[AKTUALIZACJA] Program Payback sypie się jak domek z kart. Empik i Allegro mają już dość

News 18.07.2016
[AKTUALIZACJA] Program Payback sypie się jak domek z kart. Empik i Allegro mają już dość

[AKTUALIZACJA] Program Payback sypie się jak domek z kart. Empik i Allegro mają już dość

Jeden z najpopularniejszych programów lojalnościowych traci partnerów. Empik i Allegro powoli wycofują się z programu Payback.

Na końcu wpisu znajduje się aktualizacja z godziny 16:55, z oficjalnym stanowiskiem Empiku.

Od kilku dni w salonach Empik sprzedawcy informują klientów o tym, że tylko do 16 sierpnia możliwe będzie zbieranie w tej sieci punktów Payback. Z kolei Allegro będzie przyznawać punkty wyłącznie do końca lipca. Jakby tego było mało, od 1 sierpnia 2016 roku karty płatnicze z logo Payback przestanie wydawać BZ WBK.

Jest to naprawdę dziwna sytuacja, ponieważ Empik był jednym z partnerów głównych programu Payback. Z kolei BZ WBK zdecydował się na zawieszenie wydawania kart lojalnościowych, ponieważ chce zmienić formułę współpracy z operatorem programu, ale… nie powiedział na jakie. Może to znaczyć, że obie firmy nie doszły do porozumienia i nie mogą wypracować nowej formy współpracy.

To doskonały czas do wypisania się z programu Payback.

Czemu warto to zrobić akurat teraz? Odpowiedź na to pytanie jest bajecznie prosta: ponieważ nie zrobiliście tego do tej pory. Udział w programie tego typu nie ma większego sensu. W jasny sposób pokazuje to serwis Cashless. Według przedstawionych tam obliczeń na kosztujący 400 zł smartfon Samsung Galaxy Trend Plus należy wydać 100 000 zł przez 20 lat, przy założeniu że co miesiąc tankuje się 100 litrów paliwa. To teoria, ponieważ punkt Payback tracą ważność w ciągu trzech lat od ich otrzymania.

Oczywiście wiele osób dochodzi do wniosku, że skoro i tak muszą robić zakupy, tankować samochód, krótko mówiąc, wydawać pieniądze, to mogą przy okazji zbierać punkty. Często jednak okazuje się, że specjalnie wybierają oni sklepy i punkty usługowe, w których można zbierać punkty. Czasami ceny w nich są wyższe, czasami są one od nas bardziej oddalone, przez co na dojazd do nich zużywamy więcej czasu i paliwa.

Jako że uzbieranie punktów na jakąkolwiek sensowna nagrodę praktycznie nie jest możliwe, należy dojść do jednego słusznego wniosku: tego typu programy lojalnościowe przynoszą więcej straty niż korzyści. I to nie tylko klientom, ale też sieciom handlowych, które za współpracę z Payback muszą dodatkowo płacić i koszty tej działalności przenoszą na klientów, jednocześnie obniżając swoją atrakcyjność. To absurdalne.

Jak wypisać się z Payback?

Branie udziału w programie Payback nie jest płatne, więc leniwe osoby mogą po prostu zniszczyć swoją kartę i wyrzucić jej resztki do kosza. Jeżeli jednak nie chcecie, by właściciel programu Payback był w posiadaniu informacji na wasz temat i nie mógł ich przekazywać dalej, musicie wysłać listowną prośbę o skasowanie konta na adres Biura Obsługi Klienta usługi Payback.

Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści Państwa danych osobowych oraz prawo do żądania ich poprawiania, uzupełniania, lub usunięcia zgodnie z art. 32 – 35 ustawy o ochronie danych osobowych; W tym celu prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta PAYBACK: ul Mszczonowska 36, 96-200, Rawa Mazowieckaczytamy w regulaminie Payback.

Nie istnieje formularz internetowy pozwalający na łatwe skasowanie swojego konta, dlatego wielu klientów albo po prostu przestaje korzystać z karty, albo przynajmniej zmienia wszystkie dane dotyczące swojego konta na losowe. Może nie jest to do końca uczciwy sposób, ale pozwala rozstać się z programem lojalnościowym bez marnowania papieru i wizyt na poczcie.

Aktualizacja 16:55 – mamy oficjalne stanowisko Empiku w tej sprawie

Okazuje się, że jedną z przyczyn wycofania się Empiku z programu Payback, jest wprowadzenie długo wyczekiwanej karty lojalnościowej.

Decyzja o wyjściu Empiku z PAYBACK jest efektem zmiany strategii marki. Chcemy być dla naszych klientów zaufanym przewodnikiem po świecie kultury i pasji, budować pozytywne relacje w oparciu o indywidualne podejście i personalizację oferty. Chcemy być z nimi w stałym bezpośrednim kontakcie, reagować na ich potrzeby, oczekiwania w zakresie oferty, proponować w promocji produkty, które trafią w ich gust.

 

Zdecydowaliśmy się więc na prowadzenie własnych działań lojalizujących/przywiązujących odbiorców do Empiku opartych na specjalnych zniżkach i ofertach promocyjnych (natychmiastowa korzyść dla klienta) a nie kolekcjonowaniu punktów. Program pod nazwą “Mój Empik” wystartuje 17 sierpnia zarówno w salonach, jak i na empik.com. Będzie to innowacyjna platforma, która pozwoli nam na bardzo precyzyjne dotarcie do odbiorcy ze indywidualizowaną ofertą dopasowaną do jego zainteresowań i oczekiwań czytelniczych, muzycznych, filmowych, itd.

 

Karta – zarówno w wersji tradycyjnej, jak i mobilnej/elektronicznej (będzie ją można nosić w telefonie) – pozwoli na zakupy ze zniżką. W salonach i na empik.com uczestnicy programu znajdą atrakcyjne oferty przygotowane specjalnie dla nich i indywidualne rabaty, promocje „szyte na miarę” aktywowane na koncie klienta „Mój Empik” na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej lub na kuponach drukowanych przy kasie.

 

Dzięki programowi Empiku klienci będą na bieżąco z tym co dzieje się w kulturze – otrzymają informacje o ważnych dla nich nowościach wydawniczych oraz wydarzeniach kulturalnych. Nowy program Empiku to także inne benefity – produkty kupowane z kartą klienci będą mogli zwrócić bez paragonu w ciągu 30 dni (wystarczy przy kasie okazać kartę). Dodatkowo każdy zakup z kartą „Mój Empik” to aktywne wsparcie czytelnictwa w Polsce – Empik przeznaczy 1 gr z każdej transakcji na zakup książek dla bibliotek szkolnych, które zostaną wyłonione w specjalnym konkursie.

 

Na koncie „Mój Empik” uczestnicy będą tworzyć własne listy prezentów, biblioteczkę posiadanych książek, filmów, płyt i gier i dzielić się nią z innymi. Będą mieć także nieograniczony dostęp do ponad 7 tys. darmowych e-booków. Otrzymują ponadto 10 zł powitalnego rabatu na jednorazowe zakupy w salonach Empik.

 

Aby zapisać się do programu wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy w salonie lub założyć konto na empik.com a następnie zarejestrować się w „Mój Empik“.

Dołącz do dyskusji

Advertisement