Koniec z ogłuszającymi reklamami w telewizji. Nadawcy muszą porzucić nieuczciwe praktyki

News 06.07.2016
Koniec z ogłuszającymi reklamami w telewizji. Nadawcy muszą porzucić nieuczciwe praktyki

Koniec z ogłuszającymi reklamami w telewizji. Nadawcy muszą porzucić nieuczciwe praktyki

Prawdziwą zmorą telewidzów są różne poziomy głośności nadawanych programów. Już niedługo głośność telewizji będzie znacznie mniej dotkliwym problemem, dzięki porozumieniu największych nadawców telewizyjnych w Polsce.

Oglądając telewizję i przeskakując między kanałami można dostać apopleksji. Już pal sześć blok reklamowy w trakcie seansu, który mógłby zagłuszyć bohatera filmu akcji kierującego sojuszników do śmigłowca podczas strzelaniny, ale głośność telewizji między różnymi kanałami też się znacznie różni.

Reklamy głośniejsze niż film?

W 2012 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakazała nadawcom pogłaśniania reklam powyżej poziomu w emitowanym uprzednio materiale, a stacje próbujące omijać przepisy nagradzane były upomnieniem. Aby uniknąć nieprzyjemności… pogłośniono audycje, po których reklamy były emitowane.

Doprowadziło to do sytuacji, w których bloki reklamowe były głośniejsze niż nadawane gdzie indziej programy nawet o 12 proc. Przeskakując z kanału, który głośność telewizji ustawił na normalnym poziomie na inny, gdzie była podbita, obrywały nasze uszy. To na szczęście ma się wreszcie skończyć.

Nadawcy zadbają o to, by głośność telewizji była unormowana.

Dostawcy treści linearnych zadbają o to, by w niedalekiej przyszłości różna głośność programów telewizyjnych nie była już problemem. Dzięki temu przeskakując między kanałami nie trzeba będzie co chwila na pilocie szukać przycisków przyciszania i pogłaśniania ścieżki audio.

Porozumienie, o którym informuje Business Insider, zawarło ośmiu największych nadawców treści telewizyjnych w naszym kraju. Każda z zarządzanych przez nich stacji będzie miała taki sam poziom głośności telewizji, -23 LUFS (czyli przyjęty na świecie standard), już w 2019 roku. Do tego czasu trzeba uzbroić się w cierpliwość i maltretować pilota.

Porozumienie uzgodnili tacy nadawcy jak:

  • Grupa TVN;
  • Telewizja Polsat;
  • Telewizja Polska;
  • Telewizja Puls;
  • Platforma nc+ (w tym Canal+, MiniMini+, Planete+);
  • Grupa ZPR Media (w tym Eska TV, Polo TV, Fokus TV).

Zanim porozumienie wejdzie w życie, minie jeszcze wiele miesięcy, ale zakłada ono dopasowanie poziomu głośności programów na stacjach powyższych nadawców do końca 2018 roku. Oznacza to, że poczekamy na efekty jeszcze nieco ponad rok, jeśli uda się to wdrożyć bez żadnych opóźnień.

Musisz przeczytać:

Dołącz do dyskusji

Advertisement