REKLAMA

Volvo V90 Cross Country, czyli przepiękne uterenowione combi - pierwsze wrażenia Spider’s Web

Nowe Volvo, na dodatek w wersji Cross Country - czy trzeba czegoś więcej? Mieliśmy dziś okazję jeżdżenia nowym cudem tej wielce zasłużonej dla motoryzacji szwedzkiej marki. Oto nasze pierwsze wrażenia!

10.02.2017 18.21
Volvo V90 Cross Country - pierwsze wrażenia Spider's Web
REKLAMA
REKLAMA

Cross Country to typowo szwedzki wynalazek. W zasadzie nisza w niszy, zapoczątkowana w 1997 r. modelem XC70. Mimo nieustannie rosnącej popularności SUV-ów, modele Cross Country od Volvo ciągle znajdują swoich amatorów. Patrząc po tym, jak wspaniale wygląda i jak wyjątkowo prowadzi się nowe V90 Cross Country, można być pewnym, że ta miłość nie zwiędnie. Nowe Cross Country zachwyca! W każdym calu!

Sylwetka tego pojazdu wydaje się być skrojona idealnie. Niby to combi, a jednak wygląda inaczej. To dzięki niesamowitemu prześwitowi, który wynosi aż 21 cm.

Volvo V90 CC, 1 class="wp-image-543985"

Z tyłu uwagę zwracają światła, które mają niezwykle oryginalny kształt. Takiego układu nie ma żadna inna marka. Volvo zdecydowanie wyróżni się w tłumie.

Volvo V90 CC, 2 class="wp-image-543986"

Przednie światła to znak firmowy nowych Volvo. „Młot Thora” pojawił się po raz pierwszy w modelu XC90. Potem uświetniał modele S90 i V90, a teraz zdobi V90 Cross Country.

Volvo V90 CC, 3 class="wp-image-543987"

Potężny grill, na którym dumnie pręży się logo marki Volvo, to drugi znak rozpoznawczy szwedzkiej marki. W V90 Cross Country układ grilla przypomina mi nieco… rekina.

Volvo V90 CC, 4 class="wp-image-543988"

Wrażenia premium dopełniają potężne 19-calowe felgi z oponą o rozmiarze 235/50. Warto spojrzeć też na nadkola, które w wersji Cross Country obudowane są specjalną ilością plastiku. To chyba jedyny samochód, który dobrze wygląda z… dużą liczbą plastikowych elementów.

Volvo V90 CC, 5 class="wp-image-543989"

Wersja Cross Country ma szereg markowych oznaczeń. Nam najbardziej podoba się tylna listwa ochronna. Niby też z plastiku, a jak dostojnie wygląda.

Volvo V90 CC, 6 class="wp-image-543990"

Duże, rozłożyste lusterka są w kolorze nadwozia. Warto zajrzeć na ich spód - tam w sprytny sposób zamontowano czujnik, który m.in. ostrzega kierowców o martwym punkcie.

Volvo V90 CC, 7 class="wp-image-543991"

Bagażnik, jak przystało na combi, jest potężny. Nam najbardziej podoba się sposób działania rolety. Przy zamykaniu bagażnika roleta automatycznie i samoistnie się przesuwa w kierunku tylnej szyby.

Volvo V90 CC, 8 class="wp-image-543992"

Volvo V90 Cross Country wyposażony jest w wielki panoramiczny dach. Jest on znacznie większy, niż w wersji S90. Największe wrażenie robi z pozycji pasażera jadącego z tyłu.

Volvo V90 CC, 9 class="wp-image-543993"

Kierownica, kokpit oraz system infotainment są identyczne jak w modelach XC90, S90 i V90. To zdecydowanie jedna z najwygodniejszych kierownic na rynku.

Volvo V90 CC, 10 class="wp-image-543994"

Wielki, 12,3-calowy ekran w centralnym miejscu kokpitu to centrum sterowania systemem infotainment oraz wszystkimi opcjami pojazdu. To bez wątpienia najładniejszy tego typu element na rynku.

Volvo V90 CC, 11 class="wp-image-543995"

System audio, przygotowany we współpracy z Bowers & Wilkins, to 19-głośnikowe monstrum. Docenią go najwięksi audiofile wśród fanów motoryzacji. Nie ma chyba nikogo, kto zakwestionowałby fakt, iż Volvo jest bezdyskusyjnym liderem na polu samochodowego audio.

Volvo V90 CC, 12 class="wp-image-543996"

Poziom dopracowania detali wykończeniowych idealnie obrazuje styk kokpitu z drzwiami. Cztery różne rodzaje materiałów: drewno, aluminium, skóra i plastik, połączone w wyjątkowo ekskluzywny sposób.

Volvo V90 CC, 13 class="wp-image-543997"

Gałka zmiany biegów, przycisk włączenia i wyłączenia silnika, jak również schowki - tu wykończone elementami drewnianymi - również są identyczne, jak w innych modelach z linii 90.

Volvo V90 CC, 14 class="wp-image-543998"

Pasażerowie z tyłu mają swoją własną konsolę sterowania klimatyzacją. Na tyłach przednich siedzeń zamontowano gustowne plecione schowki.

Volvo V90 CC, 15 class="wp-image-543999"

Tylna kanapa również wygląda okazale, choć szkoda, że fotele nie są przesadnie konfigurowalne. W modelu XC90 lepiej to rozwiązano.

Volvo V90 CC, 16 class="wp-image-544001"

Super za to wygląda tylne środkowe siedzenie, które można zamienić na wygodne oparcie, z poręcznymi uchwytami na napoje. Warto zwrócić uwagę na specjalny otwór do przewożenia nart.

Volvo V90 CC, 17 class="wp-image-544002"

Nie możemy przestać zachwycać się sylwetką V90 Cross Country. Podobała nam się już bardzo wersja V90, jednak w wersji CC, z ogromnym prześwitem, ze wzmocnieniami stalowo-plastikowymi, ten pojazd robi jeszcze lepsze wrażenie.

Volvo V90 CC, 18 class="wp-image-544003"
REKLAMA

Ach, będziemy do niego wzdychać.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA