Zamkną Google Play Music. Muzyka zostanie przesunięta do YouTube’a, by stworzyć wielką platformę audio-wideo

News/Media 25.04.2018
Zamkną Google Play Music. Muzyka zostanie przesunięta do YouTube’a, by stworzyć wielką platformę audio-wideo

Zamkną Google Play Music. Muzyka zostanie przesunięta do YouTube’a, by stworzyć wielką platformę audio-wideo

Google Play Music to jedna z wiodących platform do kupowania oraz strumieniowania muzyki. Usługa będzie jednak zwijana, a jej zasoby przenoszone na YouTube. W ten sposób ma powstać jedna, silna usługa z bibliotekami audio oraz wideo.

Zagraniczne redakcje ze źródłami informacji bezpośrednio w Google’u donoszą, jakoby Play Music miało odejść do lamusa. Nie oznacza to jednak, że technologiczny gigant przestanie stawiać na sprzedaż oraz strumieniowanie muzyki. Na zamknięciu Play Music ma zyskać YouTube, który doczeka się kolejnego skrzydła – YouTube Remix.

YouTube Remix, razem z YouTube Red oraz YouTube, wejdzie w skład zunifikowanej, potężnej platformy.

Na niej będą znajdować się zarówno pliki muzyczne, jak również autorskie produkcje telewizyjne YouTube Red, z dobrze zapowiadającym się Cobra Kai (kontynuacja kultowego Karate Kida) na czele. To trochę tak, jak gdyby połączyć Netfliksa i Spotify. Sensownym następstwem fuzji usług audio oraz wideo będzie wspólny program abonencki, który obejmie zarówno YouTube Remix, jak również YouTube Red.

Medialne doniesienia o zwijaniu Google Play Music mogą się wydawać zaskakujące, ale osoby analizujące posunięcia technologicznego giganta wskazują, że decyzja była do przewidzenia. Google już w 2017 roku połączył ekipy odpowiedzialne za Play Music oraz YouTube’a. Kierownictwo sygnalizowało wtedy potrzebę stworzenia „jednej, bardzo atrakcyjnej usługi“.

Posunięcie ma sens o tyle, że Google Play Music nigdy nie było przesadnie popularne. W przeciwieństwie do platformy YouTube. Technologiczny gigant liczy, że połączenie usług audio oraz wideo w jeden pakiet pozwoli zwiększyć pozycję Google na rynku muzycznym. YouTube w pewnym sensie będzie ciągnęło Remiksa, przyciągając do niego nowych klientów nastawionych przede wszystkim na oglądanie wideo.

YouTube bez reklam, YouTube Red oraz YouTube Remix w jednym pakiecie – zapłacisz?

Google wciąż nie potwierdził oficjalnego zamknięcia Muzyki Play. Według sieciowych spekulacji wydarzy się to do końca 2018 roku. Po tym czasie użytkownicy platformy muzycznej zostaną przeniesieni na YouTube’a, gdzie będą mogli skorzystać nie tylko z dostępu do plików audio, ale również wideo. Niestety, cena takiej zunifikowanej subskrypcji wciąż nie jest znana.

Aktualnie YouTube Red kosztuje aktualnie 10 dol. miesięcznie. Razem z Redem zyskujemy również płatną subskrypcję dla Google Play Music. Łączny dostęp do YouTube/Red/Remix bez reklam nie powinien być więc droższy niż 10 dolarów. Dla porównania, koszt Netfliksa (SD) oraz Spotify to łącznie 18 dol miesięcznie. Jeżeli YouTube poważnie myśli o ściągnięciu do siebie miłośników muzyki oraz seriali, nie może być droższy. Zwłaszcza że pod względem oferty wideo wciąż nie ma startu do takich platform jak Netflix, HBO GO czy Showmax.

Dołącz do dyskusji

Advertisement