Widać różnicę. Wiedźmin 3: Dziki Gon dostał graficznego kopa na Xboksie One X

News/Gry 20.12.2017
Widać różnicę. Wiedźmin 3: Dziki Gon dostał graficznego kopa na Xboksie One X

Widać różnicę. Wiedźmin 3: Dziki Gon dostał graficznego kopa na Xboksie One X

Dynamiczna rozdzielczość gry, HDR, lepsze cienie i filtrowanie tekstur oraz powierzchnie w wyższej rozdzielczości – to zmiany, którymi od dzisiaj mogą się cieszyć posiadacze konsol Xbox One X. Podobna aktualizacja dla PlayStation 4 Pro ukazała się już kilka tygodni temu.

Chociaż kilka miesięcy temu producenci z CDP RED zarzekali się, że nie mają w planach aktualizacji wykorzystujących dodatkową moc konsol Sony i Microsoftu, sytuacja uległa zmianie. Najpierw graficznego dopalacza dostała wersja gry uruchamiana na PlayStation 4. Teraz podobną łatkę otrzymali posiadacze Xboksów One X. Jest różnica? Zdecydowanie.

Zmianę czuć od razu po wjeździe do większego miasta.

Konsolowa edycja gry lubiła zgubić kilka klatek w największych aglomeracjach. Teraz Wiedźmin 3: Dziki Gon działa stabilnie, nawet na największych rynkach oraz placach. Zwiedzając miasto, powierzchnie otoczenia takie jak kamienne ściany, witryny sklepowe czy porośnięte mury, znacznie zyskały na ostrości. Co za tym idzie, ma się wrażenie większej szczegółowości elementów wokół Wiedźmina.

Cienie nie tylko są w lepszej jakości, ale jest ich po prostu więcej. Zwłaszcza w przerywnikach filmowych dla poszczególnych misji wypełnianych przez Geralta. Ozdobniki na pierwszym planie, takie jak trawa, krzewy i zarośla, są znacznie lepiej wygładzone. Do tego nabrały na ostrości oraz płynności animacji pod wpływem wiatru i deszczu.

Dynamiczna rozdzielczość sprawia, że wygładzanie krawędzi sprawuje się lepiej nawet na telewizorach bez wsparcia standardu 4K. Wszystko dzięki technice downsamplingu. W wielu obszarach Wiedźmin 3: Dziki Gon działa w rozdzielczości QHD, co dodatkowo wpływa na ostrość i przejrzystość obrazu. Rozdzielczość jest dynamiczna i skaluje się proporcjonalnie do wydarzeń na ekranie. Producenci zapewniają, że są obszary, w których gra działa w prawdziwym, nieudawanym, natywnym 4K.

Świetne jest to, że CDP RED dał graczom wyposażonym w potężniejszą wersję konsoli wybór. Ci mogą zdecydować się na zaawansowane ustawienia graficzne i 30 klatek na sekundę lub standardową jakość z płynnością próbującą osiągnąć stabilne 60 klatek na sekundę.

Przewagą aktualizacji dla Xboksa One X jest wsparcie HDR.

Łatka dla PlayStation 4 również wspiera dynamiczną rozdzielczość 4K oraz wyżej wspomniane ulepszenia graficzne. Obie aktualizacje są bardzo podobne, poza jednym elementem – wykorzystaniem technologii HDR. Przedstawiciele CDP RED obiecują jednak, że posiadacze PS4 PRO także otrzymają wsparcie dla wysokiego kontrastu za sprawą osobnej łatki. Na ten moment HDR w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon działa jednak wyłącznie na Xboksie One X.

Dołącz do dyskusji

Advertisement