Trzy najważniejsze cytaty z wywiadu, w którym ważny pan z Facebooka mówi, jak teraz będziesz korzystać z serwisu

News/Social media 16.01.2018
Trzy najważniejsze cytaty z wywiadu, w którym ważny pan z Facebooka mówi, jak teraz będziesz korzystać z serwisu

Trzy najważniejsze cytaty z wywiadu, w którym ważny pan z Facebooka mówi, jak teraz będziesz korzystać z serwisu

Adam Mosseri, wiceprezes Facebooka, opowiedział w wywiadzie dla Wired o ostatnich zmianach i planach platformy na przyszłość. 

W wywiadzie przeprowadzonym przez Wired wiceprezydent Facebooka opowiedział o najnowszych zmianach, walce z fake newsami i potencjalnych zmianach w rozróżnianiu postów prywatnych użytkowników i firm.

Mosseri zadeklarował, że Facebook pracuje nad tym, jak pomóc publikującym treści lepiej zaznaczyć swoją markę.

Jeżeli wydawca opublikuje coś wartościowego, powinien zostać za to doceniony. Danie jego marce bardziej widocznej pozycji mogłoby w tym pomóc. Jeżeli inny wydawca opublikuje coś oburzającego lub w jakiś sposób problematycznego, też powinien za to odpowiedzieć. Uważamy, że pomoc w skuteczniejszym komunikowaniu marki w feedzie jest dobrym rozwiązaniem

Nie wiadomo, czy to zapowiedź konkretnych zmian, czy jedynie zaznaczenie tego, że Facebook myśli o wzmocnieniu marek w tym aspekcie. Potencjalnie możemy mieć do czynienia z ciekawymi zmianami. Ta odpowiedź padła w kontekście rozmowy o wizualnym rozdzielaniu postów tworzonych przez profesjonalistów od treści publikowanych przez zwykłych użytkowników.

Zmiany w priorytetyzowaniu treści nie działają tak, że teraz chcemy oceniać gorzej news czy film, a treści przyjaciela lepiej. Patrzymy na to, które historie inspirują wartościowe interakcje między ludźmi i te oceniamy wyżej.

Mówi Mosseri przyznając jednocześnie, że w praktyce przełoży się to na mniejszą liczbę filmów. Materiały wideo sprzyjają pasywnemu oglądaniu i nie wywołują dyskusji wśród użytkowników. Zaznacza jednak, że dużą szansę na pojawienie się mają dyskusje w grupach, które cieszą się coraz większą popularnością i dużą liczbą interakcji wśród jej członków.

Choć przyznaje, że fake newsy są problemem, na który Facebook nie był przygotowany, Mosseri zauważa, że pojawienie się fake newsów w takiej liczbie i formie zaskoczyły niemal cały świat.

Nie chcemy fake newsów na naszej platformie, ale nie uważamy, że możemy odpowiedzialnie postawić się w roli tych, którzy decydują o tym, co jest prawdziwe a co nie.

To mądre słowa, choć przecież nie tak dawno jeszcze fake newsy były odpowiednio oznaczane. Dopiero ostatnio Facebook zdecydował się na odejście od tej praktyki.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement