REKLAMA

Kampania "Mac vs PC" to nie jest. Tak Apple przekonuje teraz do przesiadki z Androida na iPhone'a

Apple zaprezentował właśnie trzy kolejne reklamy z cyklu, który ma przekonać do przesiadki z Androida na iPhone'a.

29.05.2017 18.20
apple iphone
REKLAMA
REKLAMA

W zeszłym tygodniu ruszyła nowa kampania reklamowa, która zachęca do przesiadki z dotychczas używanego w telefonie systemu operacyjnego na konkurencyjnego iOS-a. Apple w nowej kampanii reklamowej sugeruje osobom planującym zakup nowego telefonu, by tym razem wybrały iPhone'a.

Niestety nijak te reklamy się mają do serii Mac vs PC.

Ponieważ Windows 10 Mobile i pozostałe niszowe systemy to egzotyka, wszystkie przytyki można uznać jako wymierzone w Androida. To Google jest największym konkurentem Apple'a na rynku mobilnym.

Przyjrzałem się ośmiu udostępnionym klipom, w tym trzem nowym: Smooth, Security i Contacts. Dwa z nich są nieco lepsze niż te wydane tydzień temu, ale nadal cała akcja prezentuje się dość mizernie.

iPhone - Smooth

To najciekawszy klip ze wszystkich. Widzimy tutaj panią, która idąc na szarym tle, potyka się. Jest rozpikselowana. Przechodząc od kolorowego świata Apple'a znikają jej problemy. W tym przerysowanym przykładzie jest sporo prawdy. Nawet dziś topowe Androidy o specyfikacji z najwyższej półki, kosztujące zawrotne pieniądze, potrafią gubić klatki animacji.

iPhone - Security

W drugim klipie z 29 maja widzimy złodzieja, który odbija się od ściany, próbując wejść do rezerwatu. Można to traktować jako nadużycie - iOS nie jest całkowicie odporny na włamania. Producent iPhone'a ma jednak przynajmniej sprawny mechanizm łatania błędów, czego o producentach wielu telefonów z Androidem ze względu na problem fragmentacji nie da się powiedzieć. Użytkownik iPhone'a nie wgra też sam spoza App Store złośliwego oprogramowania, bo aplikacji inaczej niż przez sklep... wgrywać na się nie da.

iPhone - Contacts

Trzeci dzisiejszy klip jest niestety dużo gorszy i nawiązuje do tych mało udanych sprzed tygodnia. Widać na nim wesoło skaczących ludzi, którzy przechodzą z szarego telefonu do iPhone'a. Apple chwali się, że transfer kontaktów jest "taki prosty". Nie da się jednak ukryć, że przenoszenie swoich kontaktów z Androida na Androida jest jeszcze łatwiejsze.

iPhone - Privacy

Kolejny z klipów pokazuje, że dla Apple'a liczy się prywatność. Sam klip jest średnio udany, ale bądź co bądź Apple dba o dane użytkowników nieco lepiej niż inni giganci - to dlatego rozpoznawanie twarzy w aplikacji Zdjęcia działa lokalnie, a nie w chmurze, a Apple nie zbiera w ramach big data aż tylu informacji o swoich klientach, co Google i Facebook.

iPhone - Fast

Tutaj firma Tima Cooka nieco zagina rzeczywistość. W zamierzchłych czasach iPhone faktycznie był wzorem szybkości, ale dzisiaj mamy wiele telefonów, które w widoczny sposób Apple'owi nie ustępują. Argument, że iPhone jest szybszy, może być prawdziwy tylko w przypadku najtańszych Androidów.

iPhone - Jump

Na bazie tej reklamy przygotowano klip o nazwie Contacts. Pierwotna wersja reklamująca możliwość przeskoczenia z jednej platformy na drugą wypadła jeszcze słabiej. Przesiadka na iPhone'a, jak by tego nie czarować, będzie znacznie bardziej upierdliwa niż np. z Samsunga na Huawei.

iPhone - Photos

W tym klipie widzę strasznie zmarnowany potencjał. To, że można łatwo przenieść zdjęcia z telefonu na telefon, to nie nowość. Ba, z Androida na Androida przenosi się je dużo łatwiej. Apple mógł ten klip wykorzystać, by pokazać, jakie zalety ma przechowywanie fotografii w ramach iCloud Photos Library.

iPhone - Music

REKLAMA

To kolejny klip, który pokazuje, jak przesiadka na iPhone'a jest łatwa. Podoba mi się najmniej z całej serii, bo to zbytnie uproszczenie i zaklinanie rzeczywistości. Pliki MP3 odchodzą do lamusa. Co prawda na iPhone'a można wgrać Spotify i inne aplikacje do streamingu, ale już przesiadka z dotychczas wykorzystywanej usługi muzycznej na Apple Music będzie bardzo czasochłonnym procesem.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA