2017 był świetnym rokiem dla Spider’s Web! Tak dobrym, że śmiało wyczekuję 2018

Felieton/Biznes 01.01.2018
2017 był świetnym rokiem dla Spider’s Web! Tak dobrym, że śmiało wyczekuję 2018

2017 był świetnym rokiem dla Spider’s Web! Tak dobrym, że śmiało wyczekuję 2018

Ależ to był dobry rok dla Spider’s Web! Zdecydowanie najlepszy w naszej ponad 9-letniej już historii. Jednocześnie tak dobry, że z niecierpliwością czekam na to, co wydarzy się w 2018 r. Plany – jak zwykle – mamy przeambitne!

To był przede wszystkim rok optymalizacji. Optymalizacji zasięgu, optymalizacji produktów reklamowych, optymalizacji zasad działania naszych redakcji (nie wszyscy może wiedzą, że w naszej grupie funkcjonują trzy redakcje – tzw. dużego Spider’s Weba, Spider’s Web Rozrywki oraz Bezprawnika), optymalizacji przychodów.

W 2017 r. jako przedsiębiorstwo medialne staliśmy się nieco bardziej korporacyjni, ale w taki dobry sposób. Po prostu jesteśmy już za duzi na to, by działać ad hoc, z dnia na dzień, bez zasad, reguł, obowiązków i praw. Dlatego usystematyzowaliśmy zasady stanowisk pracy, dobrze podzieliliśmy role wewnątrz organizacji, wydzieliliśmy działy (no, usankcjonowaliśmy to, co niejako samo się wykrystalizowało). To ważne także pod kątem przyszłości i realizacji naszych planów, a te mamy jasno i czytelnie skrystalizowane.

Najważniejszą decyzją w 2017 r. było wydzielenie działu programistyczno-graficznego w oddzielną organizację Spider’s Agency, której szefem został Przemek Śmit.

Już dziś mogę z całą stanowczością powiedzieć, że to był strzał w dziesiątkę – nasza Agencja ruszyła z kopyta i w ciągu zaledwie kwartału stała się rentowną organizacją z kapitalnie nakreślonymi planami rozwoju. Nasze kompetencje w rozwijaniu serwisów internetowych, z zakresu WordPressa, pozycjonowania, budowania zasięgu i stabilnego ruchu, produktów reklamowych w sieci, sprzedajemy teraz na zewnątrz i – z czego jestem naprawdę dumny – jest na nie bardzo duże zapotrzebowanie.

W 2017 r. wydzieliliśmy także dział sprzedaży, którego szefem został Bartek Nowak – wieloletni handlowiec Grupy TVN, ostatnio szefujący działaniami operacyjnymi portalu Silesion.pl. Bartek uporządkował nasze działania sprzedażowe. Wniósł planowanie, usystematyzował inwentarz reklamowy, wdrożył realizację planów sprzedażowych dla wszystkich naszych serwisów. Wyniki tych operacji przeszły moje najśmielsze oczekiwania!

Między innymi dzięki temu przychody Spider’s Web w 2017 r. urosły o… ponad 70 proc. To kapitalny wynik, na który szczerze mówiąc nie liczyłem. To także podstawa do kolejnych niezwykle ambitnych planów przychodowych na następny rok.

W 2017 r. udało nam się zrealizować potężny kamień milowy w rozwoju Spider’s Web – przekroczyliśmy 3 mln unikalnych użytkowników w skali miesiąca.

Rok kończymy z kolei z wynikiem ponad 3,5 mln unikalnych użytkowników, co jest najwyższym wynikiem w historii. W ciągu roku urośliśmy o 42 proc.

Jesteśmy zdecydowanie największym podmiotem na rynku mediów technologicznych w Polsce, nienależącym do wielkiej grupy medialnej. Ba, od wielu serwisów należących do największych wydawnictw w Polsce jesteśmy więksi, co dostrzega także Gemius, którego statystyki są wyznacznikiem dla lokalnej branży. Wg danych Gemiusa, nasz ruch oscyluje wokół 2,7 mln realnych użytkowników. Jesteśmy jedynym serwisem z czuba rankingu, który rośnie. Z roku na rok zmniejszamy dystans do długoletnich liderów – dziś należących do wydawnictw z setkami milionów przychodów.

Tu słowa docenienia i podziękowania należą się wszystkim naszym blogerom na czele z wydawcami, którym szefuje Mateusz Nowak. To oni decydują o codziennej ramówce Spider’s Web. To oni dbają o bieżące funkcjonowanie serwisu, od wczesnych godzin rannych do późnych wieczornych. W 2017 r. do trójki redaktorów prowadzących: Mata Nowaka, Piotrka Baryckiego oraz Łukasza Kotkowskiego dołączył Rafał Gdak i świetnie sobie radzi.

Z sukcesem zakończyliśmy w 2017 r. transformację sPlay.pl w Spider’s Web Rozrywka.

Pod pod czujnym okiem redaktor prowadzącej Joasi Tracewicz i jej zastępcy Konrada Chwasta, Spider’s Web Rozrywka – nasz serwis rozrywkowy – wspaniale się rozwija.

Powoli Rozrywka zaczyna wyglądać i funkcjonować tak, jak sobie to zamarzyłem wtedy, gdy tworzyłem sPlay.pl – serwis, który teraz funkcjonuje właśnie pod nazwą Spider’s Web Rozrywka. Coraz lepiej opisujemy, relacjonujemy i emocjonujemy się produktami kultury cyfrowej, która dziś staje się dominującą formą konsumowania sztuki i rozrywki. Spider’s Web Rozrywka odwiedza dziś ponad milion unikalnych użytkowników w skali miesiąca. Serwis jest rozpoznawalnym podmiotem na rynku serwisów rozrywkowych, zauważanych też przez najważniejszych reklamodawców w Polsce. To nam pozwala zwiększać zatrudnienie w Rozrywce. W ostatnim czasie powitaliśmy na Rozrywce dwoje nowych blogerów, a to nie ostatnie słowo!

Niesamowity wzrost zasięgu zanotował w 2017 r. nasz serwis Bezprawnik.pl dowodzony przez niestrudzonego Kubę Kralkę.

Bezprawnik zbliża się dziś do 900 tys. unikalnych użytkowników w skali miesiąca, co jest wzrostem o 100 proc. rok do roku! Kuba skutecznie zmienia serwis w kierunku opiniotwórczego medium społeczno-prawnego. Doceniają to także reklamodawcy, którzy w 2017 r. znacznie zwiększyli swoje zainteresowanie serwisem.

Co czeka Spider’s Web w 2018 r.?

Chcemy utrzymać kapitalną tendencję wzrostową – zasięgu, przychodów.

Chcemy przekroczyć 4 mln unikalnych użytkowników, a może nawet 5. Chcemy mocno postawić na dalszy rozwój Spider’s Web Rozrywka i TechMoto, które traktujemy jako kluczowe poboczne projekty całej grupy.

Mamy w planach nowe serwisy, ale… o nich nie będziemy głośno mówić, dopóty ich nie odpalimy.

W 2018 r. Spider’s Web będzie obchodził 10-lecie istnienia.

Z tej okazji w drugiej połowie roku planujemy wielkie wydarzenie. Już wkrótce ujawnimy pierwsze szczegóły z nim związane…

Na koniec kilka słów bezpośrednio do Was, drodzy Czytelnicy

Dziękujemy Wam za to, że pozwalacie nam spełniać marzenia. Dziękujemy za to, że tak licznie nas odwiedzacie. Dziękujemy, że tak aktywnie komentujecie nasze teksty. Dziękujemy za – niejednokrotnie bardzo twardą – krytykę. Lubimy ją, doceniamy i naprawdę bierzemy sobie do serca.

Zostańcie z nami w 2018 roku! Aaa, i koniecznie zaproście do nas swoich znajomych!

Dołącz do dyskusji

Advertisement