Allegro robi wszystko, aby mieć jak najmniej odsłon, czyli o tajnikach pracy giganta

Artykuł/Technologie 03.04.2017
Allegro robi wszystko, aby mieć jak najmniej odsłon, czyli o tajnikach pracy giganta

Allegro robi wszystko, aby mieć jak najmniej odsłon, czyli o tajnikach pracy giganta

Po wycofaniu się Allegro z Niemiec szef największej platformy e-commerce w kraju, Przemysław Budkowski, opowiada o planach firmy na najbliższe miesiące. 

Jakie są statystyki Allegro?

Allegro to największa w Polsce wyszukiwarka e-commerce, większa nawet niż Google, choć tylko w tej jednej kategorii.

Na platformie założonych jest obecnie 20 mln kont, z czego 100 tys. to konta typu firma. Z Allegro korzysta 1,7 mln sprzedawców.


Miesięcznie pojawia się tu 55 mln ofert i zawieranych jest 14 mln transakcji. Platforma notuje 224 mln wizyt w miesiącu i 3,5 mld odsłon. Jak mówi szef Allegro, Przemysław Budkowski:

Robimy wszystko, aby mieć jak najmniej odsłon, bo oznacza to, że klient szybciej znajduje i kupuje produkty.


Połowę ruchu generują urządzenia mobilne.

Allegro rządzi w polskim e-commerce

Jak widać na powyższej grafice, Allegro jest liderem w 5 z 6 głównych kategorii: dziecko, dom i zdrowie, moto, sport i wypoczynek, a także elektronika. Dotychczas najsłabiej idzie z kategorią moda i uroda. Jaką receptę znalazło na to Allegro?

Segment modowy to w tym momencie głównie obuwie kobiece i sportowe. Allegro słabiej sobie w nim radzi, bo na platformie nie ma niektórych marek, np. Nike. Aby temu zaradzić, stworzono własną “strefę marek”.

Dziś Allegro najwięcej zarabia na elektronice. Ten segment to aż 26 proc. przychodów.

Allegro ze swoim własnym operatorem płatności?

Po sprzedaży Allegro przez Naspers dotychczasowy procesor płatności (PayU) nie jest już w tej samej grupie. Dlatego Allegro chciałoby stworzyć swojego własnego operatora, ale nie samodzielnie. Być może wykorzystane zostaną do tego istniejące już relacje z Aliorem.

Procesowanie płatności to nudna robota za małe pieniądze. Raty, pożyczki i kredyty dla sprzedawców – ten segment wydaje się o wiele bardziej interesujący – podkreślał Budkowski.

Bilety na wydarzenia i jedzenie online? – raczej nie.

Rynek biletów na wydarzenia jest już zdominowany przez globalnych graczy, więc konkurencja dla Allegro byłaby w tym wypadku zbyt duża. Jeśli zaś chodzi o zamawianie jedzenia online to również jest to trudny biznes, w którym Allegro nie ma doświadczenia. Niezbyt zachęcające są także niskie marże.

Sklep Allegro offline? Tak jakby…

Jeśli mówimy tu o sklepie, gdzie będzie można przyjść, przymierzyć i kupić np. ubranie czy buty, to takie coś pod egidą Allegro raczej nie powstanie. Budkowski myśli jednak o stworzeniu showroomu, gdzie klienci mogliby sprawdzić produkty partnerów Allegro.

Kolejne Legendy Allegro? Będą już w tym roku.

Wiadomo tak naprawdę tylko tyle. Nie znamy ani kolejnych postaci (sam liczę na Swaróga), ani konkretnej daty premiery.

Sprawdź nasz live z siedziby Allegro – rozmawiamy o sytuacji firmy:

Dołącz do dyskusji

Advertisement