Battlefront 2 otrzymał właśnie nowy tryb, a to nie koniec niespodzianek dla fanów Star Wars

Artykuł/Gry 19.02.2018
Battlefront 2 otrzymał właśnie nowy tryb, a to nie koniec niespodzianek dla fanów Star Wars

Battlefront 2 otrzymał właśnie nowy tryb, a to nie koniec niespodzianek dla fanów Star Wars

Battlefront 2 doczekał się właśnie sporej aktualizacji. Patch 1.2 do najnowszej gry w uniwersum Star Wars wprowadza zupełnie nowy tryb, limitowany tryb rozgrywki o nazwie Ładunek. To nie koniec niespodzianek, jakie studio DICE przygotowało dla fanów Gwiezdnych wojen.

Aktualizacja gry Star Wars Battlefront 2 oznaczona Patch 1.2 została dzisiaj udostępniona na platformy PC, PlayStation 4 i Xbox One. Najważniejszą nowością jest zapowiadany wcześniej tryb rozgrywki Ładunek (Jetpack Cargo), ale nie zabrakło też długo oczekiwanych zmian w balansie rozgrywki.

star wars battlefront 2 dlc dodatek sezon 1 the last jedi resurrection 5

Jak wypada tryb Ładunek w Battlefront 2 w praktyce?

W zapowiadanym wcześniej trybie, każdy z graczy otrzymuje plecak odrzutowy oraz rakietnicę. Zadaniem każdej z 8-osobowych drużyn jest zdobycie ładunku i doniesienie go do swojej bazy. To wariacja klasycznego trybu capture the flag, ale gracze zyskują bardzo dużo mobilności oraz sporą siłę ognia.

Nowy tryb w Battlefront 2 sprawia mnóstwo radochy, ale jest przy tym niezwykle wymagający. Każdy z graczy ma 220 punktów zdrowia, a oprócz rakietnicy na pole bitwy może zabrać pistolet lub karabin. Nieustanne zmiany broni, celowanie i używanie plecaka odrzutowego nakazuje mieć oczy dookoła głowy.

Każdy gracz jest niezwykle mobilny, ale jego wrogowie również.

Ładunek z początku jest chaotyczny, a używanie plecaka rakietowego wymaga wprawy. Jak na razie jeszcze go dobrze nie opanowałem, a w podstawowych trybach rzadko kiedy decydowałem się przeznaczyć Battle Points na jednostki wsparcia powietrznego.

Gra trwa, póki jedna z drużyn nie zdobędzie trzech punktów. Sprawia to, że wyrównany mecz może trwać praktycznie w nieskończoność. Zwykle jedna rozgrywka zajmuje około kwadransa. Jak na razie grałem samemu, ale z pewnością późniejszym wieczorem przetestuję tryb ze znajomymi.

Ładunek w Battlefront 2 to limitowany tryb, który niedługo zniknie.

DICE zachęca do zabawy w nowym trybie, bo nie będzie można z niego korzystać w nieskończoność. To cwany sposób na to, by nakłonić graczy, którzy nasycili się klimatem Gwiezdnych wojen, do powrotu do zabawy. Szkoda tylko, że dostępna jest tylko jedna mapa na Tatooine, a nagrody są dość rozczarowujące.

Około 200 kredytów za rozegrany mecz, jakie dostawałem zwykle podczas dzisiejszych testów, to niewiele, gdy podstawowa skrzynka, pozwalająca na zdobycie kart, kosztuje 2200 kredytów. Na szczęście tryb Ładunek to nie jedyna nowość, jaką wprowadza Patch 1.2 do Battlefront 2.

Battlefront 2 Patch 1.2 i poprawki bohaterów

Sporo pozmieniało się w balansie postaci specjalnych. DICE w oficjalnym changelogu wyjaśniło, dlaczego zdecydowało się na takie, a nie inne buffy i nerfy w przypadku kultowych bohaterów i złoczyńców. Miło, że deweloperzy zaczęli otwarcie komunikować się ze społecznością. Szkoda, że dopiero teraz.

Ciemna Strona Mocy:

  • Boba Fett – poprzednia aktualizacja znacznie osłabiła atak rakietowy najsłynniejszego łowcy nagród Odległej Galaktyki. DICE nie zdecydowało się na cofnięcie tych zmian, ale ułatwiło manewrowanie podczas latania z wykorzystaniem plecaka odrzutowego. Poprawiono też statystyki karabinu Boby Fetta. EE–3 ma mniejszy rozrzut i większe obrażenia podczas strzałów z dystansu.
  • Iden Versio – droid ogłuszający Iden ma teraz znacznie lepiej reagować na komendy. Skrócono też czas pomiędzy aktywacją zdolności a jej działaniem. Deweloperzy są przekonani, że gra Iden będzie teraz łatwiejsza, chociaż obrażenia zadawane przez droida zostały zmniejszone.
  • Bossk – rozczarowani będą gracze, którzy korzystali z pułapek. Zmniejszono delikatnie obrażenia każdej z bomb oraz naprawiono błąd, który powodował większe zwiększenie ich zasięgu, niż sugerowałby to opis odpowiadającej za to karty. Zmniejszono też znacznie odrzut karabinu Bosska.
  • Kylo Ren – do tej pory Ben Solo miał dwie zdolności z czasem odświeżania o długości aż 25 sekund. DICE postanowiło skrócić cooldown dla Przyciągnięcia do 20 sekund i Zamrożenia do 24 sekund. W dodatku podczas szaleńczego machania mieczem Kylo będzie odnosił o 40 proc. mniej obrażeń.
  • Imperator Palpatine – do tej pory najpotężniejszym złoczyńcą był Imperator z powodu błędu w grze, który pozwalał razić innych graczy piorunami przez ściany. Deweloperzy wreszcie naprawili ten błąd i nieco wydłużyli dystans, na jakim Imperator może razić prądem swoich wrogów.
  • Darth Vader – Patch 1.2 do Battlefront 2 będzie sporym rozczarowaniem dla miłośników alter ego Anakina Skywalkera. Zdolność duszenia wrogów nie pozwala już na chwytanie ich i zrzucanie z planszy, a jedynie zadaje niewielkie obrażenia przez sekundę. W zamian za to Darth Vader otrzymał spory bonus do punktów życia oraz dodatkowe zdrowie, gdy używa swojego Skupionego Gniewu.
  • Kapitan Phasma – bohaterka wprowadzona wraz z dodatkiem The Last Jedi od samego początku rozczarowywała swoją zdolnością ataku kontaktowego. DICE przyspieszyło animację ataku pałką ogłuszającą i skróciło czas pomiędzy kolejnymi atakami. W dodatku będzie można szybciej wrócić do walki po jego wykonaniu.

Jasna Strona Mocy:

  • Rey – zmiana sprawi, że Rey nie będzie już tak przydatna dla zespołu. Kontrolowanie umysłu będzie działać na mniejszym obszarze. W dodatku umiejętność, która pozwalała widzieć całej drużynie wrogów przez ściany, będzie miała teraz znacznie mniejszy zasięg. W dodatku karta poprawiająca go będzie dawać słabsze bonusy. Deweloperzy zapowiedzieli jednak, że będą bacznie monitorować wpływ tej zmiany na rozgrywkę.
  • Luke Skywalker – fani od początku byli rozczarowani tym, że Luke okazał się tak słabym bohaterem. DICE postanowiło zwiększyć jego szybkość poruszania się „tak, by nie popsuć animacji” oraz zwiększyć jego maksymalną liczę punktów zdrowia oraz znacznie poprawić parametry związane z szybkością regeneracją.
  • Chewbacca – odpowiednikiem Imperatora po jasnej stronie Mocy był Chewbacca, któremu od dawna należał się nerf. Aby nie siał takiego postrachu, skrócono czas trwania porażenia granatem z 1,6 do 1 sekundy i zmniejszono zadawane przez niego obrażenia.
  • Yoda – malutki mistrz Jedi do tej pory rozczarowywał. Patch 1.2 do Battlefront 2 może to zmienić. Bariera od teraz będzie przerywać ataki unieruchamiające Yodę, a jego miecz świetlny będzie zadawać większe obrażenia. Oprócz tego zdolność magazynowania energii podczas blokowania dostała spory buff.
  • Lando Calrissian – DICE uznało, że Lando powinien lepiej radzić sobie ze złoczyńcami wyposażonymi w miecz świetlny. Znacznie obniżono cooldown jego umiejętności. Dezaktywator odnawia się teraz w 19 sekund zamiast 25 sekund, a Granat Dymny 14 sekund zamiast 15 sekund.

