzania większej ilości czasu w tej aplikacji. Oprócz filmów, kolejną nowością będzie ulepszona zakładka „odkrywaj”.

Przyznam szczerze, że w przeszłości zdarzyło mi się przeglądać propozycje Instagrama. Nawet znalazłem w nich kilka ciekawych profili, które obserwuję do dzisiaj. Już wkrótce algorytm ten ma działać o wiele lepiej.

Instagram: nowe polecane treści w zakładce „odkrywaj”

Zmianę zapowiedziano podczas tegorocznej konferencji F8. Teraz zaczyna być wprowadzana na serwerach Instagrama. Ale o co chodzi? Sam wygląd zakładki “odkrywaj” nie ulegnie zmianie – kafelki polecające zawartość dobraną na podstawie naszych preferencji zostają na swoim miejscu. Nowością będą kanały tematyczne, które wyświetlone zostaną na samej górze zakładki.

Jest to oczywiście następstwo wprowadzenia IGTV. Nowa, polecana użytkownikom zawartość korzystać będzie z najnowego formatu wideo. Instagram chce tym samym konkurować z YouTube. Problemem może być jednak fakt, że nowe, polecane treści nie będą dostępne w domyślnej zakładce, wyświetlanej po uruchomieniu aplikacji. Podejrzewam, że wielu użytkowników rzadko kiedy będzie tam zaglądać.

Facebookowi coraz bardziej zależy na Instagramie

W trakcie konferencji F8, przedstawiciele Insagrama pochwalili się, że z ich platforma ma już miliard użytkowników, którzy są aktywni przynajmniej raz w miesiącu. Instagram może pochwalić się tym samym najszybszym tempem wzrostu, które aktualnie wynosi prawie 5 proc. na kwartał. W przypadku Facebooka i Snapchata są jest to 3,14 i 2,13 proc.

Rosnące zaangażowanie i liczby użytkowników Instagrama przełoży się w tym roku – według prognoz eMarketera – na 5,48 mld dol przychodów. Jeśli tak będzie w rzeczywistości, w porównaniu z 2017 r. będzie to 70 proc. wzrost. No i 28,2 proc. przychodów całej grupy Facebooka.

Nic więc dziwnego, że aplikacja wzbogaca się o nowe funkcje. Jej twórcy liczą na większe zaangażowanie użytkowników, które przekłada się bezpośrednio na większy zysk z wyświetlanych reklam na Instagramie.

Aktualizacja zakładki „odkrywaj” powinna pojawić się na waszym koncie jeszcze w tym tygodniu.

Dołącz do dyskusji

Advertisement