Przez trzy lata zarządzał Frisco, a teraz pozyskał inwestorów dla Daily, dowożącego jedzenie w Warszawie

News/Biznes 21.12.2017
Przez trzy lata zarządzał Frisco, a teraz pozyskał inwestorów dla Daily, dowożącego jedzenie w Warszawie

Przez trzy lata zarządzał Frisco, a teraz pozyskał inwestorów dla Daily, dowożącego jedzenie w Warszawie

To Nicolas Jedraszak, współzałożyciel Daily, które przejmuje zamówienia z restauracji i dostarcza je klientom. W Daily właśnie zainwestowały dwa fundusze.

Pierwszy to Zernike Meta Ventures, który w swoim portfelu ma m.in. interaktywną zabawkę – robota Photon, uczącego dzieci programowania. A drugi to Alfabeat, fundusz działający w ramach programu BRIdge Alfa prowadzonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Kwota inwestycji nie została ujawniona.

Czym jest Daily?

Daily powstało na początku 2016 roku w Warszawie, gdzie też obecnie działa. Firma zajmuje się dowozem zamówień z restauracji, piekarni, cukierni i sklepów delikatesowych. W stolicy bardzo często można zobaczyć jej kurierów pędzących na rowerach lub skuterach z charakterystycznymi, sześciennymi paczkami na plecach.

Restauratorzy odpowiadają za przygotowanie zamówienie, a Daily za jego dostarczenie.

Obecnie Daily współpracuje z kilkuset restauracjami w całej Warszawie. Średni czas realizacji procesu zamówienia to 37 minut.

Pozyskane fundusze pozwolą Daily na rozwój technologii przewidujących liczbę zamówień i optymalizujących czas dostaw. Już teraz firma wykorzystuje algorytmy, które karmi danymi o kurierach i ich dostępności, a także czynnikami mającymi wpływ na liczbę zamówień, np. o pogodzie czy porze dnia.

Coraz częściej będziemy zamawiali jedzenie przez internet.

Prognozy są bardzo optymistyczne. Do końca 2018 roku roku internetowy rynek dostaw jedzenia na świecie ma rosnąć w tempie 25 proc. rocznie. W kolejnych latach wzrost ma nieco zwolnić – do 15 proc.

Polska zdaje się jednak być jeszcze nie do końca zasiedlonym rynkiem. Niedawno do kilku miast wszedł UberEats, działa u nas także Pyszne.pl, PizzaPortal.pl, czy rozwijająca się w modelu franczyzowym Stava. Choć wciąż bardzo często zamawiamy jedzenie przez telefon. Niebawem ten rodzaj kontaktu z restauracjami stanie się jednak niszą.

Według Arkadiusza Krupicza z Pyszne.pl specyfika tego rynku sprawi, że tylko jeden podmiot będzie w stanie osiągnąć rentowność, a jego konkurenci będą się trzymali w grze głównie z powodów strategicznych grupy, do której należą. Daily działające tylko na lokalnym rynku jest innego zdania. Chce wygrać ze światowymi czy europejskimi gigantami dbałością o ofertę czy obsługę. Przywiązanie do tych wartości deklaruje jednak praktycznie każdy konkurent.

Dołącz do dyskusji