Wkrótce obejrzysz YouTube’a na głośniku z Asystentem Google

News/Sprzęt 09.01.2018
Wkrótce obejrzysz YouTube’a na głośniku z Asystentem Google

Wkrótce obejrzysz YouTube’a na głośniku z Asystentem Google

Google idzie po Aleksę. Asystent Google trafia do całego przekroju głośników. Niektóre z nich mają ekrany.

Wiem, że czekaliście na nie z utęsknieniem. Kto nie chciałby mieć głośnika z ekranem i mikrofonem, dzięki któremu można wydawać urządzeniu komendy… po angielsku? Jeśli marzysz o takim urządzeniu, Google ma coś dla ciebie. Po raz kolejny zwiększa się baza inteligentnych sprzętów z asystentami, którzy nie znają naszego języka.

Google rusza z ofensywą przeciwko Aleksie od Amazonu. Asystent Google trafia do głośników kilkunastu firm!

Google ogłosił partnerstwo, w ramach którego do głośników firm trzecich trafi Asystent Google rozpoznający mowę. Asystent Google pojawi się w głośnikach firm: Altec Lansing, Anker Innovations, Bang & Olufsen, Braven, iHome, JBL, Jensen, LG, Lenovo, Klipsch, Knit Audio, Memorex, RIVA Audio, SōLIS i Sony.

Niektóre z tych urządzeń są wyposażone w ekrany. Głośniki z ekranami trafią w pierwszej fazie do ofert firm JBL, Lenovo, LG oraz Sony. Ta kategoria produktu nosi nazwę inteligentnego ekranu (smart display), a pierwsze produkty trafią do sprzedaży latem 2018 roku.

Tym samym nowe urządzenia będą odpowiedzią na Amazon Echo Show, pierwszy głośnik wyposażony w asystenta głosowego i ekran jednocześnie. Co ważne, Google zapowiada, że nowe głośniki nie będą po prostu tabletami z Androidem. To nowa platforma, która skupia się na głosowej obsłudze Asystenta Google, z jednoczesnym graficznym prezentowaniem informacji typu pogoda lub alarmy.

Mieszkamy w Polsce, więc póki co inteligentni asystenci są dla nas czymś egzotycznym.

Na oficjalnej stronie Google czytamy, że Asystent Google na głośnikach jest dostępny w języku angielskim (rozumie odmiany ze Stanów, Kanady, Wielkiej Brytanii i Australii), francuskim, niemieckim i japońskim. Kolejne języki mają dość „wkrótce”.

Sytuacja na zachodnich rynkach jest zupełnie inna. Czy wiecie, jakie produkty elektroniczne sprzedawały się najlepiej w 2017 roku? Oto top 3 według badań GBH Insights:

  1. iPhone (wszystkie modele łącznie) – 223 mln sztuk,
  2. Samsungi Galaxy (S8 i Note 8 łącznie) – 33 mln sztuk,
  3. Amazon Echo Dot – 24 mln sztuk.

Jak widać, klienci są bardzo zainteresowani inteligentnymi, domowymi asystentami głosowymi, zwłaszcza tymi w niskich cenach.

Czekam na pełne wdrożenie języka polskiego, bo takie „inteligentne ekrany” mają wielki potencjał.

Widziałbym takie urządzenie w moim salonie. Co prawda miałbym obawy o kwestie prywatności, ale jeśli odłożyłbym je na bok (co przecież wszyscy robimy w przypadku smartfonów), to inteligentne głośniki z ekranami wydają się świetnym domowym pomocnikiem. Zwłaszcza, jeżeli będą połączone z innymi domowymi sprzętami i będą potrafić chociażby puścić na głośnikach wybraną muzykę.

Dlatego wielka szkoda, że w Polsce jesteśmy odcinani od tego typu nowinek. Widać dużą konkurencję między Amazonem i Google’em, ale póki co bazuje ona na warstwie sprzętowej. Mam nadzieję, że firmy zaczną w końcu rywalizować na ofertę obsługiwanych języków.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement