Nikt nie blokuje reklam tak, jak Polacy. Płacić za treści też nie chcemy

News/Technologie 13.08.2016
Nikt nie blokuje reklam tak, jak Polacy. Płacić za treści też nie chcemy

Nikt nie blokuje reklam tak, jak Polacy. Płacić za treści też nie chcemy

Niemal co druga reklama w Polsce została zablokowana przez internautów. Wynik plasuje internautów znad Wisły na pierwszym miejscu na świecie. W żadnym spośród pozostałych 62 państw analizowanych w raporcie, rynek adblockerów nie jest rozwinięty na tak szeroką skalę.

Prawdę powiedziawszy, nie jestem zdziwiony. Jak się okazuje, najwięcej internetowych reklam na świecie (42,24 proc.) jest blokowanych w Polsce. Drugie miejsce przypadło internautom z Wielkiej Brytanii, gdzie blokowanych jest 38,85 proc. odsłon, a trzecie – z Norwegii, z wynikiem 38,5 proc.. Najrzadziej reklamy blokują Brazylijczycy: raptem 3,69%. W Polsce reklamę internetową blokuje nawet 7 mln użytkowników. Tak przynajmniej wynika z danych OnAudience z grupy Cloud Technologies, twórcy UnBlocka i największej hurtowni danych w Europie,

Co ciekawe, znacznie lepiej wypadają statystyki nie tylko u naszych południowych sąsiadów – Czechów i Słowaków – ale także w Rosji, na Ukrainie czy na Litwie, gdzie blokowana jest „zaledwie” co czwarta reklama w Sieci. Gwoli sprawiedliwości warto zauważyć, że krytyczni w stosunku do reklamy online są nie tylko Polacy, ale także internauci w Wielkiej Brytanii (38,8% zablokowanych reklam), Norwegii (38,5%), Danii (38%), Holandii (36,7%) oraz Irlandii (37,2%). W Europie na plus wyróżniają się natomiast Włosi (20,8%), Albańczycy (20,5%), Chorwaci (19,3%) oraz Cypryjczycy (18,5%). Najrzadziej reklamy blokują internauci w Brazylii (3,6%), Paragwaju (3,9%) oraz Wenezueli (8,7%).

blokowanie reklam w Polsce

Blokowanie reklam w Polsce – co z tym fantem zrobić?

Jak wynika z badań Reuters Institute, polscy internauci wcale nie są skorzy do płacenia za treści w Sieci. W ubiegłym roku tylko co piąty polski internauta uiścił opłatę za dostęp do artykułów online, w dodatku niewielką – na zakupy treści przeznaczył zaledwie 50 zł rocznie. To plasuje nas na jednym z ostatnich miejsc w Europie.

Według szacunków na świecie jest już prawie 200 mln użytkowników blokujących reklamy w przeglądarkach. Z samego tylko AdBlocka, najpopularniejszego programu tego typu, korzysta już ponad 40 mln internautów. W Polsce, według statystyk OnAudience z grupy Cloud Technologies, reklamę online blokuje nawet 7 mln internautów.

Pytanie gdzie leży problem. Cloud Technologies diagnozuje go w złych mechanizmach reklamowych, serwujących inwazyjne reklamy dotyczące produktów i usług, które internauty nie obchodzą. Oby ta diagnoza była trafna, bo to oznacza, że jest możliwe wyjście z tej sytuacji. W przeciwnym razie… cóż. Spider’s Web Premium?

Dołącz do dyskusji