Klucz do sukcesu Windows Mixed Reality zawiera dwa elementy. Microsoft właśnie pokazał oba

News/Technologie 04.10.2017
Klucz do sukcesu Windows Mixed Reality zawiera dwa elementy. Microsoft właśnie pokazał oba

Klucz do sukcesu Windows Mixed Reality zawiera dwa elementy. Microsoft właśnie pokazał oba

Windows 10 już niedługo stanie się poważną platformą uruchomieniową dla aplikacji do rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. Zdaniem Microsoftu, to ma być następna Wielka Rzecz. Jest już i sprzęt, i oprogramowanie.

Microsoft zorganizował konferencję prasową, na której pochwalił się swoimi kolejnymi osiągnięciami jeśli chodzi o wdrażanie Windows Mixed Reality. Po pierwsze ogłosił, że zapowiedziane wcześniej zgodne z tą platformą gogle są już dostępne w przedsprzedaży u partnerów sprzętowych Microsoftu. Po drugie, ogłosił dołączenie Samsunga do tej inicjatywy. W efekcie oferta zgodnych gogli, nie licząc HoloLens, prezentuje się następująco:

  • Acer Windows Mixed Reality Headset – 399 dol.
  • Dell Visor – 449 dol.
  • HP Windows Mixed Reality Headset – 449 dol.
  • Lenovo Explorer – 399 dol.
  • Samsung HMD Odyssey – 499 dol.

Co Samsung chce wnieść do Windows Mixed Reality?

Windows Mixed Reality

Kosztujące 500 dol. gogle, oczywiście. Ich nazwa to HMD Odyssey i składać się będą z dwóch wyświetlaczy AMOLED ze 110-stopniowym polem widzenia. To ciekawy sprzęt, bo wyświetlacze organiczne oferują znacznie większy kontrast od ciekłokrystalicznych, co w połączeniu ze wspomnianym szerokim polem widzenia zapewni bardziej komfortowe doznania niż większość konkurencyjnych gogli Windows Mixed Reality.

Samsung, jak twierdzi, projektował swoje gogle wspólnie z Microsoftem. Z kolei system dźwiękowy dla Samsung HMD Odyssey zaprojektowała firma AKG. Podczas konferencji Samsung zapewnił, że widzi w Windows Mixed Reality przyszłość. Chciałbym podzielać entuzjazm tej firmy, bowiem jak na razie wyraźnie moja ignorancja postrzega całe przedsięwzięcie jako nowego Kinecta. Czyli coś świetnie pomyślanego, genialnie zaprojektowanego, dobrze wycenionego i zupełnie nikomu niepotrzebnego. Bardzo jednak chcę się mylić.

Microsoft ogłosił też, że kupił firmę AltSpaceVR, specjalizującą się w rozwiązaniach dla wirtualnej rzeczywistości. Wprowadził też możliwość testowania gier ze SteamVR, który – wedle zapowiedzi – będzie zgodny z Windows Mixed Reality.

Zakup AltSpaceVR ma uczynić mieszaną rzeczywistość bardziej… towarzyską.

AltSpaceVR będzie zajmować się budowaniem rozwiązań do spotkań w wirtualnej rzeczywistości. Będziemy mogli dzięki temu rozwiązaniu spotkać się, oglądać filmy, ćwiczyć jogę, tańczyć czy uczestniczyć w wirtualnych wydarzeniach kulturalnych. To akurat ciekawy trop, jeśli chodzi o wirtualną rzeczywistość, którym podąża również Facebook.

Współpraca ze SteamVR opóźniona, ale ponoć się opłacało.

Valve planuje wspólnie z Microsoftem promować gry dla wirtualnej rzeczywistości i chce, by te w pełni wykorzystywały środowisko Windows Mixed Reality. Jak ogłosił Microsoft, od dziś każdy twórca gier dla SteamVR może je testować na goglach do mieszanej rzeczywistości. Jeszcze w tym roku pojawi się również wersja beta dla konsumentów.

Wśród zgodnych gier znajdziemy takie tytuły jak Superhot VR, Job Simulator i Fallout 4 VR. Microsoft ze swojej strony zapewni grę Halo: Recruit, która również będzie dostępna na platformie Steam.

A ja nadal nie wierzę, że to ma sens.

Gdy po raz pierwszy założyłem gogle HoloLens pisałem, że to urządzenie zmieni świat. Moja wizja była… poprawna. Microsoft faktycznie zaprezentował coś nie z tej ziemi, potencjał tego urządzenia i towarzyszącego mu oprogramowania był i jest gigantyczny. Zakładałem jednak, że technika ta będzie nadal rozwijana w imponującym tempie. Tymczasem jedyne czego się doczekaliśmy z praktycznego punktu widzenia, to kilka nowych aplikacji oraz tańsze i bardziej prymitywne sprzęty. Microsoft traci wielką przewagę, jaką zbudował.

Nie to, żeby konkurencja miała coś bardziej rewolucyjnego. Telefony z Androidem i iOS-em są znacznie bardziej prymitywne od HoloLens czy czegokolwiek ze świata Windows Mixed Reality. Tyle że te urządzenia nosimy w kieszeni, lubimy je i i tak ich używamy do innych celów. Kto z was schowa gogle do mieszanej rzeczywistości do plecaka? Albo w ogóle chciałby w nich siedzieć, nawet w domu? Zobaczę las rąk? Nie? No właśnie…

Dołącz do dyskusji

*/ ?>
Advertisement