Wstępnie zmiany oceniam pozytywnie.

Palpatine w rękach doświadczonych graczy potrafił wcześniej wygrać cały mecz, a Chewbacca był zdecydowanie zbyt silny w starciu ze złoczyńcami. DICE w ciekawy sposób podeszło też do Boby i Luke’a, wymuszając na graczach zmianę sposobu gry tymi postaciami.

Największe emocje budzi oczywiście zmiana związana z ikonicznym duszeniem Dartha Vadera. Będę tęsknił za sytuacjami, gdy grając Mrocznym Lordem, zrzucałem bohaterów w przepaść. Pocieszające jest to, że przy okazji naprawiono wiele innych błędów. Z pełną listą można zapoznać się na oficjalnym forum gry.

Star Wars battlefront 2 multiplayer

Patch 1.2 i piechota w Battlefront 2

Nowa aktualizacja zmieniła sporo w mechanice uników. Do tej pory gracze, którzy opanowali fikołki, stawali się utrapieniem dla polujących na nich przeciwników. DICE przyznało, że nie taka była koncepcja i postanowiono ułatwić atakowanie wrogów wykonujących przewroty.

W tym celu skrócono okienko, w którym gracz otrzymuje dodatkową ochronę podczas przewrotu. Cooldown pozostał bez zmian, ale łatwiej będzie trafić gracza, który wykonał fikołek. Podobnie jak w przypadku zmiany obszaru działania zdolności Rey, deweloperzy obiecywali przyglądać się bacznie tej zmianie.

Aktualizacja ucieszy miłośników Heavy Troopera.

Wydany w styczniu Patch 1.1 mocno osłabił zdolność Supercharged Sentry. Dzisiaj poprawiono jej parametry i można strzelać z działka nieco dłużej. Programistom udało się chyba znaleźć złoty środek, podobnie jak w przypadku pistoletu Blurrg–1120, który zadaje mniejsze obrażenia na dalekim dystansie.

Poprawiono błąd, który powodował wyświetlanie się błysków wyjawiających pozycję snajperów, jeśli gracze nie wykorzystywali dwukrotnego przybliżenia. Zmniejszono obrażenia shotguna i skrócono czas, po jakim można znów strzelać po ataku wręcz. Graczom przyznano też dwie dodatkowe emotikony dla żołnierza.

Wprowadzono zmiany w systemie wyzwań i balansie rozgrywki na mapach.

Od teraz gracze nie muszą już ręcznie oznaczać ich jako wykonane. Zmienił się też system sortowania, który najpierw pokazuje te, które nie są jeszcze skończone, a dopiero później wykonane. Zmieniono też kryteria przy niektórych z nich, aby ułatwić zdobycie nagród.

Zmiany w balansie rozgrywki dotknęły niemal wszystkie mapy w trybie Galaktycznego Szturmu. Nie miałem okazji jeszcze pograć dłużej, by je ocenić, ale z lektury changelogu wynika, że twórcy gry słuchają głosu społeczności i odnoszą się do największych zarzutów.

Mamy też świetną wiadomość dla osób, które w wyniku błędu nie otrzymywały kredytów za duplikaty.

DICE zapowiada, że gracze, którzy nie dostawali kredytów za duble kart ze skrzynek, mogą liczyć na rekompensatę. Do ich konta ma zostać przypisana taka suma wirtualnej waluty, jaką stracili w wyniku tego błędu. Zwiększono też liczbę kredytów otrzymywanych za duplikat karty:

  • Szara – z 200 do 300;
  • Zielona – z 400 do 600;
  • Niebieska – z 800 do 900;
  • Fioletowa – z 1200 do 3600.

