Poprzedni laureat programu Think Big już pracuje z UPC. To szansa dla przedsiębiorców

Poprzedni laureat programu Think Big już pracuje z UPC. To szansa dla przedsiębiorców

Poprzedni laureat programu Think Big już pracuje z UPC. To szansa dla przedsiębiorców

Dzięki UPC Think Big początkujące firmy technologiczne z dużymi ambicjami, mogą zyskać wsparcie mentorów biznesu i dużej, globalnej korporacji. Zgłoszenia są otwarte do końca stycznia.

Czym jest Think Big od UPC?

To program dedykowany małym i średnim przedsiębiorcom z Polski, Czech, Rumunii, Słowacji oraz Węgier, w którym pula nagród finansowych wynosi 20 tys. euro. Skierowany jest on do firm, które prowadzą swoje projekty biznesowe w oparciu o nowe technologie i chciałyby rozwijać je, korzystając z wiedzy i doświadczenia globalnych partnerów.

W czterech dotychczas przeprowadzonych edycjach programu, udział wzięło 700 przedsiębiorców. W pierwszej edycji zwyciężył Izzy Bike, czyli polski projekt roweru bez łańcucha. Rok później najlepszy okazał się Egzotech – robot do rehabilitacji neurologicznej i ortopedycznej. W trzeciej edycji równych sobie nie miał zaś Elephant, czyli inteligentny system alarmowy dla mieszkań.

W ubiegłym roku na pierwszym miejscu znalazł się zaś CallPage. To system umożliwiający kontakt z potencjalnym klientem w 28 sekund. Działa następująco: jeśli osoba odwiedzająca stronę internetową jest zainteresowana ofertą i ma dodatkowe pytania, zostawia swoje dane kontaktowe, a firma do niej oddzwania. CallPage dodatkowo oferuje system CRM do zarządzania kontaktami.

Od pytania o współpracę z tym startupem zacząłem swoją rozmowę z Agnieszką Zawistowską z UPC.

Agnieszka Zawistowska

Karol Kopańko, Spider’s Web: O zeszłorocznym zwycięstwie CallPage pisaliśmy na łamach Spider’s Web. Od pytania o waszą współpracę chciałbym zacząć.

Agnieszka Zawistowska, dyrektor usług dla biznesu w UPC: Zaproszenie do współpracy zadeklarowane w minionym roku na gali finałowej THINK BIG rzeczywiście przełożyło się na biznesowy projekt. To, że opracował je zwycięzca konkursu, na pewno przyspieszyło decyzję o jego wprowadzeniu przez UPC.

Co wspólnie robicie?

We wrześniu UPC wdrożyło autorskie rozwiązanie CallPage. Dostrzegliśmy w tym pomyśle największy potencjał biznesowy oraz harmonię z kierunkiem rozwoju naszej firmy. CallPage to gotowe rozwiązanie służące naszym klientom, ale też wspierające sprzedaż. Narzędzie zwiększa konwersję na stronie nawet o 75 proc., pomaga w domykaniu sprzedaży i zwiększa satysfakcję klientów, którzy dzięki widgetowi mogą szybko i wygodnie skontaktować się z firmą.

W tym roku skierowaliście zaproszenie do startupów w obszarach B2B, narzędzia i technologie marketingowe oraz customer experience. Zwłasza ten ostatni obszar jest interesujący, bo zwykle UPC traktowałem jako firmę koncentrującą się na technologii.

Dbamy o pozytywne doświadczenia klientów na każdym poziomie naszej działalności. Chcemy, żeby byli zadowoleni z kontaktu z doradcami, a finalnie z oferowanych usług. Konkurencja na rynku telekomunikacyjnym jest spora, więc aby się na nim wyróżnić, należy zapewniać najlepszy customer experience.

To podejście znajduje potwierdzenie m.in. w badaniu firmy The Walker Customers 2020: A Progress Report, z którego wynika, że do 2020 roku customer experience wyprzedzi cenę i produkt, stając się kluczowym wyróżnikiem marki.

Tyle ze strony UPC, a jak pani myśli co najbardziej przyciąga startupy do konkursu?

U nas mają unikalną możliwość weryfikacji swojego pomysłu na biznes, także pod kątem działań konkurencji, z którą przyszło im się zmierzyć w programie. To, co nas cieszy to fakt, że doświadczenia zdobyte w THINK BIG często wpływały na wypracowanie przez uczestników nowego, bardziej efektywnego modelu zarządzania swoim biznesem. Podczas trwania programu uczestnicy zaczynają bowiem odważniej myśleć o swoim biznesie, nawiązują nowe kontakty, a także przyciągają uwagę inwestorów oraz mediów śledzących biznesowe trendy.

W tej edycji inaugurujecie też Akademię Think Big. Jak się domyślam wykorzystacie ją do nawiązania biznesowych relacji z finalistami, a nie tylko zwycięzcą konkursu?

Dzięki Akademii Think Big wszyscy uczestnicy uzyskają dostęp do know-how mentorów i będą mogli przekuć nowo zdobytą wiedzę na sukces własnej firmy. Z pewnością będzie to kolejna, ekscytująca przygoda dla UPC, partnerów naszego programu oraz samych finalistów. Jestem przekonana, że w finałowej 30 uczestników, która trafi pod skrzydła Akademii Think Big, znajdą się same najlepsze wschodnioeuropejskie startupy, w które warto inwestować. Ze wszystkimi, z którymi będzie to tylko możliwe i oczywiście spójne ze strategią UPC, będziemy chcieli współpracować.

Porozmawiajmy teraz o rynku, na którym UPC jest obecne. Wykonaliście badania dotyczące stopnia cyfryzacji polskich MŚP.

Tak, raport (SW Research Ocena szans i możliwości rozwoju MŚP) prezentuje podział małych i średnich przedsiębiorstw ze względu na stopień wykorzystywanych przez nie innowacji. Na potrzeby badania opracowano autorski indeks stopnia cyfryzacji, który pozwolił wyodrębnić, a następnie opisać następujące grupy: sceptycy (8 proc.), niezdecydowani (33 proc.), poszukiwacze innowacji (45 proc.) oraz liderzy innowacji (14 proc.). Przygotowując segmentację środowiska MŚP, sprawdzano nie tylko liczbę usług cyfrowych oraz różnorodność urządzeń elektronicznych, z których korzysta dana firma, ale także stały dostęp do internetu czy prędkość transferu danych.

Co konkretnie oznaczają te grupy? Sceptycy nie widzą sensu w rozwijaniu cyfrowości swojej firmy?

Dokładnie. Grupę Niezdecydowanych (33 proc.) wyróżnia zaś brak wiedzy na temat dostępnych innowacji. Najliczniejszą grupę stanowią Poszukiwacze Innowacji (45 proc.). Ci przedsiębiorcy są świadomi korzyści i możliwości wynikających z zastosowania nowych technologii. Choć większość badanych dopiero poznaje pełny wachlarz ulepszeń, do których przyczyniają się nowinki techniczne, część z nich już teraz aspiruje do bycia Liderami Innowacji. To właśnie Liderzy Innowacji (14 proc.) wyznaczają trendy. Świadomi wiążących się z tym korzyści, szeroko korzystają z nowoczesnych rozwiązań.

W takim razie jak polscy przedsiębiorcy plasują się na europejskim podwórku, jeśli chodzi o podejście do innowacyjności?

Polska wciąż znajduje się w tyle, za tzw. starą 15 Unii, choć sytuacja co roku się poprawia. Ocena porównawcza wyników w zakresie badań naukowych i innowacji, osiągniętych przez państwa członkowskie UE i wybrane państwa trzecie, publikowana co roku przez Komisję Europejską, plasuje Polskę w zestawieniu na 4. pozycji od końca. Liderami są państwa skandynawskie: Szwecja, Dania i Finlandia. KE podkreśliła jednak w raporcie silne strony polskiego systemu innowacji, zaliczając do nich pozytywny wpływ na zatrudnienie, inwestycje przedsiębiorstw, a także otoczenie sprzyjające innowacjom. Jako kraj, wiemy, na czym warto się skupić i nad czym pracować.

Na czym w takim razie skupia się UPC? Kiedyś jako pierwszy operator zwróciliście uwagę na prędkości wysyłania, które są szczególnie istotne dla biznesu. Czy można powiedzieć, że teraz kolejnym trendem jest bezprzewodowość?

Mając sprawdzonego dostawcę i niezawodną usługę, niektóre firmy rzeczywiście decydują się na częściowe odejście od internetu przesyłanego wyłącznie po kablu. Z pewnością nie można z niego zrezygnować całkowicie, bo tylko takie rozwiązanie zapewnia stabilność i niezawodność internetu. UPC Biznes ma w swojej ofercie między innymi gwarancję SLA, która zapewnia ciągłość działania biznesu, ale przede wszystkim jasno określa w roboczogodzinach czas usunięcia ewentualnej awarii.

Czyli stabilny kabel wciąż rządzi?

To zdecydowanie wciąż najchętniej wybierane przez firmy rozwiązanie. Stabilny internet o prędkości 600/60 Mb/s, w połączeniu z najwyższej jakości wi-fi to optymalne rozwiązanie, na które często decydują się przedsiębiorcy. Wspomniany wcześniej raport SW Research Ocena szans i możliwości rozwoju MŚP sprawdził preferowany przez sektor MŚP rodzaj podłączenia do internetu. Stacjonarne łącze wybiera blisko 64 proc. firm biorących udział w badaniu.

Dziś standardem w firmach jest łącze 600/60 Mbps. Jak te prędkości będą kształtowały się w przyszłości?

Potrzeby wciąż rosną, bo coraz więcej lokalnych firm rozpoczyna globalną ekspansję – często dzięki wsparciu dużych firm, takich jak UPC. W związku z tym rosną też oczekiwania związane z prędkością internetu i jakością łączy internetowych. Dostawcy będą starali się sprostać tym oczekiwaniom. Nowoczesna, światłowodowa infrastruktura UPC jest gotowa na przesyłanie internetu o prędkościach gigabitowych. Wkrótce będziemy mogli przekazać więcej szczegółów na temat realizacji inicjatywy GIGAWorld, zainicjowanej przez Liberty Global pod koniec 2016 roku.

Prędkość jest bardzo ważna, ale jak pokazał raport UPC spośród wszystkich usług cyfrowych, przedsiębiorcy uznali te związane z bezpieczeństwem za najważniejsze dla rozwoju ich biznesu.

Dokładnie. Badanie potwierdziło, że nasze wysiłki związane z rozwojem tej gałęzi biznesu są jak najbardziej uzasadnione. Prawidłowa ochrona to jeden z podstawowych czynników wyboru dostawcy internetu dla biznesu, dlatego poza profesjonalnymi systemami ochrony danych mamy doświadczoną, wyspecjalizowaną kadrę ekspertów ds. bezpieczeństwa, odpowiedzialnych za ochronę naszych klientów przed atakami DDoS, wirusami czy oprogramowaniem szpiegującym.

Na koniec rozmowy zapytam jeszcze o przyszłość. Jakich usług i funkcjonalności możemy się w przyszłości spodziewać w UPC Biznes?

Naszą flagową usługą są rozwiązania w oparciu o przechowywanie danych w chmurze. Oferujemy unowocześnioną wersję wirtualnej centrali telefonicznej, której najważniejszą spośród nowych funkcjonalności jest właśnie możliwość użytkowania usługi w cloudzie, a także wirtualny dysk OneDrive dla firm o pojemności 1 TB przestrzeni dla każdego użytkownika. Dzięki tym rozwiązaniom nasi klienci są w stanie prowadzić swój biznes przez całą dobę, z każdego miejsca w Polsce i na świecie. Mamy również szereg usług dedykowanych sektorowi małych i średnich przedsiębiorstw i w tym roku chcemy je rozwijać. Zawsze staramy się dobierać ofertę pod kątem indywidualnych potrzeb naszych klientów biznesowych i proponować rozwiązania, które będą dla nich najbardziej efektywne.

Dziękując za rozmowę nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić przedsiębiorców do składania swoich zgłoszeń do programu UPC Think Big do końca stycznia.

Dołącz do dyskusji

Advertisement