Wiemy już, dlaczego nie działało pół internetu. OVH wyjaśnia, co się stało z centrami danych

News/Technologie 09.11.2017
Wiemy już, dlaczego nie działało pół internetu. OVH wyjaśnia, co się stało z centrami danych

Wiemy już, dlaczego nie działało pół internetu. OVH wyjaśnia, co się stało z centrami danych

Rano mieszkańcy Europy odczuli olbrzymią awarię, w wyniku której niedostępna była olbrzymia liczba stron internetowych i usług sieciowych. Problem dotyczył portali i serwisów, które korzystają z dostawcy hostingu OVH. Firma usunęła już częściowo awarie i wyjaśnia, co się stało.

W wyniku awarii OVH Polacy mogli zauważyć, że nie działały liczne strony i usługi: pkp.pl, biedronka.pl, playboy.pl, jakdojade.pl, kwejk.pl, wirtualnemedia.pl, android.com.pl, 300polityka.pl, gazetapolska.pl, salon24.pl, niezalezna.pl oraz wiele, wiele innych.

Sytuacja została już opanowana, a witryny i aplikacje, które do działania wykorzystywały infrastrukturę OVH, wróciły lub wracają do normalnego działania.

Dowiedzieliśmy się, że dziś rano miały miejsce dwa niezależne od siebie incydenty, które dotknęły francuskie centra danych OVH w Strasburgu oraz w Roubaix.

Awaria OVH w Strasburgu

Centrum danych w Strasburgu doświadczyło problemów z energią elektryczną. Zasilanie zostało wznowione, a usługi dla klientów firmy są przywracane. Dla części klientów firmy usługi i serwisy na nich hostowane są już dostępne. Czas przywrócenia pozostałych usług wyniesie od 5 minut do 3-4 godzin – poinformował nas Octave Klaba, CEO OVH.

Firma przypomina również, że system monitoringu pozwala użytkownikom na bieżąco sprawdzać, którzy klienci nadal odczuwają skutki awarii. OVH zapewnia również, że cały czas pracuje nad przywróceniem dostępu do wszystkich usług.

Problemy OVH w Roubaix

Wystąpił problem z naszą siecią światłowodową, która łączy centrum danych w Roubaix z punktami pozwalającymi na połączenie z innymi sieciami, zlokalizowanymi w Paryżu, Frankfurcie, Amsterdamie, Londynie oraz Brukseli. Źródłem problemu był błąd oprogramowania na sprzęcie sieciowym, który spowodował utratę konfiguracji i trudności z połączeniem w RBX. Z chwilą zdiagnozowania problemu, pracownicy OVH uruchomili kopię zapasową konfiguracji oprogramowania, a centrum danych może ponownie działać – wyjaśnia Octave Klaba.

Firma zapewnia również, że incydent w Roubaix został już rozwiązany, a zespół OVH współpracuje z producentem oprogramowania i wspólnie szukają źródła błędu, aby sytuacja się więcej nie powtórzyła.

Bardzo i szczerze przepraszamy wszystkich naszych Klientów oraz Użytkowników sieci, którzy zostali dotknięci przez zaistniałą sytuację. Doświadczyliśmy jednocześnie dwóch, niezależnych zdarzeń, które wpłynęły na wszystkich Klientów Roubaix między godziną 8:15 a 10:37 oraz wszystkich Klientów centrum danych w Strasburgu między godziną 07:15 a 11:15. Prace nad przywróceniem pełnego działania data center w Strasburgu nadal trwają – dodaje Octave Klaba.

OVH ma w Strasburgu 3 centra danych, a kolejne jest w budowie, natomiast w Roubaix uruchomionych jest 7 centrów danych. Nieszczęśliwy zbieg okoliczności sprawił, że dzisiaj rano uziemione zostały obie lokalizacje, czego konsekwencje odczuli właściwie użytkownicy internetu na całym świecie, ale najmocniej internauci z Europy.

Dołącz do dyskusji