Sprzedawaliście lub kupowaliście coś na Allegro po majówce? Lepiej zacznijcie szukać paczki [Aktualizacja]

News/Biznes 10.05.2018
Sprzedawaliście lub kupowaliście coś na Allegro po majówce? Lepiej zacznijcie szukać paczki [Aktualizacja]

Sprzedawaliście lub kupowaliście coś na Allegro po majówce? Lepiej zacznijcie szukać paczki [Aktualizacja]

Jak nas poinformowali nasi czytelnicy, usługa Allegro była dotknięta przez wyjątkowo złośliwą awarię. Między 7 i 8 maja system transakcyjny podawał Sprzedającym niewłaściwe adresy dostawy.

Uwaga: artykuł został zaktualizowany o wypowiedź biura prasowego Allegro.

No to się porobiło. Wygląda na to, że wiele paczek wysłanych przez Sprzedających na Allegro nie trafi do kupujących, a do losowych osób. Od godziny 11:37 8 maja do godziny 12:30, 9 maja system zakupów usługi zrobił zainteresowanym istotnego psikusa.

Jak informują nas nasi czytelnicy, nadsyłając też na dowód korespondencję otrzymają od administracji usługi, błąd dotyczył tylko sytuacji, w których kupujący podał inny adres dostawy Sprzedającemu od adresu głównego, wpisanego do Konta Allegro.

Allegro zły adres

Pomylić się rzecz ludzka. Problem w tym, że Allegro nie oferuje żadnej rekompensaty za podanie złych informacji na temat adresów.

A raczej, by uściślić, nasi czytelnicy, którzy nadesłali nam informacje na ten temat, nie otrzymali żadnej takiej propozycji. Allegro oferuje tylko pomoc w usunięciu negatywnych komentarzy na naszym profilu, jeżeli te były wynikiem wspomnianej awarii. Co z osobami, które wysłały towar i który nie dotarł do klientów? Co z klientami, którzy zapłacili, a towaru nie otrzymali? Nie wiadomo.

Można oczywiście zakładać, że adres główny posiadacza konta to taki adres, do którego ów posiadacz ma dostęp. W teorii więc całość powinna się zakończyć jako irytująca niedogodność. Nietrudno jednak wyobrazić sobie nietypową sytuację, w której Kupujący nie planuje a nawet nie ma możliwości pojawić się pod swoim głównym adresem przez najbliższy czas.

Próbowaliśmy skontaktować się z rzecznikiem Allegro.pl. Nadal czekamy na odpowiedź. Jak tylko ją otrzymamy, uaktualnimy o nią powyższy tekst.

Aktualizacja.

Otrzymaliśmy oficjalne stanowisko Allegro.

Mieliśmy awarię systemu, którą usunęliśmy bardzo szybko, obecnie problem nie występuje. Niektórzy sprzedawcy otrzymali z systemu błędne informacje o adresie klientów. Zwracamy poniesione koszty zarówno sprzedawcom jak i klientom, a także przyznajemy Monety w ramach rekompensat, używamy też możliwości Programu Ochrony Kupujących – tłumaczy Michał Bonarowski, Public Relations Officer w Allegro.

Dołącz do dyskusji

Advertisement