Dzień największych zakupów w całej historii Amazona? Był całkiem niedawno

News/Technologie 02.02.2018
Dzień największych zakupów w całej historii Amazona? Był całkiem niedawno

Dzień największych zakupów w całej historii Amazona? Był całkiem niedawno

Amazon notuje świetny rok. Opublikowano wyniki ostatniego kwartału 2017 r. 

W ostatnim kwartale zeszłego roku sprzedaż Amazonu wzrosła o 38 proc. w stosunku do czwartego kwartału 2016 r. Wyniosła aż 60,5 mld dol., co było miłą niespodzianką dla inwestorów, którzy przewidywali wyniki na poziomie 59,83 mld dol.

Jak dobry był to rok dla Amazonu, świadczą liczby.

Z całego 2017 r. Amazon może być zadowolony. Firma zanotowała 177,9 mld dol. przychodu, czyli wzrost o 31 proc. W dodatku udało jej się osiągnąć rekordowy zysk netto w wysokości 1,9 mld dol. Trzeba jednak pamiętać, że tak duża liczba jest między innymi efektem zmian podatkowych wprowadzonych w Stanach Zjednoczonych i przez to nie można jej bezpośrednio porównywać z rokiem poprzednim.

Istotną siłą stojącą za spektakularnym sukcesem Amazonu był wzrost popularności Amazon Web Services. Pod tą nazwą kryje się cały zestaw usług oferowany przez Amazon w chmurze. Korzystają z niego startupy i takie projekty jak Instagram czy Netflix. Przychód operacyjny z AWS wzrósł o 46 proc. rok do roku. To znacząca porcja przychodu operacyjnego firmy w ostatnim kwartale. Dla całej firmy przychód operacyjny spadł o 2 proc. rok do roku. CEO Amazonu Jeff Bezos znany jest z tego, że kładzie duży nacisk na inwestowanie w dalszy rozwój i mniej przejmuje się notowaniem dużych przychodów. Wolne przepływy pieniężne spadły z 10,5 mld dol. w 2016 r. do 8,4 mld dol. w zeszłym.

Duże obroty to zasługa między innymi świetnego Cyber Poniedziałku i solidnego Czarnego Piątku.

Jeszcze przed końcem roku wiadomo było, że to będzie wyjątkowo dobry rok dla największego sklepu internetowego. Zeszłoroczny Cyber Monday okazał się rekordowy dla firmy. Nigdy wcześniej Amazonowi nie udało się sprzedać tak wiele. W ciągu pięciu dni między Świętem Dziękczynienia i Cyber Monday klienci na całym świecie kupili niemalże 140 milionów produktów. Sam Amazon przyznał, że Cyber Monday 2017 był dniem największych zakupów w całej historii sklepu.

Echo Dot sprzedawał się bardzo dobrze.

Echo Dot i Fire TV Stick były najlepiej sprzedającymi się produktami w sklepie. I inteligentny głośnik, i nowa wersja przystawki do telewizora zostały wyposażona w asystentkę głosową Amazonu – Alexę. Niestety firma znana jest z tego, że nie lubi dzielić się szczegółowymi danymi dotyczącymi własnej działalności. Najdokładniejsze (sic!) dane, jakie mamy, to informacje o sprzedaniu „dziesiątków milionów” urządzeń Echo w zeszłym roku. Jeff Bezos co prawda stwierdził, że nie spodziewał się, że Alexa odniesie aż taki sukces, ale nie podał żadnych szczegółów.

Amazon chwali się za to, że Alexa może kontrolować aż 4 tys. urządzeń domowych 1,2 tys. różnych marek.

Świetny rok zamknęła także świetna informacja. Po raz pierwszy Amazon zajął pierwsze miejsce w rankingu najcenniejszych marek świata Brand Finance 500. Zabrał miejsce Google’a, który królował rok temu, a teraz musi zadowolić się trzecią pozycją. Za Apple’em.

Dołącz do dyskusji