Microsoft rozumie, że przyszłość to Internet Rzeczy. I wykłada na nią dodatkowe 5 mld dolarów

News/Technologie 04.04.2018
Microsoft rozumie, że przyszłość to Internet Rzeczy. I wykłada na nią dodatkowe 5 mld dolarów

Microsoft rozumie, że przyszłość to Internet Rzeczy. I wykłada na nią dodatkowe 5 mld dolarów

W niedalekiej przyszłości będziemy otoczeni inteligentnymi urządzeniami. Wszechobecny Internet Rzeczy to zupełnie nowa epoka w elektronice użytkowej i przemysłowej. Microsoft chce być na nią gotowy.

Wszechobecne czujniki, detektory, inteligentne sprzęty… przyszłość rodem z filmów science-fiction powoli acz konsekwentnie wkracza w naszą rzeczywistość. Urządzenia IoT otwierają przed całym światem zupełnie nowe możliwości. Od domowego sprzętu AGD i smart home przez czujniki usprawniające działanie wszelakiej infrastruktury (smart cities) i autonomiczne pojazdy aż po sieć urządzeń w fabrykach i ciężkim przemyśle – Internet Rzeczy to intrygująca i nieco przerażająca przyszłość, od której prawdopodobnie nie ma już odwrotu.

Jedną z firm, która od lat szykuje się na rewolucję IoT, jest Microsoft. Firma dokonuje niemałych inwestycji w Windows, Azure’a i autorskie środowiska deweloperskie, by być na tę przyszłość gotowa. Trudno się temu dziwić – chmura Microsoftu i jego usługi oparte na sztucznej inteligencji są jednymi z najlepszych rozwiązań do obsługi floty urządzeń IoT.

Nie są jednak jedynymi. W wyścigu o najlepszą platformę do obsługi i zarządzania urządzeniami Internetu rzeczy uczestniczą, między innymi, Google i Amazon. Zdaniem Microsoftu IoT to następna, kluczowa fala innowacji. Dlatego też firma zwiększa wydatki na badanie i rozwój.

Microsoft wyda 5 mld dol. na rozwój IoT.

Nasza platforma do IoT rozciąga się na chmurę, systemy operacyjne i urządzenia – jesteśmy unikatowym podmiotem na rynku, który jako jedyny pozwala swoim klientom – niezależnie od ich rozmiaru, wiedzy technicznej, budżetu czy branży – na stworzenie niezawodnych rozwiązań opartych o Internet rzeczy, usprawniających prowadzenie działalności czy ich codzienność – słusznie zauważa Julia White z Microsoftu na oficjalnym blogu firmy.

W rzeczy samej. Co więcej, firma ma już prestiżowych klientów, którzy korzystają z jej rozwiązań do Internetu Rzeczy. Należą do nich, między innymi, Steelcase, Kohler, Chevron, United Technologies i Johnson Controls. Microsoft chce oferować im jeszcze więcej korzyści. Wspomniane 5 mld dol. zamierza wydać już w przeciągu najbliższych czterech lat.

Według cytowanych przez Microsoft badań, już do 2020 r. globalny rynek ma odczuć wzrost produktywności o wartości 1,9 bln dol. z tytułu stosowania Internetu rzeczy i o 177 mld dol. zmniejszone koszty prowadzenia działalności. Jest więc o co walczyć.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement