Reebok stworzył instagramową aplikację, która pomoże ci wybrać swoją stylówę

News/Social media 10.05.2016
Reebok stworzył instagramową aplikację, która pomoże ci wybrać swoją stylówę

Reebok stworzył instagramową aplikację, która pomoże ci wybrać swoją stylówę

Instagram jeszcze nie może służyć do sprzedaży produktów, ale to niebawem może się zmienić. Dowodem na to jest “aplikacja” stworzona wspólnie przez Reebok Furylite i Prosto Style.

Może wydawać się, że Instagram służy wyłącznie do przeglądania zdjęć. Jest to prawda, jednak nawet tak prymitywny mechanizm da się ciekawie wykorzystać w marketingu. Dowodzą tego marki Reebok oraz Prosto, którym udało się przekształcić popularny serwis społecznościowy w katalog odzieżowy, w którym będzie można wybrać swoją ulubioną stylizację.

Gdy kilka tygodni temu usłyszałem o planach stworzenia takiego narzędzia, podejrzewałem, że Reebok nawiązał ścisłą współpracę z Instagramem i to na profilu tej firmy będą testowane nowe formaty reklam, narzędzia służące do promocji konkretnych marek. Okazało się jednak, że Reebok wraz z Prosto stworzyły to narzędzie korzystając wyłącznie z własnej kreatywności.

Instagram jest zamkniętą platformą o stosunkowo małych możliwościach.

Pozwala jedynie na wstawienie zdjęć, promowanie ich w innych serwisach społecznościowych oraz oznaczanie znajomych. I właśnie to ostatnie narzędzie postanowiły wykorzystać Reebok oraz Prosto. Użytkownik klikając w konkretne fragmenty zdjęcia przenosi się na oznaczony na nim profil.

W ten sposób wybiera się swoją płeć, a następnie kolejne fragmenty garderoby: buty Reebok Furylite, a także spodnie oraz bluzę z kolekcji Prosto Style. Otrzymaną konfigurację można zobaczyć na zdjęciu finalnym. Pomysł jest wyjątkowo prosty i został dobrze wykonany. Ten model konfiguracji zrozumie absolutnie każdy.

Szkoda tylko, że po wygenerowaniu odpowiedniej stylówki nie można od razu jej zamówić. To duży minus aplikacji, z powodu którego jest ona jedynie ciekawostką, a nie narzędziem sprzedażowym. Jestem przekonany, że gdyby pod każdym finalnym zdjęciem znalazł się link prowadzący do sklepowego koszyka, w którym można kupić gotową stylizację i wybrać rozmiary poszczególnych fragmentów ubioru, wiele osób zdecydowałoby się na zakup wybranych wcześniej ubrań.

W obecnej sytuacji poszczególne elementy ubioru trzeba zamówić oddzielnie.

Po buty Reebok Furylite trzeba iść do salonu WorldBox, Sizeer lub zamówić ze strony Reebok. Z kolei wybrane ubrania należy zamówić z internetowego sklepu Prosto. Niezbyt to wygodne. Narzekać można też na małą liczbą dostępnych konfiguracji. Początkowo Reebok i Prosto zamierzały podpiąć do “aplikacji” ponad 300 kont. Niestety próba zrobienia tego kończyła się banowaniem konta.

Ostatecznie Reebok musiał ograniczyć się do zalinkowania ponad 110 profili. To też ciekawa wskazówka dla tych, którzy zamierzają w przyszłości wdrożyć podobne rozwiązanie. Pozostaje mieć nadzieje, że Facebook, do którego należy Instagram, zniesie podobne ograniczenia i pozwoli rozszerzyć możliwości swojej platformy. Patrząc na dotychczasowe działania Marka Zuckerberga można jednak podejrzewać, że sam wprowadzi do serwisu podobną funkcję. Oczywiście pobierając stosowną prowizję od sprzedanych w ten sposób produktów.

Dołącz do dyskusji