Instagram zadebiutował w wersji Lite. Aplikacja bez zbędnych dodatków wkrótce trafi także do Polski

News/Social media 28.06.2018
Instagram zadebiutował w wersji Lite. Aplikacja bez zbędnych dodatków wkrótce trafi także do Polski

Instagram zadebiutował w wersji Lite. Aplikacja bez zbędnych dodatków wkrótce trafi także do Polski

Dzień bez zmian na Instagramie to dzień stracony. Dziś na przykład w sklepie z aplikacjami Google Play pojawiła się wersja Instagram Lite aplikacji, która jak pewnie domyślacie się z jej nazwy została stworzona z myślą o tych trochę wolniejszych telefonach.

Zajmuje zaledwie 573 kb (zwykła wersja potrzebuje 32 Mb) i pozwala na bezproblemowe przeglądanie i udostępnianie zdjęć na naszym profilu oraz w relacjach. Gorzej z udostępnianiem jakichkolwiek filmów, ale to w końcu wersja lite. Musi mieć jakieś ograniczenia.

Instagram Lite to aplikacja stworzona z myślą o słabszych smartfonach.

instagram-lite

I użytkownikach, którzy nie mogą pochwalić się stałym dostępem do szybkiego internetu mobilnego. Facebook tym samym chce zadbać o dominację swojego serwisu na rozwijających się rynkach. Messenger i mobilna aplikacja Facebooka dostępne są w wersjach z tego samego powodu.

Instagram Lite korzysta garściami z nowej mobilnej strony serwisu, dzięki czemu zajmuje tak mało miejsca na smartfonach. Jak na razie aplikacja została udostępniona w ramach testów w Meksyku i – zgodnie z zapewnieniami rzecznika prasowego Instagrama – już wkrótce będzie dostępna do pobrania w innych krajach.

Instagram to najszybciej rozwijający się serwis w grupie Facebooka.

W trakcie konferencji F8, przedstawiciele Insagrama pochwalili się, że z ich platforma ma już miliard użytkowników, którzy są aktywni przynajmniej raz w miesiącu. Instagram może pochwalić się tym samym najszybszym tempem wzrostu, które aktualnie wynosi prawie 5 proc. na kwartał. W przypadku Facebooka i Snapchata są jest to 3,14 i 2,13 proc.

Rosnące zaangażowanie i liczby użytkowników Instagrama przełoży się w tym roku – według prognoz eMarketera – na 5,48 mld dol przychodów. Jeśli tak będzie w rzeczywistości, w porównaniu z 2017 r. będzie to 70 proc. wzrost. No i 28,2 proc. przychodów całej grupy Facebooka.

Nic więc dziwnego, że aplikacja wzbogaca się o nowe funkcje. Jej twórcy liczą na większe zaangażowanie użytkowników, które przekłada się bezpośrednio na większy zysk z wyświetlanych reklam na Instagramie.

Dołącz do dyskusji