Do tego samochodu będę wzdychał długo. Range Rover Velar jest olśniewający

Artykuł/Motoryzacja 02.03.2017
Do tego samochodu będę wzdychał długo. Range Rover Velar jest olśniewający

Do tego samochodu będę wzdychał długo. Range Rover Velar jest olśniewający

Koncern JLR właśnie pokazał najnowszego przedstawiciela swojej najdroższej marki. To miało być wypełnienie luki między Evoque a RR Sport, ale w praktyce Range Rover Velar przyćmiewa obydwa modele.

Nie mogę się napatrzeć. Velar to najlepiej wyglądający Range Rover, odkąd marka porzuciła swoją rojalistyczną, kanciastą stylistykę. Kropka.

range_rover_velar_78

Jest niższy, niż Range Rover Sport, a jednocześnie bardziej smukły. To jednak nadal Range Rover, więc mimo “osadzonej” bryły Velar wciąż potrafi wjechać wszędzie, a nawet zanurzyć się w wodzie do 650 mm. Uciągnie też 2500 kg ładunku na przyczepie.

Range Rover Velar prezentuje się niesamowicie.

Przepraszam, ale… jak to się otwiera? Range Rover Velar, niczym Tesla, posiada chowające się wewnątrz nadwozia klamki. W przeciwieństwie do Tesli robią to jednak na życzenie trzymającego kluczyk, a nie zbliżeniowo. Idealnie pasuje do auta, którego nazwa oznacza z łaciny “chować się”.

range_rover_velar_14

Przednie światła nie tylko wyglądają futurystycznie. Potrafią też oświetlić aż 550 metrów drogi, gdyż wykonano je w technologii matrycowo-laserowej.

range_rover_velar_12

Jeśli myślisz, że Range Rover Velar z zewnątrz wygląda niesamowicie, to poczekaj tylko, aż zobaczysz środek.

range_rover_velar_10

Zegary dostępne są w dwóch opcjach: analogowej, rozdzielonej 5-calowym wyświetlaczem, lub w pełni cyfrowej, z wyświetlaczem 12,3″. Niesamowicie prezentują się też panele funkcyjne na kierownicy. Pośrodku rezyduje system touch pro-duo: dwa dotykowe, 10-calowe ekrany. Górny odpowiada za takie funkcje jak nawigacja, media, czy Internet. Można go także pochylić o 30 stopni.

range_rover_velar_13

Dolny ekran, z osadzonymi pokrętłami służy m.in. do regulacji klimatyzacji oraz trybu jazdy. Jeśli myślisz, że kokpit Velara wygląda na żywcem wyjęty z konceptu, nie mylisz się: to rozwiązanie koncern JLR pokazał w koncepcie Jaguara i-Pace.

range_rover_velar_135

Oczywiście Range Rover Velar wyposażony jest w łączność LTE oraz inteligentne systemy podpowiadające kluczowe lokacje, ceny benzyny, etc. System uczy się również naszych codziennych tras, a samochód może też służyć jako hotspot WiFi.

range_rover_velar_11

W Velarze Range Rover zastosował zupełnie nowy materiał foteli, wykonany w 30% z wełny i 70% z poliestru. Fotele zaprojektowały m.in. firmy B&B Italia i Herman Miller, słynące z pięknej stylistyki (ta pierwsza) i niebywałej ergonomii (ta druga) swoich rozwiązań. Dla “tradycjonalistów” pozostaje też wybór skórzanych foteli.

range_rover_velar_77

Jest szybko. Nowego Range’a na start napędzać będzie 6, 6-cylindrowych silników, każdy sprzężony z 8-biegową skrzynią biegów.

range-rover-velar

3 z nich do Diesle, 3 silniki benzynowe. Najszybszy z nich ma moc 380 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s! Większość nabywców zdecyduje się pewnie jednak na któryś z podstawowych diesli o mocy 178 lub 237 bhp. To wciąż szybkie jednostki, pchające Velera od zera do setki odpowiednio w 8,4 i 6,8s.

Tanio nie będzie.

velar

Nie znamy jeszcze polskich cen, ale to Range Rover, więc łatwo zgadnąć o jakim pułapie mówimy. W Wielkiej Brytanii Velar ma kosztować od 44,830 do 85,450 funtów. Na szczęście powzdychać tęsknie można za darmo…

Dołącz do dyskusji