Polski startup zapukał do drzwi konkurenta w Stanach i go wykupił – Brainly przejmuje OpenStudy

News/Biznes 14.06.2016
Polski startup zapukał do drzwi konkurenta w Stanach i go wykupił – Brainly przejmuje OpenStudy

Polski startup zapukał do drzwi konkurenta w Stanach i go wykupił – Brainly przejmuje OpenStudy

Krakowski startup Brainly przejął swojego amerykańskiego konkurenta OpenStudy, co ma mu pomóc w podboju anglojęzycznego rynku. Kwota transakcji nie została ujawniona, ale jej znaczą część pokryła zapewne niedawna inwestycja południowoafrykańskiego Naspers w wysokości 15 mln dol.

Brainly to platforma internetowa, gdzie jedni użytkownicy zadają pytania, a drudzy na nie odpowiadają:

  • Powstała w 2009 roku i dziś zatrudnia 70 osób.
  • Każdego dnia w serwisie pojawiają się odpowiedzi do 100 tys. pytań.
  • Dostępnych jest 12 wersji językowych – polską odwiedza 7 mln osób miesięcznie, a globalną 60 mln.

Przed miesiącem w Polaków zainwestował Naspers, właściciel Allegro, Olx i Ceneo.

Już wówczas mówiło się, że kluczowym aspektem powodzenia inwestycji będzie ekspansja na rynku amerykańskim. Samo Naspers również chce zaistnieć za Oceanem i tak zdyskontować zyski z inwestycji w chińskiego Tencenta.

Przejęcie OpenStudy pozwoli Brainly na umocnienie pozycji na rynku anglojęzycznym.

Oba serwisy nadal będą działały pod osobnymi nazwami i będą korzystały z niezależnych stron i aplikacji. Połączeniu ulegnie baza wiedzy, czyli jeśli ktoś wrzuci odpowiedź na Brainly, to będzie ona również widoczna na OpenStudy.

Połączenie sił z Brainly było dla nas oczywiste. Między naszymi platformami istnieje synergia i nasze cele się pokrywają: pragniemy poprawić sposób, w jaki uczniowie zdobywają wiedzę poza szkołą. Razem z Brainly możemy zaoferować naszym uczniom dostęp do o wiele większej społeczności, która będzie pomagać im z problemami – mówi Preetha Ram, CEO i współzałożycielka OpenStudy.

Jej mąż Ashwin Ram rozpoczął właśnie współpracę z Amazonem przy projekcie Alexa AI, gdzie pracować będzie nad sztuczną inteligencją.

W ślady ZnanegoLekarza

To drugie przejęcie konkurenta przez polski start w ciągu ostatnich dni. Tydzień temu DocPlanner najpierw sfinalizował inwestycję na 20 mln dol., a później kupił hiszpańską Doctoralią za 80 mln zł, czym stworzył największa na świecie platformę rezerwacji wizyt lekarskich.

Więcej o tej transakcji: Polski DocPlanner dostał 80 mln zł i wszystko wydał na… przejęcie konkurencji

*Zdjęcie główne: CEO Brainly, Michał Borkowski

Dołącz do dyskusji

Advertisement