Zakup używanych iPhone’ów, iPadów i MacBooków właśnie został utrudniony. Apple zmienia zasady. AKTUALIZACJA: Apple wycofał się

News/Sprzęt 02.01.2018
Zakup używanych iPhone’ów, iPadów i MacBooków właśnie został utrudniony. Apple zmienia zasady. AKTUALIZACJA: Apple wycofał się

Zakup używanych iPhone’ów, iPadów i MacBooków właśnie został utrudniony. Apple zmienia zasady. AKTUALIZACJA: Apple wycofał się

Apple wdraża nową stronę pomocy technicznej. To fatalna wiadomość dla osób, które planują zakup lub sprzedaż używanego iPhone’a, iPada albo komputera Mac. Sprawdzanie statusu gwarancji bez dostępu do urządzenia nie będzie już możliwe.

AKTUALIZACJA: Wygląda na to, że Apple wycofał wprowadzoną dziś zmianę. Aktualizacja na końcu wpisu.

Do tej pory kupując iPhone’a z drugiej ręki, warto było poprosić sprzedawcę o podanie IMEI lub numeru seryjnego danego egzemplarza. Potem wystarczyło wpisać go na stronie pomocy technicznej, by samodzielnie sprawdzić, czy sprzęt faktycznie jest objęty wsparciem serwisowym obiecywanym przez sprzedawcę. Teraz ta możliwość znika.

Sprawdzanie statusu gwarancji iPhone’a przez internet – nowe zasady.

Apple postanowił utrudnić dostęp do informacji na temat tego, jakim wsparciem objęty jest dany egzemplarz iPhone’a, iPada lub Maca. Zamiast podania numeru seryjnego niezbędne będzie zalogowanie się na stronie internetowej na konto Apple ID, do którego przypisany został dany sprzęt.

Zmiana wynika z wprowadzenia przez Apple’a zupełnie nowej strony pomocy technicznej pod adresem mysupport.apple.com. Stara strona pozwalająca sprawdzić status gwarancji po wpisaniu numeru seryjnego, czyli checkcoverage.apple.com, już teraz kieruje użytkowników ze Stanów Zjednoczonych na nowy portal.

Z tego powodu kupujący nie będą mogli już sprawdzić samodzielnie statusu gwarancji używanego sprzętu. Może to zniechęcić potencjalnych kupujących do zakupów przez internet. Nie dopatrywałbym się tutaj co prawda złośliwości ze strony producenta, ale Apple poprawiając stronę pomocy technicznej, utrudnił życie osobom sprzedającym i kupującym używany sprzęt.

Na szczęście Polacy mogą jeszcze sprawdzać status gwarancji urządzeń, do których nie mają dostępu.

Co prawda aplikacja do obsługi nowego portalu pomocy technicznej nie jest dostępna w polskim App Storze, ale możemy już korzystać z nowego systemu pomocy technicznej. Na szczęście mimo to strona sprawdzania statusu gwarancji na podstawie numeru seryjnego nadal działa w naszym kraju. Pytanie tylko, jak długo.

Niestety zapewne w niedalekiej przyszłości i w naszym regionie zaczną obowiązywać w pełni nowe zasady. Tym samym stracimy dostęp do przydatnego narzędzia. Ten jeden jedyny raz możemy się jednak cieszyć, że w przypadku naszego rynku Apple nie spieszy się z wdrażaniem nowości w pełnym zakresie.

Aktualizacja:

Apple jednak nie zabierze możliwości sprawdzania statusu gwarancji na podstawie numeru seryjnego. Strona checkcoverage.apple.com nie przekierowuje już na mysupport.apple.com.

Dołącz do dyskusji