Widziałem jedenaście tysięcy figurek i 9 wielkich scen – BlizzCon 2017 w liczbach

Relacja/Gry 08.11.2017
Widziałem jedenaście tysięcy figurek i 9 wielkich scen – BlizzCon 2017 w liczbach

Widziałem jedenaście tysięcy figurek i 9 wielkich scen – BlizzCon 2017 w liczbach

W sobotę zakończyła się zorganizowana już jedenasty raz dwudniowa konferencja Blizzarda poświęcona grom i kulturze tej firmy, na której miałem okazję być. Odbywająca się w Anaheim w Kalifornii konferencja to właściwie konwent – zjazd miłośników i fanów światów stworzonych przez Blizzarda.
Oto kilka podstawowych faktów o imprezie, które pozwolą uświadomić nam sobie jej wyjątkowość.

  • BlizzCon 2017 odbył się na powierzchni 112 tys. metrów kwadratowych, co daje rozmiar 16 boisk piłkarskich (zgodnych z zaleceniami FIFA z 2008 roku).
  • W tym roku dodano dwie dodatkowe sceny, dzięki czemu dysponowano dziewięcioma  – na każdej z nich odbywały się niezależne spotkania.

  • Nad BlizzConem pracowało 2500 pracowników Blizzarda i niezliczona liczba dodatkowych pracowników, takich jak sprzedawcy czy ochroniarze.
  • Pierwszy BlizzCon przyjął 8000 gości. Tegoroczny aż 30 tys. – to więcej niż dotychczasowe 25 tys., które było maksimum wyznaczonym przez przepisy przeciwpożarowe dla obiektu Anaheim Convention Center. Zwiększenie pojemności uzyskano przez otwarcie dodatkowych hal.

  • Fani, którzy nie mogli uczestniczyć w konferencji, mogli zakupić tzw. wirtualny bilet. Uprawniał on do oglądania (zarówno w streamingu na żywo, jak i jako wideo na żądanie) wszystkich wydarzeń ze wszystkich scen. Wirtualne bilety sprzedały się w 170 krajach. Każdy uczestnik konwentu uzyskuje również dostęp do wideo na żądanie. Tym sposobem można obejrzeć wydarzenia, na których nie mogło się być – bo przez równoczesne ich odbywanie się trzeba było wybierać pomiędzy spotkaniami na różnych scenach.
Najlepsza fanowska grafika 2017
  • Na terenie konwentu znajdowało się ponad 1000 wydrukowanych grafik, przedstawiających zarówno obrazy stworzony przez artystów Blizzarda, jak i przez fanów. Obrazy fanowskie uczestniczyły w konkursie, w którym wyłoniono zwycięzców, z których każdy otrzymał nagrodę pieniężną (od 700 do 1500 dol.) oraz… bilet na kolejny BlizzCon.
Zwycięzca konkursu na najlepszy kostium (cosplay)
  • Na potrzeby widzów śledzących konferencję przez internet (lub oglądających później) wydarzenia filmowało 80 kamer, 24 kamery filmujące graczy w e-sport, oraz kilka zautomatyzowanych samobieżnych kamer-robotów.

Diorama World of Warcraft

Na potrzeby BlizzConu 2017 stworzono dioramę World of Warcraft – ogromną makietę przedstawiającą bitwę o Lordaeron. To właśnie ta bitwa, która pojawia się w otwierającym filmie dodatku Battle for Azeroth.

  • Figurki, które tworzą makietę pola bitwy, mają po 6,5 cm i zapełniają obszar o powierzchni 120 metrów kwadratowych.
  • Figurek na polu bitwy jest aż 11 tysięcy.

  • Figurki nie zostały stworzone losowo – każda jest unikalna i została wydrukowana na drukarce 3D na podstawie… postaci uczestnika tegorocznej edycji BlizzConu!
  • Jest to największa makieta związana z grami, przez co została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement