SmartDOM okazał się sukcesem Cyfrowego Polsatu. Klienci chcą zintegrowanych usług

Artykuł/Media 16.03.2017
SmartDOM okazał się sukcesem Cyfrowego Polsatu. Klienci chcą zintegrowanych usług

SmartDOM okazał się sukcesem Cyfrowego Polsatu. Klienci chcą zintegrowanych usług

SmartDOM to pakiet maksymalnie 9 usług od Plusa i Cyfrowego Polsatu. Wyniki Grupy pokazują, że klienci wolą kupować w pakiecie, bo dzięki temu płacą mniej.

16 marca na konferencji prasowej w Warszawie Grupa Cyfrowego Polsatu przedstawiła wyniki finansowe za 2016 rok.

Grupa Cyfrowego Polsatu na koniec 2016 r świadczyła 16,52 mln usług – wzrost o 0,3 proc.

13,2 mln to usługi kontraktowe, a 3,3 mln to usługi przedpłacone. Z perspektywy telekomu o wiele lepsze są oczywiście te pierwsze, ponieważ wówczas firma jest pewna wpływów od danego klienta przez cały czas trwania umowy.

Cyfrowy Polsat

Każdy klient posiada przeciętnie 2,25 usługi co daje w sumie:

5,9 mln klientów w 2016 r – każdy z nich płacił przeciętnie 88,7 zł

Jeśli wziąć pod uwagę tylko IV kwartał to przychody z jednego klienta wzrosły do 90,7 zł, co oznacza wzrost o 2,7 proc.

Cała Grupa ma się dobrze, więc teraz przyjrzyjmy się samemu Cyfrowemu Polsatowi.

Polsat jest liderem oglądalności – tak wśród kanałów głównych jak i tematycznych.

cyfrowy polsat

Wzrosła oglądalność całej grupy – do 25,1 proc. w 4 kwartale 2016 roku. TVN także odnotował wzrost do 23,8 proc., a TVP spadek do 21,2 proc.

Reklama: Polsat urósł szybciej, niż rynek.

Cały polski rynek reklamy urósł o 2 proc. w ciągu 12 miesięcy, tymczasem przychody Polsatu z tego tytułu wzrosły o 7 proc.

Cyfrowy Polsat

Polsat pożarł cały wzrost rynku, a jeszcze udało się nam zabrać 4 mln zł konkurentom – mówił na konferencji prasowej Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu.

SmartDOM na pierwszym miejscu.

Realizacja strategii multiplay była jednym z najważniejszych celów Cyfrowego Polsatu na 2016 rok. W początkach usługi SmartDOM klienci mogli korzystać z telewizji, telefonu i i internetu. Teraz liczba usług zwiększyła się do 9, za sprawą dodania bankowości, ubezpieczeń, prądu, AGD, monitoringu i gazu.

Cyfrowy Polsat

W ciągu roku liczba klientów zwiększyła się z 1,021 mln do 1,306 mln. Przedstawiciele Cyfrowego Polsatu najbardziej dumni byli z niskiego churnu, który wyraża udział klientów odstępujących od umowy. W ciągu 12 miesięcy spadł od z 10 do 8,3 proc.

Prawie co czwarty klient Grupy korzysta już z oferty łączonej, którą analizowaliśmy na łamach Spider’s Web. W najbardziej optymalnej konfiguracji pozwala ona zaoszczędzić do 1 tys. zł.

Zwłaszcza w ciągu ostatnich miesięcy nastąpiła intensywna migracja klientów z segmentu prepaid w kierunku SmartDOM -u. Liczba usług kontraktowych wzrosła o 214 tys. rok do roku. Jeśli zaś chodzi o internet mobilny to baza kontraktowa zwiększyła się o 163 tys. Łącznie usług internetu mobilnego w Cyfrowym Polsacie jest prawie 2 mln.

Bardzo duży wpływ na funkcjonowanie dwóch powyższych segmentów miała ustawa antyterrorystyczna, zgodnie z którą każda karta sim w użytku musi być zarejestrowana. Właśnie dlatego spadła sprzedaż nowych kart sim.

Jaki będzie 2017 rok dla Cyfrowego Polsatu?

W ciągu najbliższych miesięcy Cyfrowy Polsat będzie się chciał głównie skupić na sprzedaży usług zintegrowanych w ramach pakietu SmartDOM,  a także na utrzymaniu pozycji lidera rynku telewizyjnego wraz ze wzrostem przychodów reklamowych.

Dołącz do dyskusji

Advertisement