Google razem z polską firmą testuje następcę SMS-a. RCS może zawitać pod strzechy jeszcze w tym roku

Google razem z polską firmą testuje następcę SMS-a. RCS może zawitać pod strzechy jeszcze w tym roku

Google razem z polską firmą testuje następcę SMS-a. RCS może zawitać pod strzechy jeszcze w tym roku

Platforma SerwerSMS.pl, jako pierwsza i jedyna firma w Polsce, działa razem z Google w Early Access Program testując RCS, czyli Rich Communication Services. To zapowiadany od jakiegoś czasu nowy SMS z wieloma ułatwieniami dla wysyłających i odbierających. Inne firmy, które chcą uczestniczyć w projekcie, będą przyjęte z otwartymi ramionami.

Ćwierć wieku temu SMS na dobre zagościł w naszych telefonach komórkowych. I ciągle ma się bardzo dobrze, co tylko pokazuje jak doskonałe było to rozwiązanie od samego początku. Dzisiaj, w świecie gnającym do przodu niekiedy na łeb na szyję, ze świeczką można szukać rozwiązań technologicznych, które po jakimś czasie nie potrzebują globalnej aktualizacji, nowej wersji, czy po prostu porządnego liftingu.

Nowy SMS, czyli nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej.

A z SMS-em przez ten cały czas było naprawdę dobrze. Niewiele tak naprawdę zmieniła sytuacja po pojawieniu się Messengera czy WhatsAppa. Wedle analizy Instytutu Badań Opinii RMF z 2016 roku, 71 proc. Polaków złożyło świąteczne życzenia  SMS-em, MMS-em lub przez telefon.

Ale czy nam się to podoba, czy nie nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej. Z tego samego założenia musieli wyjść w Google’u i w zeszłym roku zaprezentowali światu SMS następnej generacji, czyli RCS – Rich Communication Services.

RCS – nadchodzi bogatszy brat SMS.

Co to takiego? Nowa forma komunikacji, pozwalająca – w odróżnieniu od SMS lub MMS – na przesyłanie plików do 100 MB, co do tej pory z pozycji smartfona było zadaniem niewykonalnym. RCS daje również możliwość prowadzenia grupowych konwersacji, a w trakcie ich trwania współdzielić przesyłane pliki, czy informować o swojej lokalizacji.

Ale zaraz, przecież właśnie tego typu funkcje podają na tacy komunikatory z social mediów. To gdzie tu rewolucja? Różnicę stanowi dostępność. Z RCS można korzystać z każdego telefonu. Warunek jest tylko jeden: konieczność połączenia internetowego (3G, LTE lub Wi-Fi). Nie potrzeba dodatkowych aplikacji.

Google zaprasza Polaków do weryfikacji.

Spory krok do przodu w kierunku wykorzystywania RCS w Polsce zrobiła właśnie Platforma SerwisSMS.pl. Jako (na razie) jedyna firma z naszego kraju otrzymała od Google dostęp do Early Access Program, gdzie weryfikują i sprawdzają działanie SMS-a w nowej odsłonie.

Wspólne działanie z Google w zakresie wdrażania technologii Rich Communication Services, daje nam, jako pierwszej polskiej marce, niewątpliwą satysfakcję w tworzeniu historii SMS-a. Jesteśmy przekonani, że rewolucja, u progu której stoimy, na zawsze zmieni funkcjonowanie telefonów komórkowych. To innowacyjne rozwiązanie wiele zmieni w komunikacji na linii firma-klient, otwierając przed każdym sektorem biznesu wiele nowych możliwości.

 

Pewnie większość osób w tym momencie zadaje sobie fundamentalne pytanie – kiedy nastąpi wdrożenie? Z posiadanych informacji wynika, że realnym terminem jest końcówka tego roku natomiast na chwilę obecną wszystko jest w fazie zaawansowanego tworzenia i testowania – mówi Daniel Zawiliński, Managing Director Platformy SerwerSMS.pl.

Zaproszenie na koncert razem z biletem.

RCS będzie rewolucją w kontaktach firm z ich ewentualnymi klientami. Nic nie stoi na przeszkodzie, by za pomocą nowego standardu firmy z branży gastronomicznej wysyłały do potencjalnych klientów bogatą graficznie wiadomość o swoim menu. Podobnie jak dealerzy samochodowi – teraz swoją ofertą zaprezentują za pomocą jednej wiadomości niczym strona internetowa. RCS pomoże również takim podmiotom jak galerie sztuki, czy organizatorzy koncertów muzycznych. Teraz będą mogły wysyłać przypomnienia o organizowanych wydarzeniach załączając np. jednocześnie do wiadomości bilety, dzięki czemu odbiorca nie będzie musiał wykorzystywać innych, dodatkowych narzędzi, np. e-maila.

RCS przed każdym nadawcą otwiera tak wiele możliwości, że teraz pomysłodawców kampanii mobilnych ograniczać będzie jedynie wyobraźnia. Nowe funkcjonalności na pewno zwiększą skuteczność organizowanych akcji, dlatego bardzo się cieszymy, że długo wyczekiwany moment testowania ich na naszym rynku w końcu nastał. Wierzymy, że będzie to rok przełomowy. To doskonały czas, żeby SMS, obchodzący niedawno swoje 25 lecie, zyskał nowy wymiar – mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl.

Platforma SerwerSMS.pl to pierwsza polska firma biorąca udział w testowaniu RCS. Ale nikt nie mówi, że ostatnia.

Chętni powinni wypełnić formularz dostępny na stronie https://serwersms.pl/uslugi/rcs i czekać na kontakt zwrotny.

Chcesz sam sprawdzić, jak będzie wyglądać SMS przyszłości? Jeśli używasz smartfona Androidem, to z Google Play ściągnij aplikację “Wiadomości na Androida”. I gotowe!

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement