Oto firmy, które powinieneś znać – UPC wybrało najlepsze startupy z całego regionu środkowej Europy

Oto firmy, które powinieneś znać – UPC wybrało najlepsze startupy z całego regionu środkowej Europy

Oto firmy, które powinieneś znać – UPC wybrało najlepsze startupy z całego regionu środkowej Europy

Jakie startupy okazały się najlepsze w konkursie UPC Think Big? ToVoicePIN oferujący biometrię głosową i CallPage, system umożliwiający kontakt z potencjalnym klientem w 28 sekund.

Już po raz czwarty UPC zorganizowało konkurs dla startupów ThinkBig. Tym razem wzięły w nim udział nie tylko polskie firmy, ale i węgierskie, słowackie oraz czeskie.

W pierwszej edycji programu zwyciężył Izzy Bike, czyli polski projekt roweru bez łańcucha. Rok później najlepszy okazał się Egzotech – robot do rehabilitacji neurologicznej i ortopedycznej, a przed 12 miesiącami triumfował Elephant, czyli inteligentny system alarmowy dla mieszkań.

Przyjrzyjmy się jakie startupy prezentowały się na tegorocznej gali.

HealthUp

To zwycięzca kategorii Big6 dla startupów, które przyciągnęły najwięcej medialnej uwagi w zeszłym roku. HealthUp pokonał tak uznane marki jak Brand24, DocPlanner, Growbots, iTaxi czy LiveChata.

HealthUp stworzył MySpiroo, które po połączeniu z aplikacją na smartfonie może pełnić rolę spirometru, czyli przyrządu do badania pojemności płuc, szczególnie istotnego dla astmatyków

myspiroo_006
MySpiroo od HealthUp

HealthUp rozszerza swoją platformę na całość zdrowego życia związanego z powietrzem. Niedługo dostępny ma być także sprzęt do sprawdzania czystości powietrza połączony z aplikacją, a także system rekomendacji, który na podstawie monitoringu naszego zdrowia ma podsyłać różne sugestie.

upc think big

O nagrodę najlepszego startupu czwartej edycji UPC Think Big rywalizowały:

BetterSoftware

Ten polski software house stworzył dwa narzędzia przeznaczone dla wydawców, których produktem są treści wideo albo treści pisane. Ich system pozwala na łatwe stworzenie aplikacji, analizowanie ruchu i budowanie większego zaangażowania. Aplikacja ma działać wzorowo niezależnie od platformy, więc nie powinna się zawieszać na żadnej z tysięcy androidowych konfiguracji.

CallPage

CallPage to system umożliwiający kontakt z potencjalnym klientem w 28 sekund. Działa następująco: jeśli osoba odwiedzająca stronę internetową jest zainteresowana ofertą i ma dodatkowe pytania, zostawia swoje dane kontaktowe, a firma do niej oddzwania. CallPage dodatkowo oferuje system CRM do zarządzania kontaktami.

Okienko CallPage wyskakujące na stronie
Okienko CallPage wyskakujące na stronie

Dolphio

Osoby niesłyszące natrafiają na wiele problemów, nawet w społeczeństwie XXI wieku, gdzie wiele rzeczy można załatwić online. Czasami trzeba przejść się do lekarza albo salonu sprzedaży i spotkać twarzą w twarz. Jak się wówczas dogadać?

Z pomocą przychodzi SingAI, które opracowało translator języka migowego na język mówiony. Używają do tego kamery, z której obraz analizują następnie autorskie algorytmy. System rozpoznaje ruchy i dzieli je na znaki do przetłumaczenia i uporządkowania w logicznym ciągu.

Dlaczego UPC zainteresowało się akurat tym projektem? Właśnie z powodu salonów sprzedaży, gdzie wprowadzenie tłumaczy z migowego pozwoliłoby niesłyszącym na komunikację ze sprzedawcami.

Gamfi

Kto pracuje w polskich firmach? Zgodnie z danymi Gamfi wśród pracowników:

  • 13 proc. to ambitne osoby, które angażują się w projekty całym sercem,
  • 63 proc. po prostu wypełnia swoje obowiązki, ale raczej nie wnosi do firm nowej wartości,
  • 24 proc. w ogólnym rozrachunku przeszkadza w działaniu firmy.

Jak ich zmotywować, aby chcieli dać z siebie więcej?

Tradycyjne programy motywacyjne działają tylko na tych najlepszych. Pozostali zbywają je wzruszeniem ramion, ponieważ i tak nie mają szans zostać pracownikiem miesiąca.

Gamfi obiecuje, że jest w stanie zmobilizować wszystkich pracowników firmy dzięki swoim mechanizmom. Praca jest wówczas grywalizowana dla każdego użytkownika oddzielnie: każdy ma swoje własne cele i ścieżkę benfitów.

Jak dotąd Gamfi najlepiej szło w sektorze finansów, gdzie według przedstawicieli firmy ich produkt pozwolił zaoszczędzić klientom tysiące złotych.

Lab4Motion

Jak poznać klientów stacjonarnego sklepu? W internecie jest to proste, bo każdy przynosi ze sobą ciasteczka. Według Piotra Mądrego z Lab4Motion w świecie rzeczywistym nie działają ani beacony, ani Wi-Fi, więc ich propozycją są kamery, analizujące ruch w sklepowych alejkach.

Lab4Motion bada ścieżki klientów, czas oczekiwania w kolejce i ogólną efektywność pracowników.

OnBoardX

Jedyny jednoosobowy startup w konkursie. Daje firmom z narzędziami online łatwy kreator tworzenia przewodników po ich własnych systemach. Załóżmy, że pierwszy raz otwierasz Facebooka, wówczas w różnych miejscach ekranu pojawiają się chmurki opowiadające o możliwych scenariuszach wykorzystania. Dokładnie takie same przewodniki można zrobić z OnBoardX.

VoicePIN

Według CEO firmy, Łukasza Dyląga, każdy użytkownik ma 19 haseł do różnych usług. Przyznacie, że ciężko się w tym wszystkim połapać i spamiętać?

VoicePIN pozwala na łatwe potwierdzenie tożsamości głosem. Wystarczy powiedzieć coś do mikrofonu – nawet w smartfonie, a system porówna to z oryginalną próbką. Narzędzie ma być odporne na hakowanie i różne próby obejścia.

Wandlee

Boty w komunikatorach – tym razem mają działać dobrze dzięki zastosowaniu deep learning.

WellServed

Jeśli kiedykolwiek zamawialiście posiłek za pomocą aplikacji w polskich pociągach, to zrobiliście to dzięki narzędziu WellServed. Potencjalne scenariusze zastosowania są jednak bardzo szerokie i dotyczą wielu międzyludzkich transakcji, gdzie wygodniej jest rozliczyć się smartfonem, a nie przekazując pieniądze z ręki do ręki.

Oczekiwanie na werdykt jury umiliły dwie świetne prezentacje: Natalii Hatalskiej o porzeczywistości i redaktora naczelnego Wired o potencjale startupów.

W końcu nadszedł moment ogłoszenia wyników.

Nagroda jury trafiła do VoicePIN

Łukasz Dyląg, CEO VoicePIN, powiedział później w rozmowie ze Spider’s Web:

Kiedyś sam byłem klientem UPC i dzwoniąc na infolinię zawsze musiałem szukać kodów oraz loginów potrzebnych do identyfikacji. Jest to dość uciążliwa rzeczywistość każdego telekomu. Z naszym oprogramowaniem klient może się zalogować np. w aplikacji, mówiąc krótkie: „zaloguj mnie do UPC”. System zweryfikuje tożsamość i pozwoli się zalogować, lub nie. To o wiele prostsze rozwiązanie.

Być może już niedługo zobaczymy u UPC pierwsze efekty współpracy.

Zwycięzcą IV edycji programu Think Big został CallPage

Think_Big_4-min

Przyznano też nagrodę specjalną firmie Dolphio – za podjęcie ważnych tematów społecznych. Już niedługo na łamach Spider’s Web będziecie mogli przeczytać wywiad ze zwycięzcami.

ThinkBig_3-min

Dołącz do dyskusji

Advertisement