REKLAMA

„Uber dla turystów”, czyli Jarosław Kuźniar ma nowy pomysł na biznes. Oto Goforguide

Firmy takie jak Uber czy Airbnb dowodzą, że na samej specjalizacji w pośredniczeniu między usługodawcą a usługobiorcą można nieźle zarobić. Dostrzegł to też jeden z bardziej rozpoznawalnych dziennikarzy w Polsce i postanowił spróbować.

15.07.2016 19.04
Goforguide.com
REKLAMA
REKLAMA

Jak informuje nas serwis Bankier.pl, jutro zostanie uruchomiona interesująca platforma, koncepcyjnie podobna do Ubera czy Airbnb. Tyle że zamiast pośredniczyć pomiędzy kierowcami a pasażerami czy właścicielami pokoi a szukającymi noclegu, usługa będzie łączyć przewodników i turystów. Pomysłodawcą usługi jest znany dziennikarz, Jarosław Kuźniar.

Przewodnicy nie będą jednak profesjonalistami (tak jak kierowcy Ubera nie są certyfikowanymi taksówkarzami), a amatorami, mieszkańcami miasta od lat i znającymi je jak własną kieszeń. Idea zakłada, że taki mieszkaniec będzie wiedział więcej praktycznych rzeczy i znał więcej ciekawostek, niż „oficjalny” przewodnik turystyczny.

Jak działa Goforguide.com?

REKLAMA

Goforguide.com, bowiem tak będzie się nazywać nowa usługa, został już przetestowany przez redakcję Bankier.pl. Z relacji wynika, że będziemy mogli zarówno dodać swój profil jako przewodnika, lub przeglądać tych już zarejestrowanych. Przy rejestracji jako przewodnik musimy określić miasto po którym chcemy oprowadzać oraz naszą ocenę w skali 1 do 5 naszej wiedzy o mieście w kategoriach „zabytki”, „kultura”, „tryb życia”, „historia” i „kuchnia”. Możemy też zadeklarować naszą znajomość języków obcych i, rzecz jasna, cenę za swoje usługi (od 30 zł za godzinę) i napisać krótką notkę na swój temat i swoich wycieczek. Goforguide.com będzie pobierał 10-procentową prowizję.

Turyści będą z kolei musieli podać swój numer karty kredytowej i na tej podstawie będzie weryfikowana ich tożsamość. Samo przeglądanie serwisu nie będzie wymagało rejestracji. Po odbytych wycieczkach będziemy mogli oceniać naszych przewodników, budując (lub brutalnie weryfikując) ich wiarygodność.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA