Urządzenia mobilne zrobiły więcej ruchu w sieci niż desktopy, ale… na Polakach wrażenia to nie robi

Artykuł 02.11.2016
Urządzenia mobilne zrobiły więcej ruchu w sieci niż desktopy, ale… na Polakach wrażenia to nie robi

Urządzenia mobilne zrobiły więcej ruchu w sieci niż desktopy, ale… na Polakach wrażenia to nie robi

Statystyki Polski wypadają szczególnie zaskakująco – za aż 60 proc. ruchu odpowiadają u nas urządzenia mobilne.

Poniższe dane pochodzą ze StatCountera i obejmują październik.

Świat: mobile 51,3 proc. kontra desktop 48,7 proc.

ruch-w-internecie-mobile-1

Polska: mobile 60,4 proc. kontra desktop 39,6 proc.

ruch-w-internecie-mobile-2

Stany Zjednoczone: mobile 42 proc. kontra desktop  58 proc.

ruch-w-internecie-mobile-1

Chiny: mobile 54,6 proc. kontra desktop 45,4 proc.

ruch-w-internecie-mobile-1

Indie: mobile 78,8 proc. kontra desktop 21,2 proc.

ruch-w-internecie-mobile-1

Większość krajów zbliża się do poziomu połowicznego udziału obu typów urządzeń w przeglądaniu internetu. Trendy pokazują jednak jasno, że to mobile jest na fali:

ruch-w-internecie-mobile-1

Znaczenie mobile’a będzie rosło

Urządzenia mobilne są kluczowe na rynkach wschodzących takich jak Indie czy Indonezja. Tam to pierwszy i nierzadko jedyny komputer. Podobnie jest w Afryce, która jest obecnie liderem pod względem demografii. Najszybciej przybywa tam ludzi, którzy z internetu korzystają na urządzeniach mobilnych.

W zeszłym roku penetracja smartfonów w Chinach wynosiła 58 proc., w Nigerii 28 proc., w Indonezji 21 proc., a w Indiach 17 proc. To wciąż ogromne rynki do zagospodarowania.

W Polsce popularność przeglądania internetu na urządzeniach mobilnych wynika zapewne ze stosunkowo niewysokiego koszu pakietów internetowych, a także świetnego zasięgu, także jeśli chodzi o najszybszą technologię przesyłu LTE (sprawdzaliśmy to m.in. na Helu czy w Mikołajkach).

Za mobile podążają też pieniądze

Agencja marketingowa Zenith przewiduje, że już w przyszłym roku wydatki reklamowe na kreacje mobilne będą wyższe niż na te działające na desktopie. W 2018 roku “mobilne wydatki reklamowe” mają wynosić 134 mld dol. – więcej niż agencje wydają w sumie w czasopismach, gazetach, kinach i outdoorze.

Dołącz do dyskusji

Advertisement