Z wartych uwagi zmian warto też wspomnieć o poprawieniu graficznej reprezentacji laserów i mieczy świetlnych. Dzięki temu gra wygląda nieco lepiej. Ucieszy to przede wszystkim graczy korzystających z konsol PlayStation 4 i Xbox One, gdzie nie da się używać modów.

Twórcy otwarcie przyznają, że są świadomi istnienia kilku błędów:

  • Yoda nie zawsze potrafi wyrwać się z unieruchamiającego ataku;
  • Darth Vader nie dostaje bonusu poprawiającego duszenie wrogów z po użyciu karty Punishing Grip;
  • podczas gry Finnem na ekranie może zostać ikonka celownika jego zdolności Dead Eye;
  • ataki Imperatora nie zadają obrażeń;
  • opis karty Feel the Force u Yody jest niepoprawny;
  • karta Master of the Force mistrz Yody nie działa, tak jak zamierzono;
  • Rey, korzystając z karty Mind Trick, wpływa na wrogów na większym obszarze, niż powinna;
  • karta Far Sight poprawia zasięg zdolności Rey w większym stopniu, niż zamierzony;
  • karabin EL–16HFE nie powoduje wyświetlania błysków na mapie, gdy ma włączony podwójny zoom.

Star Wars battlefront 2 multiplayer

Co jeszcze wprowadza Patch 1.2 do Battlefront 2?

Podobnie jak w przypadku poprzedniej aktualizacji, pojawiło się sporo innych pomniejszych nowości niewymienionych w oficjalnym changelogu. Gracze od rana dzielą się na oficjalnym forum gry oraz w subredditach poświęconych Battlefront 2 swoimi spostrzeżeniami, odkrywając, że:

  • Trooper Crate kosztuje mniej niż do tej pory, czyli 3000 kredytów zamiast 4000 kredytów;
  • usunięto pasek postępu przy klasach, bohaterach, jednostkach specjalnych i myśliwcach na ekranie Kolekcji;
  • karty 4. poziomu dla statków można tworzyć już od 20. poziomu pojazdu, a nie od 25. jak wcześniej;
  • pojawił się nerf karty statku Boby Fetta odpowiadającej za zasięg;
  • pistolet SE–44C generuje więcej ciepła;
  • karabin DC wykorzystywany przez Heavy Troopera szybciej strzela;
  • gra informuje wreszcie o problemach z połączeniem.

DICE przypomniało sobie o trybie singleplayer.

Co prawda na nowe rozdziały kampanii nie ma co liczyć, ale Patch 1.2 ucieszy osoby, którym opatrzyły się dostępne wcześniej mapy w trybie Custom Arcade. Od teraz można grać z botami na powierzchni takich planet jak Kashyyyk, Hoth, Endor, Crait, Jakku oraz na pokładzie Drugiej Gwiazdy Śmierci.

Pojawią się też trzy nowe skórki dla bohaterów, czyli kostiumy Luke’a, Lei i Hana z Bitwy o Hoth. Gracze będą mogli je odblokować, realizując wyzwania bezpośrednio w grze. To kolejny po nowym trybie sposób na to, by nakłonić społeczność do cyklicznego uruchamiania gry.

Czego zabrakło w Battlefront 2 Patch 1.2?

Lista nowości jest dość spora, ale Patch 1.2 to kolejna aktualizacja Battlefront 2, którą można nazwać rozczarowaniem. Nadal nie widać modułu statystyk i nie został zwiększony maksymalny poziom, jaki może osiągnąć gracz. Ciągle nie ma też zapowiedzianego wcześniej starcia myśliwców w trybie Arcade, ani map na planecie Crait w trybach Strike oraz Heroes vs. Villains.

DICE nadal nie naprawiło też systemu progresji, który został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o mikropłatnościach, a nie satysfakcji z rozgrywki. Deweloperzy zapowiedzieli jednak, że przemodelowany system rozwoju postaci jest obecnie ich priorytetem. Ten pojawi się jednak najwcześniej w marcu, najpewniej razem z możliwością zdobywania nowych skórek.

Dołącz do dyskusji

Advertisement