Volvo XC40 to piękne auto pełne ciekawych detali. Oto najciekawsze z nich

Volvo XC40 to piękne auto pełne ciekawych detali. Oto najciekawsze z nich

Volvo XC40 to piękne auto pełne ciekawych detali. Oto najciekawsze z nich

Volvo XC40 najpewniej będzie kolejnym hitem sprzedażowym szwedzkiej marki. Mieliśmy już okazję jeździć nowym SUV-em, a oto rozwiązania i detale, które najmocniej przykuły naszą uwagę.

W odróżnieniu od Volvo XC90 i XC60, nowe XC40 nie zostało zaprojektowane przez Thomasa Ingenlatha. Projekt wyszedł spod kreski Iana Kettle’a.

Volvo XC40

Nie sposób pomylić Volvo XC40 z autami innej marki, ale jednocześnie bryła jest odważniejsza, bardziej dynamiczna i bardziej młodzieżowa od poprzednich SUV-ów.

Volvo XC40

Bardzo charakterystyczny słupek C ścina tylną szybę, ale w zamian poprawia wygląd sylwetki.

Volvo XC40

W projekcie nie zabrakło przednich lamp z motywem „młota Thora”, który jest obecny we wszystkich nowych modelach Volvo.

Volvo XC40

Volvo XC40 to pierwszy samochód marki, który może mieć nadwozie w dwóch kolorach. W wersji Momentum można zamówić opcjonalny, kontrastowy dach w kolorze Ice White. W wersji R-Design dach jest czarny.

Volvo XC40

Na pierwszy rzut oka Volvo XC40 wygląda na miejskie auto, ale jego prześwit wynosi aż 21,5 cm, co jest najlepszym wynikiem w klasie. To więcej niż w Volvo V90 Cross Country! Leśne bezdroża nie były problemem.

Volvo XC40

We wnętrzu znajdziemy duży ekran dotykowy znany z poprzednich modeli Volvo.

Volvo XC40

Jeździliśmy wersją R-Design z opcjonalną kolorystyką Lava, gdzie dywaniki i wewnętrzne obicia drzwi są pomarańczowe.

Volvo XC40

Takie kolory wprowadzają do wnętrza dużo życia…

Volvo XC40

…ale jeśli jeździsz w terenie, dywaniki trudno będzie utrzymać w czystości.

Volvo XC40

Bardzo przypadła mi do gustu kierownica. Jest niezbyt duża i odpowiednio gruba, dzięki czemu jest bardzo wygodna.

Volvo XC40

Niezależnie od wersji, w Volvo XC40 nie uświadczymy zegarów ze wskazówkami. Na zdjęciu domyślny cyfrowy wyświetlacz „Performance” z wersji R-Design.

Volvo XC40

Pokrętła nawiewów są dobrze znane z nowych modeli Volvo. Wykończenie wnętrza w tej wersji to aluminiowe dekory R-Design.

Volvo XC40

Jeździliśmy autami z silnikami T5 (247 KM) i D4 (190 KM). Oba z napędem AWD i automatyczną ośmiobiegową skrzynią Geartronic. Pozycję dźwigni ustala się nietypowo, poprzez kilkukrotne „kliknięcia” do przodu lub do tyłu. Wymaga to przyzwyczajenia.

Volvo XC40

Volvo XC40 jest królem przestrzeni wewnątrz auta. Mamy tu mnóstwo schowków. Poniżej schowek przy tylnej kanapie.

Volvo XC40

Pod fotelem kierowcy (bardzo wygodnym!) mieści się wysuwana szufladka.

Volvo XC40

Pomiędzy fotelami jest kilka schowków i bardzo praktyczny dodatek w postaci kosza na śmieci.

Volvo XC40

Z przodu jest miejsce na smartfona, w którym naładujemy go bezprzewodowo.

Volvo XC40

Z tyłu nie zabraknie miejsca na nogi.

Volvo XC40

Kieszenie w drzwiach są wyjątkowo pojemne.

Volvo XC40

Audio wewnątrz auta stało na wysokim poziomie. Głośniki Harman-Kardon mają kilka nietypowych rozwiązań, np. subwoofer Air Woofer pobierający powietrze z zewnątrz auta.

Volvo XC40

Na uwagę zasługuje też duży bagażnik o pojemności 460 litrów. Jako opcje można do niego dobrać elektrycznie sterowaną pokrywę i system „hands-free”, czyli otwieranie poprzez ruch stopą.

Volvo XC40

Tylna kanapa składa się jednym ruchem w stosunku 40/60. Podłoga nie jest całkowicie płaska, ale kąt załamania jest minimalny.

Volvo XC40

Opcjonalne wnętrze bagażnika przypomina origami. Podłogę możemy złożyć na zakładkę i wydzielić w bagażniku dwie części. Pod podłogą jest miejsce na schowanie tylnej półki, jeśli zechcemy ją zdjąć.

Volvo XC40

Światło do wnętrza wpuszcza ogromny, panoramiczny, otwierany dach. Przydaje się nie tylko przy słonecznej pogodzie, ale i w deszczu, kiedy słońca brakuje.

Volvo XC40

Ta bryła naprawdę przyciąga uwagę.

Volvo XC40

Dołącz do dyskusji

Advertisement