Gowin: „tu jest przyszłość”. Polski rząd rusza z nową kampanią promującą tworzenie gier

News/Gry 01.02.2017
Gowin: „tu jest przyszłość”. Polski rząd rusza z nową kampanią promującą tworzenie gier

Gowin: „tu jest przyszłość”. Polski rząd rusza z nową kampanią promującą tworzenie gier

Do sieci trafiły właśnie dwa pierwsze spoty kampanii społecznej programuj.gov.pl. Każdy z nich zachęca Polaków do tworzenia gier, kodowania oraz programowania. Minister Gowin nie ma wątpliwości, że właśnie w tym „jest przyszłość”.

Kampania społeczna to reklama „misyjna”, która ma na celu wywołanie zmian wśród całego społeczeństwa lub skonkretyzowanej grupy odbiorców. Kampaniami społecznymi zachęcamy do uwagi na drodze, czytania dzieciom książek, profilaktycznych wizyt u lekarza czy wspierania organizacji charytatywnych. Jednak reklama zachęcająca do tworzenia gier wideo – z czymś takim stykam się po raz pierwszy.

Programuj.gov.pl to nowa kampania społeczna polskich władz, która ma zachęcić do tworzenia gier wideo.

Hasło przewodnie przedsięwzięcia brzmi „tworzenie gier jest fajniejsze niż granie”. Celem kampanii jest uświadomienie, że gry wideo mogą być nie tylko rozrywką, ale również sposobem na pracę i dobre pieniądze. Kodowanie oraz programowanie to zdaniem polskich ministrów przyszłość, o której warto pomyśleć.

Rządowymi twarzami kampanii Programuj.gov.pl są m. in. minister Jarosław Gowin oraz minister Anna Streżyńska – moim zdaniem razem z ministrem sportu najbardziej rzeczowi, postępowi, najmniej upolitycznieni i najbardziej zdystansowani od bierzących wydarzeń członkowie rady ministrów.

Zaawansowana technologicznie branża produkcji gier wideo jest kluczowa z punktu widzenia państwa stawiającego na innowacje i rozwój. Musimy zdecydowanie zwiększyć innowacyjność gospodarki. Skierowanie środków do sektora gier wideo wesprze inteligentną reindustrializację, będącą ważnym punktem Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – pisze Gowin na oficjalnej witrynie Programuj.gov.pl.

Kampania Programuj.gov.pl to nie tylko spoty kierowane do świadomości społecznej.

Poza reklamami Warszawskiej Szkoły Filmowej, które będą wyświetlane w telewizji publicznej, organizatorzy kampanii informują o najnowszych wydarzeniach związanych z polską branżą gier wideo, szkoleniach, panelach, imprezach oraz prelekcjach.

Do tego można zapoznać się z informacjami o dofinansowaniu na własny projekt gry wideo z Agencji Rozwoju Przemysłu oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W tym miejscu warto przypomnieć, że z publicznych pieniędzy skorzystał chociażby CD Projekt RED, dzięki czemu ich Cyberpunk 2077 będzie jeszcze lepszy i jeszcze bardziej rozbudowany.

Cieszę się, że politycy widzą, gdzie jest przyszłość Polski. Wolałbym jednak, aby podjęli inne działania.

Kampania społeczna Programuj.gov.pl 2

Zamiast polegać na dotacjach i reklamach, lepiej odciążyć polskich deweloperów. Zmniejszyć im podatki. Wspierać dobre rozwiązania dla biznesu. Gospodarka nigdy nie będzie innowacyjna, jeżeli nie wprowadzi się tak zwanego „dobrego klimatu” dla przedsiębiorców. Z kolei aktualne działania rządu zdają się stać w opozycji do tego kierunku. Drugiego Apple’a nie da się zbudować na rządowych subwencjach.

Rozmawiając z polskimi deweloperami, wielokrotnie pytałem się o to, jakie rozwiązania polityczne oraz prawne pomogłyby im w tworzeniu nowoczesnych, rozpoznawanych na całym świecie produktów. Odpowiedź jest zazwyczaj taka sama – niech politycy trzymają się od nas z daleka. Wystarczy swoboda działania oraz przyjazny system gospodarczo-prawno-podatkowy.

Dołącz do dyskusji