Byli właściciele Legii inwestują w youtuberów. Postawili miliony na Abstrachuje.tv

News/Biznes 04.10.2017
Byli właściciele Legii inwestują w youtuberów. Postawili miliony na Abstrachuje.tv

Byli właściciele Legii inwestują w youtuberów. Postawili miliony na Abstrachuje.tv

YouTube już dawno przestał być miejscem, którym interesowali się tylko amatorzy i pasjonaci. Najnowszym przykładem tej zmiany jest ogromna inwestycja byłych właścicieli klubu Legia Warszawa w spółkę Abstra.

Abstra została założona przez Roberta Pasuta, Rafała Masnego i Cezarego Jóźwiaka. Na pewno kojarzycie tych panów z kanału Abstrachuje.tv, na którym od 5 lat udostępniają coraz popularniejsze materiały rozrywkowe. Oprócz produkcji śmiesznych filmów, Abstrachuje mają też swoją własną markę odzieżową Abstrawear i wciąż szukają nowych dróg rozwoju. Do tego jednak potrzebowali inwestorów z zasobnym portfelem.

Byli współwłaściciele Legii Warszawa zainwestowali w Abstrachuje.tv.


Bogusław Leśnodorski i Maciej Wandzel na początku tego roku sprzedali swoje udziały (40 proc. łącznie) w Legii Warszawa Dariuszowi Miodulskiemu. Nieoficjalnie mówi się, że otrzymali za ich sprzedaż po 19 mln zł. na głowę.

Niedługo po tej transakcji, jak ujawnił Pulsowi Biznesu Leśnodorski, do byłych już współwłaścicieli Legii zgłosili się Abstrachuje z propozycją inwestycji w ich spółkę. Pierwsze spotkanie miało miejsce w kwietniu br. Dzisiaj inwestycję ogłoszono już oficjalnie. Ile pieniędzy zainwestowali Leśnodorski i Wandzel? Nieoficjalnie mówi się o przedziale od 2 do 4 mln zł.

Pieniądze te mają pomóc spółce Abstra w ekspansji zagranicznej kanału Abstrachuje.tv. Nie będzie to zresztą pierwszy polski kanał na YouTubie, który chce powalczyć o widzów spoza Polski.

Polscy YouTuberzy rosną w siłę.


Animowany serial Blok ekipa produkcji SPInka Film dostępny jest w wersji rosyjskojęzycznej. Kanał “5 sposobów na” udostępnia swoje materiały po polsku, niemiecku, hiszpańsku, angielsku, francusku i rosyjsku. Nie sposób nie wspomnieć też o Krzysztofie Gonciarzu, który razem z Kasią Mecinski prowadzi anglojęzyczny kanał podróżniczy TheUwagaPies.

Chociaż i tak naszym najbardziej znanym filmem eksportowym jest pies-pająk Sylwestra Wardęgi, który powoli zbliża się do 200 mln wyświetleń na YouTube.

Rosnąca popularność youtube’owych produkcji przyciąga coraz więcej inwestorów. Fundusz inwestycyjny Altus TFI kupił niedawno pakiet większościowy LifeTube, TVN zrobił to samo z siecią Gamellon, a holding Mediacap wykupił większość (51,11 proc.) udziałów w TalentMedia.

Ciekawe, która z tych inwestycji okaże się najbardziej opłacalna.

Dołącz do dyskusji

Advertisement