Komputer zawiesza się po podłączeniu czytnika e-booków? Nie tobie jednemu

Artykuł 26.08.2016
Komputer zawiesza się po podłączeniu czytnika e-booków? Nie tobie jednemu

Komputer zawiesza się po podłączeniu czytnika e-booków? Nie tobie jednemu

Zainstalowałeś Windows 10 Anniversary Update i nagle po podłączeniu czytnika e-booków system odmawia współpracy? Spokojnie, to nie awaria komputera. Z czytnikiem też wszystko w porządku.

Kilka tygodni temu, dosłownie dzień czy dwa po instalacji W10 Anniversary Update, podłączyłem mojego Kindle’a Paperwhite 3 do komputera, po czym… komputer kompletnie zwariował. Nie minęła minuta i oglądałem ekran błędu i restartu systemu.

Potem podłączyłem Kindle’a Paperwhite 2 – sytuacja się powtórzyła.

Zignorowałem jednak problem, sądząc, że jestem odosobnionym przypadkiem i że problem ma swoje źródło w nowym oprogramowaniu Amazonu, nie zaś w systemie Windows. Tymczasem, jak donosi The Guardian, ów problem ma znacznie większą skalę, niż przypuszczałem.

Czytniki Kindle i Kobo zawieszają komputery z Windows 10 Anniversary Update.

Okazuje się, że podobny do mojego problem zgłaszają dziesiątki użytkowników z całego świata. Co ciekawe, problem dotyczy nie tylko czytników Amazon Kindle, lecz również czytników Kobo. Po podłączeniu któregoś z urządzeń do komputera, na którym zainstalowana jest najnowsza wersja Windowsa 10, system crashuje się i wymaga restartu.

Trzeba przy tym zaznaczyć, że nie dotyczy to absolutnie wszystkich komputerów z W10 – sprawdziliśmy temat wewnątrz redakcji i na 5 osób posiadających czytnik Kindle, oraz komputer z W10 Anniversary Update, problem występował tylko u mnie. Rozpytując jednak po ludziach spoza redakcji sam potwierdziłem sytuację u kilku najbliższych znajomych.

Jeśli Twój komputer zawiesza się po podłączeniu czytnika – uzbrój się w cierpliwość. Microsoft już nad tym pracuje.

Microsoft potwierdził, iż zdaje sobie sprawę z problemu dotyczącego czytników Kobo, a także problemu niedziałających kamerek internetowych u wielu użytkowników. Obydwa problemy zostały zaadresowane łatką, która jest już udostępniana do pobrania w ramach aktualizacji. Microsoft wypuścił łatkę na początku tego tygodnia.

Możemy się zatem spodziewać, że awaria spowodowana podłączaniem czytników Amazon Kindle również zostanie rozwiązana w najbliższym czasie, choć w tej sprawie Microsoft nie wydał jeszcze oficjalnego stanowiska.

Jeśli nie chcesz czekać na łatkę od Microsoftu, by przesłać książki przez USB na swojego Kindle’a, jest na to szybsze (choć nie zawsze działające) rozwiązanie – kilku użytkowników doniosło, iż ich czytniki są rozpoznawane poprawnie przez system jeśli zostały podłączone do komputera PRZED jego uruchomieniem, bądź pozostawione po restarcie komputera.

W moim przypadku ten trick nie zadziałał i dwa komputery, do których próbowałem podłączyć Kindle’a, odmawiają posłuszeństwa, i albo się ustawicznie restartują, albo w ogóle nie rozpoczynają uruchamiania systemu. Wygląda więc na to, że to dość losowa kwestia i niezbyt pewne rozwiązanie.

Lepiej więc cierpliwie czekać na łatkę od Microsoftu i w międzyczasie wgrywać książki zakupione poza sklepem Amazonu albo metodą „Send to Kindle”, albo poprzez wgrywanie ich do aplikacji Amazon Kindle na urządzeniach mobilnych.

Dołącz do dyskusji

*/ ?>
Advertisement