Adobe podnosi ceny pakietu Creative Cloud. Po tym, jak zarobiło najwięcej w historii

News/Oprogramowanie 14.03.2018
Adobe podnosi ceny pakietu Creative Cloud. Po tym, jak zarobiło najwięcej w historii

Adobe podnosi ceny pakietu Creative Cloud. Po tym, jak zarobiło najwięcej w historii

Ceny pakietu Adobe Creative Cloud idą w górę, choć na razie tego nie odczujemy. Zmiana dotyczy Ameryki Północnej, ale apetyt firmy jest duży. Podwyżki są zapowiedziane po tym, jak firma ogłosiła rekordowe wyniki finansowe.

Amerykańscy klienci usługi Adobe Creative Cloud otrzymali maile z informacją, że pakiet podrożeje. Nowe, wyższe ceny wejdą w życie 16 kwietnia 2018 r., póki co tylko na terenie Stanów Zjednoczonych, Kanady i Meksyku. Wysokość podwyżki różni się w zależności od planu:

  • cena pojedynczej aplikacji wzrośnie z 19,99 dol. na 20,99 dol.,
  • cena pełnego pakietu Creative Cloud wzrośnie z 49,99 dol. na 52,99 dol.,
  • cena pełnego pakietu Creative Cloud dla zespołów wzrośnie z 69,99 dol. na 79,99 dol.,
  • cena pakietu fotograficznego nie ulega zmianie.

Osoby rozliczające się z Adobe co miesiąc zobaczą podwyżkę ceny w kwietniu. Klienci, którzy opłacili cały rok z góry, zobaczą podwyżkę dopiero przy kolejnym rozliczeniu.

W Europie, w tym w Polsce, ceny pozostają niezmienione i wynoszą:

  • 24,59 euro za pojedynczą aplikację,
  • 61,49 euro za cały pakiet Creative Cloud,
  • 69,99 euro za cały pakiet Creative Cloud dla zespołów,
  • 12,29 euro za pakiet fotograficzny.

Ceny dla indywidualnych użytkowników w Europie nadal są wyższe niż w Stanach Zjednoczonych, więc podwyżki cen mogą nas ominąć. Adobe ma jednak duży apetyt.

Ostatnie wyniki finansowe Adobe zaprezentowane w grudniu 2017 roku były rekordowe w historii firmy. Zabicie pudełkowej wersji Lightrooma wyszło Adobe na dobre. W ujęciu rok do roku zysk netto wzrósł o 26 proc., przy czym w strukturze przychodów największe udziały mają wpływy z pakietu Creative Cloud.

Zwiększanie ceny w takim momencie nie jest ze strony Adobe zbyt eleganckie, ale business is business. Jeśli chce się utrzymać dalsze wzrosty, trzeba działać.

Jak Adobe tłumaczy podwyżkę cen?

Na blogu Adobe znajdziemy wyjaśnienie, w którym firma tłumaczy, że przez pięć lat od startu usługi Creative Cloud cena w Ameryce Północnej nie była podnoszona. W międzyczasie do pakietu doszło pięć nowych aplikacji: Adobe XD CC, Dimension CC, Character Animator CC, Photoshop Lightroom CC oraz Spark.

Brzmi to przekonująco w przypadku pełnego pakietu Creative Cloud. Pytanie tylko, dlaczego rośnie cena pojedynczej aplikacji. Jeżeli ktoś płaci tylko za Premiere Pro, i tak będzie musiał zapłacić wiecej, mimo że nie ma dodatkowych korzyści.

Pozostaje mieć nadzieję, że podwyżki nie dotrą szybko do Europy.

Dołącz do dyskusji

Advertisement