Koniec pewnej epoki. Od dziś z Blika mogą skorzystać niemal wszyscy

Artykuł/Technologie 12.06.2018
Koniec pewnej epoki. Od dziś z Blika mogą skorzystać niemal wszyscy

Koniec pewnej epoki. Od dziś z Blika mogą skorzystać niemal wszyscy

O tym, że Bank Pekao SA rozpocznie współpracę z Polskim Standardem Płatności, operatorem Blika, mówiło się już od kilku miesięcy. Teraz stało się to faktem. Ale na korzystanie z wszystkich możliwych funkcji klienci banku będą musieli poczekać do końca roku.

Blik to siła jakiej nie można pominąć. No chyba, że się bardzo tego chce. W innymi przypadku dane są jednoznaczne. Jakiekolwiek dywagacje nie mają sensu. Rekordowy był już ostatni kwartał 2017 r. A tylko w pierwszych trzech miesiącach obecnego roku Polacy skorzystali z tej aplikacji aż 14 mln razy.

Jak chcesz wyniki, musisz iść z najlepszymi.

I naprawdę trudno dziwić się, że poważne banki, z precyzyjną strategią opartą na nowych technologiach i innowacyjnych rozwiązaniach, chcą jak najbardziej z Blikiem współpracować. Stosunkowo długo (m.in. po Alior Banku, PKO BP, ING Bank Śląski, czy BZ WBK) zdecydowali się na to w Pekao SA.

Bo przecież przez długi czas słyszeliśmy, że aplikacja PeoPay jest na tyle dobra, że z powodzeniem poradzi sobie sama. Wykonana w technologii hybrydowej pozwala na przelew za pomocą odcisków palców do 200 zł. Ale skoro najpilniejszym celem jest powiększenie liczby swoich klientów o 400 tys. do końca tego roku, to chyba jednak warto skorzystać z najlepszych, dostępnych na rynku, rozwiązań.

Blik i Pekao SA, czyli uruchomienie w dwóch fazach.

Już teraz klienci Banku Pekao SA mogą  korzystać z tego rozwiązania w Internecie, podczas wypłat pieniędzy z bankomatów oraz realizacji płatności bezgotówkowych w tradycyjnych sklepach. W drugim etapie, przewidzianym na trzeci kwartał 2018 r., użytkownicy aplikacji dostaną możliwość wykonywania przelewów na numer telefonu w oparciu o Express Elixir, a kody Blik będą akceptowane w terminalach Banku Pekao SA. Czyli teraz Blikiem można wypłacać gotówkę w 19 tys. bankomatów, a za chwilę także płacić w 290 tys. terminali w punktach sprzedaży.

Udostępnienie kodów Blik w aplikacji mobilnej PeoPay Banku Pekao SA to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów banku, by mogli dokonywać płatności telefonem w jak największej liczbie terminali, sklepów internetowych oraz wypłacać pieniądze z szerokiej sieci bankomatów w całej Polsce. Jest to kolejne udogodnienie jakie swoim użytkownikom oferuje aplikacja PeoPay, w której systematycznie pojawiać się będą nowe funkcje – mówi Marek Tomczuk, wiceprezes Banku Pekao SA.

Koniec epoki, czyli Blik dostępny wszędzie.

Przez ostatnie lata Polski Standard Płatności (spółka, której udziałowcami jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski) popularyzował Blika, gdzie tylko się dało. Można było kupować tak pizzę, a na Allegro płacąc za pomocą aplikacji walczyć o bonusowe monety. Cel był tylko jeden: zdobyć jak najwięcej użytkowników Blika.

Teraz, kiedy Blik i Pekao SA już współpracują, zadanie powoli można przesuwać do działu „wykonane”.

Polacy coraz chętniej używają Blika. Obserwujemy to po rosnącej z kwartału na kwartał liczbie zrealizowanych transakcji mobilnych. Udostępnienie Blika przez Bank Pekao SA zamyka pewną epokę w jego rozwoju, związaną z uzyskiwaniem pełnej powszechności w bankowości mobilnej w Polsce. Obecnie praktycznie wszyscy użytkownicy bankowych aplikacji mobilnych w Polsce mogą korzystać z Blika – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement