Aktualizacja iOS psuje iPhone’y naprawiane w nieautoryzowanych serwisach. Znowu

News/Sprzęt 10.04.2018
Aktualizacja iOS psuje iPhone’y naprawiane w nieautoryzowanych serwisach. Znowu

Aktualizacja iOS psuje iPhone’y naprawiane w nieautoryzowanych serwisach. Znowu

iOS 11.3 to aktualizacja, którą zdecydowanie warto zastosować. A iPhone to telefon, którego zdecydowanie nie warto oddawać do nieautoryzowanego serwisu. O czym w bolesny sposób przekonali się posiadacze telefonów iPhone 8.

Według informacji do jakich dotarł serwis Motherboard, tysiące iPhone’ów 8 przestało działać po zastosowaniu w nich aktualizacji systemu do wersji 11.3. Konkretniej, przestały reagować na polecenia dotykowe. Czy jest coś, co łączy te uszkodzone telefony? Jak najbardziej: wszystkie miały wyświetlacze serwisowane w nieautoryzowanych punktach.

Apple na razie nie komentuje sprawy. Nie jest więc jasne, czy to świadome działanie wymierzone w te nieautoryzowane serwisy i ich użytkowników, czy też – co wydaje mi się bardziej prawdopodobne – nieszczęśliwy zbieg okoliczności.

Nie jest też jasny związek aktualizacji z występującą awarią: po Sieci wśród entuzjastów krąży teoria, jakoby nieautoryzowane serwisy z konieczności podmieniały układ scalony odpowiedzialny za zarządzanie zasilaniem wyświetlacza na taki współpracujący z ekranem z trzeciej ręki.

To nie pierwszy raz, kiedy nieautoryzowany serwis urządzeń Apple’a zakończył się poważnymi problemami. iPhone 8 i jego niedziałajacy ekran dotykowy nie są tu wyjątkowe.

Za pierwszym razem problem pojawił się dwa lata temu. Telefony, które miały naprawiany czujnik Touch ID w nieautoryzowanych serwisach odmawiały posłuszeństwa wyświetlając błąd nr 53. Apple zmienił jednak swoją politykę w obawie przed kłopotami z prawem w wielu krajach i oficjalnie zapewnił, że można serwisować wyświetlacze w nieautoryzowanych serwisach pod warunkiem, że procedura serwisowa nie narusza obudowy i pozostałych podzespołów.

Podejrzewam, że powyższy problem sprawi firmie niemały kłopot. Nie znamy jeszcze natury związku awarii panelu dotykowego i aktualizacji iOS-a do wersji 11.3. Nie ma jednak wątpliwości, że takowy związek istnieje. A to może oznaczać, że Apple – świadomie, lub nie – zaczął działać przeciwnie do swoich zapewnień na temat możliwości samodzielnej wymiany wyświetlacza.

Pamiętajmy jednak, że bez oficjalnego oświadczenia firmy są to wyłącznie spekulacje. Na razie możemy stwierdzić tylko jedno: jeżeli twój iPhone 8 padł po aktualizacji do iOS-a 11.3, to już wiesz dlaczego. A my ci serdecznie współczujemy.

Dołącz do dyskusji

Advertisement